Modtager ikke mails

Hej TDC Forum

Jeg har haft en mailadresse hos TDC i over 10 år, og jeg har for nylig fået en ny computer. Min søn har hjulpet mig med at flytte min mailbox over på Outlook.com så jeg fortsat kan modtage mails, og det har virket fint nok, indtil den 16. juli, hvor jeg derefter ikke har kunnet modtage mails overhovedet. Jeg ved ikke hvad der er sket, men fra den ene dag til den anden har intet gået ind i indboxen, og det er ikke fordi at der ikke er nogen der sender noget, for vi testede det lige ved at sende en besked fra en anden mailkonto til min for en halv time siden, og den er ikke gået ind hos mig.

Min søn siger at det er blevet sat op som en POP3-tjeneste i outlook.com, hvilket skulle få den til at hente mails automatisk, men nu er den stoppet.

Så nu spørger jeg: Hvad er der gået galt, og kan vi få det til at virke igen?

Venlig hilsen

Endnu en TDC-kunde

9 Kommentarer

Er den tilknyttet dit bredbånd hos TDC?

Kan du logge på din webmail: http://mail.tdc.dk/ 

(med dit tdc-login?)

Hej jeg har fået samme problem. Og når jeg så logger ind på Mit TDC kan jeg heller ikke komme ind på mails. Det lyder som der er et problem på serveren hos TDC. Jeg har mail konto andre steder og de kommer som de skal.

Hvis en freemailkonto blev oprettet for mange år siden, og den konto ikke er blevet tilknyttet tdc-bredbånd, er den konto måske slettet.

i Oktober 2010 begyndte tdc af afvikle den freemail tjeneste og hvis man i dag kun har en tdc mailkonto, skal man betale dor den.  

Har man en freemailkonto, eller den i sin tid blev oprettet som freemail konto, skal man ringe til kundeservice og sige man vil have en basic-konto.  Men det kan man KUN hvis webmail forsat er aktiv. Det vil sige at man kan komme ind og se sin indbakke.

Der er sendt mails ud til kunder med freemail-konto om dette, men desværre er der mange kunder der ikke har reageret på den mail. 

Hvis tråd opretter har en freemailkonto og mit svar kan brugeges, så må du godt give en tilbagemelding og markere mit svar som løsning.  PLEACE

Nu har jeg siden 1. august ikke kunne hente mails på xxxx@mail.tdcadsl.dk heller ikke logge på Webmail.

Så fejlen må ligge et andet sted i systemet. Har oplevet det før. Men da kunne jeg se at fejlen lå hos TDC selv.

Kære Mailfejl123

Det er faktisk dig jeg svarede, fordi det er din tråd.  Selv om flere har samme fejl, behøver det ikke være den samme årsag.  

så jeg prøver igen:

• Er den tilknyttet dit bredbånd hos TDC?
  • Kan du logge på din webmail: http://mail.tdc.dk/ 
  • (med dit tdc-login?)
Hvis ja - ring til kundeservice!

KimWind - da du mener du har nøjagtig samme fejl som trådopretter, bedes du ringe til kundeservice.

Når i har snakket med dem, vil vi godt høre hvad årsagen var.  

Undskyld jeg ikke lige har været ved computeren Glad humørikon
Inde på mail.tdc.dk vil siden, efter jeg har logget på, have mig til at tilknytte eller oprette webmail, så jeg ved ikke om det er løsningen, jeg kan i hvert fald ikke logge direkte og nemt på webmail...
Jeg har også lige tjekket mine regninger igennem for om jeg kunne se, om jeg betaler for mail, og der har ikke været nogen post på nogen af mine regninger om mail... 

Så jeg kan egentlig svare nej til begge dine punkter. Jeg tjekker alle mine mails regelmæssigt (allesammen, virkelig), så jeg bør ikke have misset nogen mail om det. 

Bør jeg prøve og ringe til TDC? Kan I svare på hvad jeg skal gøre i stedet? 

(edit: Har mail hos [Redacted]@os.dk, som jeg har fundet ud af med sikkerhed hostes hos TDC)

Jeg kender ikke [Redacted]@os.dk og ved ikke om det er tdc.

Jeg synes det ser ud til at den mailkonto er nedlagt, hvis den er hostet hos TDC.  

Da jeg ikke ved om du har bredbånd hos TDC, er det lidt svært at råde dig, men vil forsøge.

Hvis du ikke har bredbånd ved TDC, kan du (som før skrevet) oprette et basic-abonnement, som kun giver dig ret til at oprette en mailkonto.  Men hvorfor gøre det, når du kan oprette en gratis mailkonto hos Google eller ved Microsoft???

Hvis du er helt sikker på at du ikke har modtaget en mail med tilbud om at overføre din mailkonto til dit tdc-bredbånd eller at oprette en basic-abonnemet, kunne det tyde på din mailkonto ikke er hostet ved tdc, fordi TDC påstår altså at alle med freemail har fået en mail om forandringen. 

Du er derfor nød til at ringe til TDC, for at høre nærmere om, hvor din mailkonto er blevet af.

Hej 

Mit problem er løst. I hjælp med TDC support.

Fejlen lå i den trådløse router der skulle have en genstart.

Da jeg i samråd med dem tjekkede alle computer jeg har på samt de forskellige browsere jeg bruger.

Så kom de frem til at da de kunne komme ind på min webmail og at fejlen ikke lå hos dem.

Og da jeg så prøvede fra den computer jeg har opkoblet via LAN og den kunne komme igennem til webmail. Så vare det bare at nulstille routeren

Mvh

Kim

Til Mailfejl 123 + Kim Wind:

Jeg synes at i skylder MajaH en ros for den hjælp og oplysninger som i har fået undervejs, for mange glemmer oftes at markerer om problemet er løst, og tit er det sådan at man skal gætte sig til det, så

giv dog en melling om problemet er løst, ellers vil jeg mene at aller andre forum bruger som giver råd og

vejledning er meningsløst, man dør ikke af at give en ros med på vejen vel og jeg synes det er en god

ting at gører venlist HC 21:Meget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P