"Mit TDC" app

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

• Tidligere administrator
  • 920 kommentarer
Så oprandt dagen endelig, hvor vi kan løfte sløret for den store "hemmelighed":

Vores nye mobil-app ’Mit TDC’ lader dig få mest muligt ud af dit TDC: Lyt til musik på TDC Play, se tv, se dine billeder og dokumenter fra din TDC HomeDisk og sæt din HomeTrio til at optage tv-programmer, når du ikke er hjemme – alt sammen direkte fra din mobil!

Og mange flere ting endda.

Scan stregkoden herunder for at downloade app'en og læs mere på  http://tdc.dk/app

MitTDCQR

Vi glæder os rigtigt meget til at høre, hvad du har at sige og hvilke tanker du gør dig.

Erfaringer og måske et enkelt spørgsmål. Hvis alle holder sig til tråden her omkring den nye app, bliver det nemmere for os at holde øje med, om der er noget vi kan hjælpe med :-)

Vi forsøger at lave en FAQ som vi løbende opdaterer lige under dette indlæg. Læs først her, inden du selv stiller spørgsmål

42 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

FAQ:

Hvis du vil spare tid, så prøv at læse her først. Vi forsøger at holde denne FAQ opdateret så godt vi kan, efterhånden som der kommer nye svar på spørgsmål.

Q: Hvad med Windows Phone 7?

A: Den er i støbeskeen, men vi kan ikke sige noget om hvornår den kommer.

Q: Hvad bruger datatrafik?
A: Alt andet end Play-delen (se nedenfor) trækker på din datatrafik på mobilen - medmindre din smartphone er på et WiFi-netværk, selvfølgelig.

Q: Skal jeg være TDC Mobil-kunde for at kunne bruge Play-delen?
A: Ja. Det vil sige, at du ikke kan være mobilkunde hos f.eks. Telmore og bredbåndskunde hos TDC, og logge ind med dit TDC Selvbetjening for at få Play-adgang. Det er ganske enkelt på grund af den aftale om rettighederne til brug af musikken på Play, som TDC har indgået med musikudbyderne.  

Du kan se hvilke mobilabonnementer, der giver Play-adgang her: http://go.tdc.dk/zuciw

Q: Hvorfor kan jeg ikke se WebTV uden for huset?
A: Det har at gøre med rettighederne i den aftale, vi har forhandlet på plads med programudbyderne. Rent teknisk validerer WebTV-delen på din IP-adresse - den skal være den samme, som din HomeTrio-forbindelse.

Q: Hvornår kommer appen til iPad?

A: Det kan vi desværre ikke sige noget om på nuværende tidspunkt.

Q: Når jeg forsøger at planlægge optagelser / Se WebTV kommer appen med en fejlmeddelelse, men jeg har Trio!

A: Tjek tre ting: 1) At dit Trio-abonnement er tilknyttet dit brugernavn på tdc.dk, 2) at du har aktiveret WebTV på Selvbetjening og 3) at du logger ind med det samme brugernavn i appen. Her er et godt sted at starte: http://go.tdc.dk/zeync 

det er meget godt MEN hvordan kobler jeg mine 4 mobilos sammen med hometrio boxen.. så jeg kan sætte optagelser igang når jeg nu står i Struer og boxen står her på Djursland

Dejligt at det nu ser ud til at app'en opdaterer nye sange og albums selv. Der er sikkert mange gode ting ved den nye app, men det jeg havde håbet allermest på (og som jeg havde ønsket i ønsketråden) var at man kunne gemme sine favoritalbums. Det er stadig ikke muligt i denne app... I havde lovet en ipad-app også, kommer en sådan? Måske er det muligt at gøre plads til lidt mere i vinduet på en ipad-app? Jeg synes stadig den her app er alt for simpel - her tænker jeg mest på "play"-delen. Det er alt for besværligt at få et overblik og alt for rodet at man skal lave play-lister, som både indeholder ens yndlingsnumre, men samtidig skal man lave en masse unødvendige playlister med sangene fra hele albums. Det er luksus at have adgang til al den musik, men uden overblik over ens yndlingsalbums og artister er det simpelthen for uoverskueligt og jeg bliver nødt til fortsat at bruge andre services. jeg tænker mest af alt muligheden for at kunne gemme albums, som en simpel henvisning. Hvad vil jeg høre i dag... hmm... vi mennesker har det ikke godt med ikke at kunne sortere og sætte i kategorier... Er jeg virkelig den eneste med det ønske.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, så kom der en app, men...

når jeg tilslutter telefonen med WiFi kan den kun vise TV 1 ud af 10 gange.

De fleste gange skriver den i displayet "Der er ingen forbindelse til de pågældende kanal. Prøv igen senere"

Hvis jeg forsøger at programere en optagelse via mobiltelefonnettet. står det "Henter data. Vent venligst"

Konstatering: Det er ikke brugbart

Mvh

Kim

Omdømme 3

Hej vtmailsmand

Jeg kan se du har spurgt om det samme inde på facebook væggen Glad humørikon

Eller måske Per, som har haft vagten i dag, har henvist dig til forum?

