Svar

MS Outlook kan ikke hente mails (fejl 0x80042108)

• Deltager
  • 1 kommentar
Hejsa

Den 19.5. opstod der et problem med min mailklient, MS Outlook 2010. Jeg kan ikke hente mails, mod godt modtage. Der kommer en fejlmeddelelse op a la "fejl 0x80042108. Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til udgående post (POP3). Hvis det fortsætter, kontakt adm. eller udbyder".

Jeg har for flere år siden oplevet det samme, hvor jeg løste problemet ved midlertidigt at slå firewall/antivirus fra (dengang Norton). Det har jeg igen forsøgt (nu McAfee), men uden held.

Jeg kan ikke umiddelbart se, at der skulle være installeret nogle opdateringer, der kunne have lavet ravage i noget. Måske et program, McAfee WebAdvisor, fra den samme dato. Jeg ved ikke, hvad det gør, så jeg har ikke lige villet afinstallere.

Er der nogen, der har et godt bud? Jeg har intet foretaget mig (aktivt), der kunne være årsagen. Den hentede ca. 10-12 mails den morgen - resten skal jeg finde på telefonen eller webmail, som fint kan modtage.

Jeg har prøvet at slette/rydde op, men det ser heller ikke ud til, at det var noget med plads/kapacitet.

Gode bud modtages gerne:-)
Vh. Mette
icon

Bedste svar af Kasper 30 maj 2017, 13:22

Hej Mete

Tak for at vende tilbage i tråden her og dejligt at du fik det løst.

Jeg kan ikke bekræfte den ændring du nævner dér, men holder du dig som kunde til denne side om serveroplysninger til opsætning af mail på din PC, Mac, Smartphone eller tablet, ja så skulle det altså virke :)

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej Mete

Jeg kan se at der ik rigtig kom gang i tråden her, så jeg byder da lige ind :)

Du kan tjekke om alle indstillinger står korrekt. Se serveroplysninger her.

Kan du reparere kontoen via YouSee Mailsupport?
Tak for dit vink, Kasper.

Jeg har fra anden venlig sjæl, som havde samme problem, fået at vide, at YouSee/TDC havde lavet server til indgående om til pop3.mail.dk fra mail.tele.dk.

Det ville være en fin service at yde sine kunder lige at informere om den slags ændringer, så man kan spare sig at gå i krig med antivirus, firewall og alt muligt andet og bruge aftener på at granske fejlmuligheder.

Jeg var forbi YouSee-butikken i Storcenter Nord, Århus, som ikke kunne sende mig i den rigtige retning. Dog var næste træk at ringe til kundeservice, men så blev det løst inden da - men tak;-)

/Mette
Omdømme 5
Badge +7
Hej Mete

Tak for at vende tilbage i tråden her og dejligt at du fik det løst.

Jeg kan ikke bekræfte den ændring du nævner dér, men holder du dig som kunde til denne side om serveroplysninger til opsætning af mail på din PC, Mac, Smartphone eller tablet, ja så skulle det altså virke :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)