mistet mails

• Deltager
  • 8 kommentarer
Jeg har idag mistet en del mail der lå i min indbakke på TDC mail, hvordan får jeg genoprettet disse mails ?

Mvh Dorthe Dall

28 Kommentarer

Hej

Hvordan mistet?

Åbnet en anden enhed, så de findes der (tablet, ipad, smartphone?  

Slettet dem i indbakken på webmail så de er i papirkurven?

Hentet dem med din mailklient på pc'en og har ikke indstillet din mailklient til IKKE at slette meddelelser efter hentning?

Hej. 
De er total væk, bruger kun pc til at åbne min mail, de er ikke i indbakke hvor jeg havde dem liggende, ligger ikke i parpirkurv og det sidste du skriver ander jeg ikke en dyt om hvad det er. Kan finde ud af de bacic ting på en pc, og har haft tdc mail i 10år men har aldrig prøvet at mine mails er væk. 
Mvh
Dorthe Dall

Hej, detsamma inträffade för mej. I går kväll före kl. 19.00 försvann alla mina mails (hundratals) från min mailbox hos TDC mail. Nu fredag fm. visar TDC mail kortvarig mails som någon time senare försvinner. Vad gör TDC för att avhjälpa detta problem??? MVH. Ernst Dernehl

Dorthe og Alvar:

Er det på webmail https://mail.tdc.dk/ - jeres mail er forsvundet fra indbakken?

Dorthe - du skriver du kun bruger din PC til at se mails på.  Prøv at lukke din mailklient, åbne linket og skriv en mail til dig sel. Forsvinder den også?

For mit vedkommende er denne:

https://mail.tdc.dk

Mvh

Dorthe

Ja, allt försvann från inboxen på webmail https://mail.tdc.dk/. Inboxen töms nu kontinuerligt vilket den aldrig förr har gjort.

Har i lige købt en smarthphone, hvor i ser jeres mails på?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej i tråden.

Jeg har hørt om lignende tilfælde.

Deres mail-password var simpelthen "hacket",så deres post "blev hentet" af andre.

3 ud af 5 via "likes" i Facebook.

Prøv at ændre password---send derefter en mail til egen pc et par gange.

Tjek om de også forsvinder.

Venlig hilsen

Trumle.

Som jeg har skrevet før i trådeb, bruger jeg KUN pc til at åbne mail i har ikke tlf hvor jeg kan åbne eller andre ting.

Tack, Trumle för perfekt inspel. Byte av både brugernavn og password hjälpte. Nu sparas alla mail igen i TDC Mails indbakke. Mange hilsener, Alvar

Det har ikke ændret noget ved mig, mangler stadigvæk de mails jeg havde liggende på indbakke

@Alvar - du skal ikke oprette en ny brugerprofil, hver gang du skriver et indlæg, det er meget forvirrende, til gengæld må du meget gerne oprette din egen tråd næste gang du vil spørge om noget, dette er nemlig Dorthes og forde det tilsyneladende ikke er den samme fejl i er ramt af virker det også forkert at skrive i hendes tråd.

Så Dorthe - nu til dig :-)

Du skriver ikke noget om, om du har prøvet vores forslag, og så er det lidt svært at komme videre.. 

Luk dit postpogram på din PC.  

(Hvad er det forøvrigt et program?)

Åben din browser ved at klikke på dette link https://mail.tdc.dk/  Log ind på din webmail.

Send en mail til denne adresse  test@mail.dk 

Tjek indbakken på https://mail.tdc.dk/ og se om du har modtaget den testmail. 

Luk din browser. Genstart din pc. Log på din webmail igen og se om den test mail stadig er i din indbakke.

Også forvirende for mig, kan man ikke ringe til jer for det her er da umuligt at finde ud af, jeg prøvede det der blev foreslået af en eller anden her på tråden, skiftede brugernavn og kode og sendte mails til mig selv, dette ændrede ikke noget. Mangler stadigvæk de mails jeg havde liggende i min indbakke,

Hvad mener du med;

Luk dit postpogram på din PC.  

(Hvad er det forøvrigt et program?)

ok nu har jeg gjort det som du bad mig om, sendte den test mail, slukkede pc åbnede tdc mail igen og den var der stadigvæk, men ikke de gamle mails som jeg mangler

Så har jag också gjort. Testmailet plus ett annat från TDC ligger kvar, MEN de 'externa' mails som under tiden landet i min indbakke hos Google Mail finns inte i TDC Mails indbakke.

