Modtager ikke mails forwarded fra et domæne

Hej

Jeg har et underligt email problem jeg håber der en frisk sjæl der har et bud på.

jeg har i lang tid uden problemer modtaget mails i min tdc webmail sendt til fx. admin@domæne.com > forward min tdc mail adresse.

Det virker nu ikke længere. Det mystisk er at TDC`s mailserver bekræfter modtagelsen af mailen fra x domæne med mail ID. Den bliver bare ikke leveret i min mailbox.

Er det muligt at TDC har spærret for et domæne? I såfald er det bare underligt at der bliver bekræftet modtagelse af mailen istedet for en afvisning.

Det er private sites som jeg ikke vil nævne her. Men der ikke tale om spam i nogen form for at gøre det helt klart.

Hilsen

Rasmus

6 Kommentarer

Hej Rasmus

Ser du webmail via en browser? eller har du instaleret en mailklient på din pc?

Hvis det er sidstnævnte, skal du ind på din host's supportside og finde opsætningen til din mailklient.

Begrundelse: TDC's server sender ikke mail videre der er hostet hos en anden udbyder.

Hvis det er webmail via en browser:

Har du evt. en Ipad der tømmer din indbakke på webmail?

/t5/Mit-TDC/Ipad-2/m-p/116902#M10656

Hej Maja

Både og. kommer an på om jeg er ude eller hjemme. Ude logger jeg ind på mail.tdc.dk og ser mails der i webmailen. Hjemme bruger jeg windows live mail som henter ned. Den opsætning fejler ikke noget, da jeg fint får mails andre steder fra som også runder TDC mailboksen.

Der er lavet en del test i løbet af natten og jeg tror ikke det er et problem som ligger hos TDC.

Jeg er lidt usikker på hvad det betyder når du siger at TDC ikke sender mails videre der er hosted hos en anden udbyder.

Det kan jeg ikke se at mine skulle være. De mails jeg har manglet bliver sendt til mit eget site som er hosted på en dedikeret server jeg ejer i udlandet. Men der er lavet en forward som videre sender mails til min TDC mail.

Så i enden samme resultat som hvis de var sendt direkte til min TDC mail.

Disse har blot lagt vejen forbi en server på vej frem. Men som sagt, der er løst lidt op for i nattens løb, så lad mig teste lidt mere før du gør mere ved sagen.

Jeg er rimelig sikker på at det er min host i udlandet som har kludder i noget setup.

hej igen

og Du har selvfølgelig tjekket spammappen på webmail og i vindows live mail???

Hvis man opretter en konto med en mailadresse der ikke tilhører tdc i sin mailklient, er det dem der har tilbudt dig mailadressen der skal stille en opsætning til rådighed for dig.  

Hvis du stadig har problemet, kunne du jo sende alt hvad du får ind på webmail, videre til din hjemmesides mail-indbakke.

Da du er ude og rejse nytter det vil ikke at samle alle dine konto i windows live mail, hvis du ikke har din pc med uden for Danmark. Jeg har samlet 5 mailkoni i min mailkliendt.

PS. jeg er ikke tdc-ansat men kunde som du, og prøver bare at gætte mig frem til en løsning. Meget glad humørikon

Hey Maja

Ah ok, tænkte du var support. Mange tak for de gode gæt.

Spam folder er det ikke, gid det var så simpelt.

Det er omvendt af hvad du har fanget. Det vil ikke nytte at videre sende mails der kommer til tdc til min server adr. Det er den anden vej problemet er. Det er mails der sendes til admin@minside.com som min server så forwarded til min tdc mail.

Den server tech der arbejder på sagen med min server siger at han kan se at mails bliver sendt til tdc og at de sender en bekræftelse retur. Det var det som førte mig til dette forum.

Men med de sidste oplysninger tyder det på at han kun fortæller en halv sandhed. Jeg føler mig mere og mere sikker på at det er et server problem der hvor jeg har mit site. Og ikke en tdc ting.

Jeg er ikke ude og rejse. mente bare hvis jeg er i byen, hos venner osv. Så tjekker jeg direkte på mail.tdc.dk

Anyhow, tusinde tak for hjælpen Maja. Fedt med nogle som giver sig tid til at komme med råd og ide`er.

Hvis eller rettere når det bliver løst skal jeg nok lige give lyd fra mig Glad humørikon

Hilsen

Rasmus

Rasmus1975 skrev:
Hey Maja

Ah ok, tænkte du var support. Mange tak for de gode gæt.

Spam folder er det ikke, gid det var så simpelt.

Det er omvendt af hvad du har fanget. Det vil ikke nytte at videre sende mails der kommer til tdc til min server adr. Det er den anden vej problemet er. Det er mails der sendes til admin @ minside.com som min server så forwarded til min tdc mail.

Den server tech der arbejder på sagen med min server siger at han kan se at mails bliver sendt til tdc og at de sender en bekræftelse retur.

Men med de sidste oplysninger tyder det på at han kun fortæller en halv sandhed. Jeg føler mig mere og mere sikker på at det er et server problem der hvor jeg har mit site. Og ikke en tdc ting.

Jeg er ikke ude og rejse. mente bare hvis jeg er i byen, hos venner osv. Så tjekker jeg direkte på mail.tdc.dk

Hej Rasmus.

Jeg prøver lige igen.

Jeg ved godt at det er fra din hjemmeside til tdc webmail. Det jeg mente var at du kunne jo forsøge at have din websidemail som standart, således at alt hvad der kommer i webmail sendes videre.  Når du ikke skal tilgå din webmail og din hjemmesidemail fra udlandet, så vil jeg da foreslå at du opsætter dine mailkonto i windows live mail.

Jeg har opsat 5 konti i Min windows live mail 2011:

Min yousee-konti er opsat med deres anvisninne.

min webside-konti er opsat med one.com anvisning

min gmail-konti er opsat med googles anvisning

og min hotmail har Microsoft anvisning.

Alle fem forskællige konti henter fra hver sin mailadresse-udbyder.

Hvis du gør sådan kommer din hjemmesidemail ikke i nærheden af tdcs server, men direkte til din pc. Og du har stadig mulighed for at tjekke begge mailkonti via webmail og via din host kontroldpanel.

Hvis du opsætter alle konti i din windows live mail skal du i egenskaber for hver pop3-konti på fanebladet avanceret  klikke på "gem kopi af meddelelse på server" og i x-antal dage.

Er det en imap-konto "ser" windows live mail direkte på din indbakke. Lidt ligesom når du bruger en browser til at se webmail med.

Jeg kommer lige til at tænke på om din webmail er for fuld så den ikke kan modtage flere mail. På billedet herunder kan du se jeg har brugt 14% og 4% af det jeg må bruge. Prøv at tjekke.

Jeg syns det er mærkelig, at du ikke har en spam-mappe. Det må du næsten have, fordi tdc sender kvitering for modtagelsen.   Min spam-mappe er under indbakken på webmail.  Når du er i indbakken på webmail, skal du klikke på mapper, ude i kollonnen til venstre.

webmail-oversigt.jpg

Hej Maja

Nogle rigtig gode forslag.

Jeg har engang forsøgt at opsætte min server mail konto i windows live mail. Men kunne ikke få det til at virke.

Tror faktisk det er derfra at jeg har forwards. Vil lige prøve at kigge på det igen.

Der er en spam mappe. den mangler skam ikke. Boksen er ikke fyldt.

Så råd taget med at få sat min server konto op i windows live mailen Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)