Spørgsmål

MS Outlook 2010

Hej jeg har lige opdateret min windows 10. Da jeg så åbnede min MS Outlook 2010 stod der at den er i gang med at opdatere Outlook connector, men der sker ikke noget og jeg er låst med hensyn til mail. Hvad kan der gøres ??

Hilsen
Dan

15 Kommentarer

Omdømme 2
Badge
Thyradk skrev:

Hej jeg har lige opdateret min windows 10. Da jeg så åbnede min MS Outlook 2010 stod der at den er i gang med at opdatere Outlook connector, men der sker ikke noget og jeg er låst med hensyn til mail. Hvad kan der gøres ??

Hilsen
Dan

Work around - altså bare indtil nogen kommer med noget bedre end mit indlæg...

Men du SKAL jo kunne bruge din mail indtil da.

Du kunne indtil videre logge på via din browser her: https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&ct=1409066173&rver=6.1.6206.0&sa=1&ntprob=-1&wp=MBI_SSL_SHARED&wreply=https:%2F%2Fmail.live.com%2F%3Fowa%3D1%26owasuffix%3Dowa%252f&id=64855&snsc=1&cbcxt=mail

Og har du ligenu opdateret, så skulle du måske bare lade computeren stå og "arbejde med sig selv" uden at du bruger den - evt. indtil harddisklampen slapper af, og kun blinker normalt.

Bruger du YouSee-mail, så kan du logge på din Webmail via YouSee's hjemmeside
Takker ja jeg bruger YouSee mail og ja jeg logger på min webmail, men vi venter til der kommer et bedre indlæg.
Takker
Omdømme 7
Badge +3
Hej.

Du kan måske bruge disse oplysninger om brug af mailappen i Windows 10, som er skrevet i en anden tråd:
https://forum.yousee.dk/mit-yousee-27/windows-live-mail-problemer-99601/index1.html#post112171
Hej MS-Erik
Tak for svar, men det var ikke lige det men hvor vile jeg gerne kunne vedhæfte en fil med printscreen det ville gøre alt lettere, det vil sige det hele. :-)
Omdømme 2
Badge
I indlægsformularen, nederst til venstre er der et Billede-ikon. Klik på dette, og klik så på Upload billede-knappen...

Du vil så efterfølgende kunne vælge, om det skal vises som indsat billeder, eller vedhæftet billede

Se herunder:

Så kommer billedet
Omdømme 2
Badge
Thyradk skrev:

Så kommer billedet

OKI :-) Har du prøvet at klikke på "Opgrader nu"-knappen? Hvis ikke, så prøv det - og så lad være med at bruge computeren mens den arbejder på sagen...

Deaktivér evt. dit antivirusprogram inden. Dette er altid en go' idé, inden opgradering finder sted.
Hej hr. Nielsen

Ja det har jeg, der er desværre ingen reaktion desværre :cool: ?????
Omdømme 2
Badge
Thyradk skrev:

Hej hr. Nielsen

Ja det har jeg, der er desværre ingen reaktion desværre :cool: ?????

HMM.... Underligt. Har du også deaktiveret antivirusprogrammet? Det KUNNE jo være røget i karantænen, fordi det "tror", at "Der er noget farligt indeni"......

Ellers, bedes andre brugere lige komme til tasterne med input!
Omdømme 7
Badge +3
Hej.

Så vidt jeg er orienteret har Outlook Connector ikke noget at gøre med YouSee Mail, men er en tilføjelse til ældre Microsoft Office Outlook-versioner for at de kan bruges til det, der engang hed Hotmail men nu hedder Outlook.com mail.