Nå, men det er egentlig også irellevant. Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er du spørger om, nemlig. Hvis nogle af jer andre gør, så fint, men kan du ikke forsøge at forklare det igen (langsomt) så jeg også kan følge med? Blinkende humørikon

Go' fornøjelse med den nye "Mit TDC" app

Hilsen

Omdømme 3

Hej KsNa aka Kim

Hmm, det lyder mærkeligt, at den ikke vil vise dig tv andet end een ud af 10 gange.

Jeg har godt nok ikke selv noget TDC TV hjemme, men jeg testede det inde på arbejdet. Og der må jeg sige, at der spillede det bare. Den viste TV, inden jeg var klar over jeg havde sat den op til det. Og jeg kunne skifte rundt mellem kanalerne helt uden problemer. Første gang jeg går ind skriver den noget med "Opdaterer din kanalliste". Eller, jeg tror den skriver det hver gang jeg klikker på "Se TV". Men så kommer det også. 

Nu ved jeg jo du ikke er en helt novice, men jeg er nød til lige at spørge dig, om du har din telefon logget på wifi på den Homebox, som TV også er koblet til?

Ang. programmering af optagelser, testede jeg det kun da jeg var på wifi - og der gav det ikke problemer. Men kan lige se, hvad der sker, når jeg prøver via mobilnettet, når jeg kommer ind til testudstyret på mandag.

Ellers er må du have god fornøjelse med resten af funktionerne i den nye app Glad humørikon

Hilsen

Hvorfor er der ikke lavet en iPad udgave?

Omdømme 3

Hej Patrick

Jov, selvfølgelig er det Homeboksen jeg er tilsluttet til, webradio virker fint på telefonen ligeledes Play, men altså ikke TV.

Jeg kan se en række ikoner med TVstationerne og den første - DR1 viser hvor langt programmet er kommet, mem kommer med fejlmeddelsen om, at kanalen ikke er tilgængelig lige nu.

Programering fra telefonen via wifi virker OK, men det er jo via mobiltelefonnettet, at det vikelig vil være en stor fordel.

Mvh

Kim

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Indberetning af fejl:

Canal+ kanalerne fra den nye Canal + Select pakke er ikke at finde i Tv-oversigten i App'en. Den er ej heller at finde på tv.tdc.dk når man er logget ind. Resultatet er at det ikke er muligt at fjernprogramere boksen til at optage programmer på Canal+ kanalerne.

Hilsen

Omdømme 2

Patrick skrev:
FAQ:

Q: Skal jeg være TDC Mobil-kunde for at kunne bruge Play-delen?
A: .... men mest af alt, at Play-delen godt kan bruge en del datatrafik, og hvis du er mobilkunde hos et andet selskab, kan det meget hurtigt løbe op. 

Ovenstående argument kan ikke bruges når man bruger en enhed som er koblet på wifi via f.eks. en TDC Homebox.

Jeg synes stadig at det er mega irriterende at man f.eks. ikke kan bruge TDC Play på en Ipod Touch som er koblet til en TDC Homebox. Og nu det samme med den nye App.

Jeg kan ikke få "privatalarm" funktion til at virke Trist humørikon

Jeg bliver promptet, efter at have indtastet verificeringskoden, "Du har ikke adgang til TDC PrivatAlarm"

Er funktionen i drift?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej droid,

Jeg har lige rettet FAQ-svaret til, så det ikke længere er tvetydigt - i det oprindelige svar var der lagt vægt på trafikken, men der stod også, at det har med rettighederne til musikken at gøre. I det reviderede svar er der nu ingen tvivl om, at det (primært) er på grund af rettighederne til brug af musikken på forskellige platforme i den aftale, som TDC har indgået med ophavsretsholderne angående Play-musik. 

Jeg beklager forvirringen, og håber, at årsagen nu står mere klar Glad humørikon

Hilsen Ulf

Omdømme 2

Ulf skrev:
Hej droid,

Jeg har lige rettet FAQ-svaret til, så det ikke længere er tvetydigt - i det oprindelige svar var der lagt vægt på trafikken, men der stod også, at det har med rettighederne til musikken at gøre. I det reviderede svar er der nu ingen tvivl om, at det (primært) er på grund af rettighederne til brug af musikken på forskellige platforme i den aftale, som TDC har indgået med ophavsretsholderne angående Play-musik. 

Jeg beklager forvirringen, og håber, at årsagen nu står mere klar Glad humørikon

Hilsen Ulf

Hej Ulf, tak for din præcisering.

Jeg synes også at det er nemmere at forholde sig til det pga rettighederne.