Nu är de 2 mails från TDC också borta. Indbakken är tom.

Hej Dorthe Dall

Du skriver "De er total væk, bruger kun pc til at åbne min mail"  

Der er to måder at åbne sine mail på.

1) Den ene er at have en mailklient instaleret på sin PC. Den kan eventuelt hedde Outlook, eller Windows live mail. Sådan en mailklient er et program som kan sættes til at hente de mail du har på tdc's server, som jeg har nævnt som Webmail og givet dig et link til.  Sådan et program sletter mail på tdcs server. HVIS du har sådan et program skal du ind i egenskaberne for programmet - finde  fanebladet avanceret og vinge af ud for "Gem en kopi af meddelelser på erveren."  Du kan også vælge om de skal slettes efter et bestemtantal dage.

(billede slettet fordi trådopretter ikke har en mailklient.)

2) Den anden måde er at man ser webmail gennem sin browser  https://mail.tdc.dk/.

PS. Jeg er kunde. Glad humørikon

ok, så vil jeg da takke dig, for jeg troede det var tdc jeg skrev med, jeg har ikke oprettet Outlook, eller Windows live mail, jeg åbner min mail ved at gå på google, skrive tdcmail, ingive mit brugernavn og kode og så er jeg på.

Det er bare så underligt at nu har jeg haft denne mail i gud ved hvor mange år og har aldrig oplevet at mine mails forsvandt med mindre at jeg selvfølgelig selv har slettet dem...........og dette har jeg ikke gjort fordi det var nogle jeg skulle gemme, men tror jeg opgiver og nu må jeg enten finde en anden måde eller en anden udbyder

hej igen 

Jeg ved desværre ikke hvad der kan være årsag til de er slettet, og jeg tror ikke tdc yder support på webmail, men hvis du aligevel ringer ind til dem, ved jeg der sidder venlige medarbejdere ved telefonerne, og så kunne du jo diskret henvise til denne tråd.  Blinkende humørikon

Jeg ved ikke om @Trumle har flere gode tip, men ellers syns du skal overveje at oprette en gmail hos google eller en outlook hos microsoft. De er begge to gratis og så har du ikke det bøvl, men har altid en mailbox uanset hvilken mailudbyder du har.

Google:

https://support.google.com/mail/#topic=3394144

og jeg tror det er her du kan oprette en hos Microsoft.

http://www.microsoft.com/da-dk/outlook-com/

Finder du ud af noget må du meget gerne melde tilbage. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Opsumering af tråden.

Når test-mail/ mail ligger i mailboksen,,for derefter at forsvinde kort tid efter ,kunne det være tegn på "hacker-angreb".

Måske hjælper det ikke engang at ændre password.
Dette nye password vil hurtigt blive "afluret" af Malvare,der er blevet installeret på komputeren.
Dette kan være vanskeligt at fjerne,,,i de fleste tilfælde umuligt.

Kontakt omgående TDC (hvis din server er her) og hør om mulighederne.
Jeg tvivler på ,at de kan genskabe "slettede" mails.
Er det Outlook /Microsoft kan du starte her:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/outlook/hacked-account

Prøv at "google" problemet,,og læg mærke til /husk om du har været i nærheden af div netsider./ download osv.

HVIS du er hacket kan det blive en træls affære.
Ofte er eneste (og hurtigste) udvej at slette alt,og installere styresystemet forfra.
Ikke fra et "gendannelsespunkt" på komputeren,,,her ligger malwaren også.
Drevet skal formateres,og installeres "fra bunden".

En trist-men
Venlig hilsen
   Trumle.

Er flere gange blevet bedt om fra TDC at skrive at jeg har fået en løsning på mit problem, Dette har jeg  IKKE. 

Hej, Jag fick veta av TDC att de försvunna mailen ur TDC Mail indbakke icke kan erstattes. De är borta. Felet menes bero på fel i inställningarna i Google Mail som hämtar mailen från TDCs mailbox. Genom att markera 'Lämna en kopi i TDCs mailbox' så finns nu alla mottagna mailen som kopi kvar i indbakken.