Prøv at følge mailbrugernielsen's anvisning ovenfor. Eller afinstaller eller opdater det gennem computerens kontrolpanel, under programmer og funktioner. Kan ligge under betegnelsen Hotmail Connector.
Hej MS-Erik
Du har ret disse ting bruges ikke til YouSee mail, men jeg prøver at gøre nøjagtig som mailbrugernielsen foreslår :cool:
Jeg har nu prøvet alle de foreslående ting og ingenting hjælper.
Jeg kan fortælle at jeg har hevet min gamle bærbare frem og installeret MS Ofice 2010, derefter tog jeg Outlook filen fra den nye pc og kopierede den over på den gamle så outlook der ville kunne se den. Da jeg så startede outlook oppå den gamle pc med en frisk office 2010 startede den pænt op med næsten de samme fejl, kunne f.eks ikke eksportere ud til en pst fil.
Det ser ud til at når man trykker på filer i outlook er alt frosset.
Har kigget på min back og det er meget få mails jeg vil miste ved en import i en MS Outlook 2016.
Hvilken licens til Office 2016 bør man købe ?????
Takker for I prøvede, der er nok ikke nogen vej udenom end at opgradere !!!!!
Omdømme 7
Badge +3
Selv om Microsoft har gjort meget for at undgå at den nyeste store opdatering af Windows 10 skulle gå galt, er det alligevel gået galt for nogle brugere på forskellige måder. Det fremgår af et brugerforum under Microsoft. Det kan være det, der er sket i dit tilfælde, da det åbenbart ikke hjalp at opdatere Outlook Connector eller afinstallere den.. Nogle programmer overlever tilsyneladende ikke opdateringen på visse computere. Så kan man prøve at afinstallere dem, genstarte computeren, og installere dem igen. Du kan eventuelt prøve at afinstallere Office 2010, genstarte computeren og derefter installere Office 2010 igen. Når det er på den samme computer skulle der ikke blive problemer med aktivering. Mails gemt i .pst-filer skulle overleve dette, men tag for en sikkerheds skyld kopi af dem.

Nu er Office 2010 lidt gammel, så det kan være en god idé at erstatte den med Office 2016. Office 2016 findes i flere udgaver. Jeg vil foreslå at se mulighederne på Microsofts hjemmeside. Office findes også som Office 365, som er et abonnementsprodukt, hvor man betaler et årligt abonnement. Dette dækker alle opdateringer, så man altid vil have den nyeste version.

Faktisk tyder Microsofts oplysninger om systemkrav til Office, at Office 2010 ikke er kompatibel med nyere Windows end Windows 8.1, så den virker muligvis derfor slet ikke fejlfrit med Windows 10.

Hvad man bør købe afhænger af behovet og hvor meget det må koste, og om det skal installeres på en enkelt computer eller man vil have en licens, der tillader installation på flere computere. Se mulighederne på Microsofts hjemmeside.

Har man .pst-filer fra Office 2010 kan de også læses af Outlook i Office 2016.
Omdømme 2
Badge
Thyradk skrev:

Jeg har nu prøvet alle de foreslående ting og ingenting hjælper.
Jeg kan fortælle at jeg har hevet min gamle bærbare frem og installeret MS Ofice 2010, derefter tog jeg Outlook filen fra den nye pc og kopierede den over på den gamle så outlook der ville kunne se den. Da jeg så startede outlook oppå den gamle pc med en frisk office 2010 startede den pænt op med næsten de samme fejl, kunne f.eks ikke eksportere ud til en pst fil.
Det ser ud til at når man trykker på filer i outlook er alt frosset.
Har kigget på min back og det er meget få mails jeg vil miste ved en import i en MS Outlook 2016.
Hvilken licens til Office 2016 bør man købe ?????
Takker for I prøvede, der er nok ikke nogen vej udenom end at opgradere !!!!!

Mon det er sådan en "dims" her, du skal have installeret i stedet for:

https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=24677

Vi skal måske lige vente på MS-ERIK, om han kan svare nærmere på det.

Og nej - det var det så ikke. Windows 10 er ikke med på listen
Hej til jer to der deltog i mit problem.
Jeg har snakket med Microsoft som foreslog at jeg gik ind under kontrolpanel og derefter programmer og fandt Office 2010 her skulle jeg højre klikke og vælge redigere, herefter skulle jeg vælge at reparere (Office 2010). Alt dette lavede jeg så og derefter ville systemet genstarte computeren.
Da computeren var startet og åbnede jeg Outlook 2010 og alt så normalt ud og virkede som det plejer, hvor er jeg glad.
Skal man lukke denne tråd ned, hvis ja hvordan ??

Hilsen
Dan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)