Hilsen droid

Det er simpelthen for dårligt at jeg som hometrio kunde hos jer TDC, ikke engang kan bruge mit TDC login til at afspille sangene fra TDC play. I bruger som undskyldning at man skal have en mobil abonment hos jer da der er tale om rettigheder. Men hvordan kan det så være at jeg kan tage min pc og logge på en hvilken som helst internet udbyder og logge ind med min tdc bruger og afspille tdcplay sange for den helt store guldmedalje??

Det samme gælder jeres nettv.. 

Efter at have brugt jeres nye app siden den udkom - må jeg sige at jeg er skuffet. For det første: "play-delen" er ikke ændret væsentligt fra den gamle app.

Jeg synes det er vildt irriterende at man ikke bare kan afspille et album, uden at skulle ligge numrene ind på en play-liste. Det var da noget der fungerede i den gamle app. 

OG vi blev altså lovet en ipad-version - hvornår kommer den? For den kommer vel? 

Jeg har skrevet en længere besked højere oppe i tråden, der står mere jeg kunne ønske mig og som jeg havde håbet på. Jeg er altså ret skuffet over de manglende muligheder og det klodsede design. Sidstnævnte bliver nok ikke bedre sålænge det er en iphone-app - forstår godt begrænsningerne ved en lille skærm - men lad nu os efterhånden rigtigt mange ipad-brugere få noget vi kan bruge til noget. Tak.

Super fedt med en "Mit TDC" app.

Den virker dog noget ufærdig. Mere test og finpudsning, tak. Og iPad tak.

Desuden er forsinkelsen på tv "signalet" endnu større end settop boksen. Ca. 30-40 sekunder fra at være "direkte" tv. Man hører naboerne juble og 30 sekunder senere ser man målet. Lidt træls!

/Clas

Hejsa

Hvordan kan det være, at jeg ikke kan se WebTV, jeg har Homeduo Media abonnement, og selv om jeg er på Wifi, får jeg meddelelsen, at jeg skal købe TDC MobilTV.

Mvh

Claus

P.S. Jeg har Sagem F@st 3504 TDC routeren

Programmet er prøvet både på Samsung G2S og Ipad2

Omdømme 2

droid skrev:
Indberetning af fejl:

Canal+ kanalerne fra den nye Canal + Select pakke er ikke at finde i Tv-oversigten i App'en. Den er ej heller at finde på tv.tdc.dk når man er logget ind. Resultatet er at det ikke er muligt at fjernprogramere boksen til at optage programmer på Canal+ kanalerne.

Hilsen

TDC: Er i opmærksomme på denne fejl, er den blevet givet videre til rette vedkommende?

Hej

Jeg kan ikke få den nye Mit TDC app til at virke.

Hvis jeg trykker på "Se TV" kommer der en dialog box "Indlæser til buffer, vendt venligst..." og derefter endnu en dialog box med følgende tekst "Der er ingen forbindelse til de pågældende kanal. Prøv igen senere"

Jeg har snart prøvet over hundrede gange og det er det samme hver gang. Der er ingen forbindelse til de pågældende kanal. Prøv igen senere. Det kan da ikke være rigtigt. Hvad gør jeg NU?

Mvh CB

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ChrBruun

Du kan prøve at genstarte alt dit udstyr.

Se link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19381

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej ChrBruun

Det er den samme fejl jeg oplever, det virkede 2 gange den første dag - derefter har det ikke virket, hver gang kommer den med, at der ikke er forbindelse til kanalen lig nu.

Hvis jeg fra telefonen - via wifi selvfølgelig - gå ind her på mit TDC kan jeg sagtens se webtv.

Mvh

Kim

Hvorfor mangler 6'eren i kanellisten, så man ser live tv?

Omdømme 3

Er der nogen opdatering vedr. det problem som både ChrBruun og jeg oplever, nemlig at telefonen skriver "Der er i øjeblikket ingen forbindelse til denne kanal, prøv igen senere", når man forsøger at se liveTV via TDCappen.

Mvh

Kim

Stor var min glæde, da jeg så, at der var kommet en TDC app med mulighed for at afspille playlister på DLNA kompatible enheder. Desværre kan jeg ikke få det til at virke!

Jeg har TDC abb på mobilen og Home Duo som bredbånd.

Når jeg vælger "Afspil til" i app'en på min iPhone kommer både WD Live TV og Sony Bravia KDL-40W5500 (og naturligvis min iPhone), men når jeg vælger enten WDTV eller TV'et sker der ingenting? Eller rettere - app'en forsøger at afspille sangene i playlisten, men skipper bare mellem dem.

Sprørgsmål om DLNA.

Jeg kan fint se mine enheder på nettet der er DLNA certificeret, men når jeg prøver at afspille til dem, får jeg "player fejlet" og "Det er opstået en fejl kontroller dine netværksindstillinger"-Skal mine DLNA enheder på nettet understøtte DRM eller noget i den stil?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)