Hilsener, etcetera

dovada skrev:

Jeg har idag mistet en del mail der lå i min indbakke på TDC mail, hvordan får jeg genoprettet disse mails ?

Mvh Dorthe Dall

Løsning:

Dine slettede mails på webmail, kan ikke genoprettes.

Det er muligvis ikke det svar du forventede, men det er desværre det rigtige svar på dit spørgsmål, som flere andre kunder har fortalt dig.  

Svar til dovada.

Lige for at være sikker på at alt er prøvet:

Her er nogle forslag til mulige årsager. Desværre er listen nok ikke helt lettilgængelig.

Åbn webmail, og klik på "Indstillinger".

Åbn derefter underpunkterne og se efter, om årsagen findes her. Eksempler på mulige årsager:

Adgangskode
Er der sat en adgangskode, som ikke lige er til at gætte for uvedkommende? En hacker kan have gættet sig til en nem adgangskode.

Videresend Er der indsat en mailadresse, som modtagne mails videresendes til?
Spamfilter  Er der opsat regler, som fejlagtigt definerer alle mails som spam?
Sortering Er der opsat regler, der flytter modtagne mails til en anden mappe?

Andre mulige årsager:

Fejl hos TDC Har TDC undersøgt om der er en fejl hos TDC, herunder om der er kommet kludder i brugernumrene, eller samme emailadresse fejlagtigt er oprettet flere gange?
Pladsmangel Er pladsen brugt op? Der kan være 1.000 mails i en mappe (herunder i indbakken) og der kan være 50 mapper ialt, samt en begrænsning i hvor meget det hele må fylde. Se under "Mapper" i webmail hvor meget plads der er.
Papirkurven Ligger der noget i mappen "Papirkurv"? 

Mails hentes af lokal mailklient

En lokal mailklient, bl.a. Windows Live Mail, Office Outlook, en mobiltelefon eller andet kan være indstillet til at hente mails fra webmail og lægge dem lokalt. Samtidig kan det være markeret at hentede mails skal slettes fra TDC's mailserver. Pågældende mailklient skal dog køre for at det sker. Kan det være årsagen? 

Mails hentes af andet mailsystem

Både i Google Gmail, i Microsoft Outlook.com og sandsynligvis også i andre systemer kan man lave en indstilling, der henter modtagne TDC-mails over til henholdsvis Googles mailserver eller Microsofts mailserver, og indstilles således, at de hentede TDC-mails slettes fra TDC's mailserver. Er dette aktiveret køres det automatisk med regelmæssige mellemrum. Kan det være årsagen?

Mails stjæles af en hacker Hvis en hacker kender email-adressen og mailadgangskoden kan vedkommende stjæle de modtagne mails og tømme indbakken. Prøv at ændre mailadgangskoden (under webmail-indstillinger) til noget, man ikke kan gætte (minimum på 8 tegn). Så vil både en hacker og en lokal mailklient, man ikke er opmærksom på, bliver forhindret i at tømme webmail-indbakken. Det tilrådes samtidig også at ændre adgangskoden til TDC-login, for hvis det også er hacket kan hackeren blot selv ændre mailadgangskoden igen.

De forsvundne mails kan næppe reddes medmindre de er hentet af en lokal mailklient eller af et andet mailsystem eller ligger i webmails papirkurv. Er det tilfældet kan de måske findes i den pågældende lokale mailklient eller mailsystem. Eventuelt kan TDC spørges om de kan redde dem ud fra TDC's egen backup af TDC's data, hvilket nok er temmelig tvivlsomt.

Omdømme 2

En stor buket roser til MS-ERIK for at sætte tråden i relief.

De 2 afsluttende kolonner er ret så alvorlige.
Hvis ikke alt andet er årsagen ?

Mail hentes /stjæles af andet mailsystem.

Dette bør få enhver til at kontrollere sin pc.
Identitets -Mail-tyveri er alvorlig.
TDC yder ikke denne service,,men har du lidt erfaring med komputeren,kan du få eksperthjælp via:
http://www.spywarefri.dk/forum/
http://www.eksperten.dk/

Vær tålmodig--send de logfiler de beder om.
Det er ikke noget du lige klarer på 10 minutter.

Venlig hilsen
   Trumle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)