Spørgsmål

mine mails forsvinder fra indbakken

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg kan ikke modtage mails, når jeg går online og prøver at hente dem via yousee i stedet for via Outlook. Det er ikke fordi, jeg har nået max antal mails eller fordi indbakken på anden vis er fuld. Jeg har 0 mails i inbakken og har brugt kun 25% af systemets kapacitet. Nogle gange kan jeg see, at mailen dukker op i indbakken, men pludselig forsvinder den igen. Dette har aldrig været et problem før - hvad er der galt, og hvad skal jeg gøre?

8 Kommentarer

Omdømme 1
Det er ikke fordi de bliver flyttet til spam-mappen?
Har du sat en regel op?
Bliver de hentet ind i Outlook, uden at der bliver gemt en kopi på serveren?
De er ikke i spam-mappen. Men de ligger i Outlook. Jeg har for øvrigt netop modtaget en ny mail, som kom ind både her og i Outlook. Jeg nåede at besvare mailen i YouSee, og straks efter forsvandt mailen sporløst herfra. Men svaret ligger fint i 'sendt' mappen hos YouSee (og ikke i Outlook. Og selve mailen ligger derimod i Outlook men ikke på YouSee.
Jeg ved ikke, hvad det vil sige "at der bliver gemt en kopi på serveren".
Omdømme 7
Badge +6
Du må tage et valg, enten holde dig rent til POP3 mail eller rent til webmail.
Dengang jeg var Cybercity og senere Telenor kunde var det upraktisk at prøve på at kombinere de to fra ens egen side af, fordi det kun skabte mail problemer.
Så det er sikkert lige så upraktisk at prøve det nummer hos Yousee også. Jeg anvender aldrig webmail hos Yousee, jeg holder mig rent til POP3 fordi det fungerer 100%
Da jeg var TDC kunde, inden det blev overtaget af YouSee, var det bare aldrig et problem. Jeg har hentet og sendt masser af mails med dette system, der sagtens kunne køre parallelt med Outlook. I øvrigt forstår jeg ikke, hvad det vil sige at "holde mig til rent POP3 eller rent til webmail." Betyder det, at jeg ikke kan hente mails, med mindre jeg har adgang til Outlook? Og at jeg heller ikke kan bruge gmail, hvis jeg vil bruge Outlook?
Omdømme 1
I outlook kan man i Kontoindstillinger under Serverindstillinger sætte flueben ud for Gem en kopi på serveren. Dermed bliver mailene også i webmailen, selvom du henter dem ned i din Outlook.
Hej,

er problemet blevet løst og årsagen fundet?

Jeg har samme problem, som også er opstået indenfor de sidste 3 måneder!

Vi checker emails i løbet af dagen fra vores IPhones. Opsætningen er som foreskrevet af TDC/YouSee. Sletning af emails på serveren er på iPhones sat til aldrig!

Vi har også outlook der hjemme. Også her er vejledningen fulgt. Den blev tidligere brugt til at hente og gemme de vigtigste emails for familien fra serveren.

Problemet er bare, at i løbet af dagen forsvinder emailsene fra serveren. Jeg kan se dem på webmail kort tid efter de er synlige på iPhones. Senere er de væk og kan derfor hverken hentes op med outlook på vores bærbar, og da vi har 2 iPhones på samme mail konti er vi ikke sikker på, at vi begge modtager alle de samme emails!

Det har tidligere, da det var TDC, fungeret med samme opsætning! Der er ikke blevet ændret noget, spørgsmål er blot hvad skal der til for at det igen fungere som tidligere!

Der er ingen regler sat op, ingen videresend, eller lignende. En ganske almindelig opsætning af pop3 på de enheder, som bruges til at læse og sende emails på serveren.

Mvh

Utilfredskunde

Sven Solgaard Andersen
Omdømme 7
Badge +7
Hej

Vi har ikke generelle fejl hvad dette angår.

Du skriver godt nok at systemet er sat op til ikke at slette mails på serveren, men prøv alligevel at teste ekstra gang og eventuelt dobbeltjek alle enheder/computere hvor kontoen er sat op.

Jeg har lige sat min Youmail konto op på iPhone og den henter fint ind, uden at fjerne de mails der lå på webmailen efter opdatering.

Måske en anden bruger har erfaringer fra lignende oplevelser. Jeg håber du har fået det løst..
Hej Kasper,

tak for svaret, som er som man kan forvente.

Alt er kontrolleret på alle enheder før denne henvendelse. Jeg har endda slettet genopsat opstillingen men uden held, så derfor havde jeg håbet I have en bedre ide, end at prøve at teste.
Det er lidt ligesom, har du prøvet at slukke og genstarte din computer, måske hjælper det.

Til din orientering, så har jeg fået det til at virke ved at ændre password. Siden jeg har ændret password har hverken den ene iphone eller ipad slettet nogen emails uden, at jeg har ændret noget på opsætningen.

Det er der nok ikke nogen forklaring på ?

mvh

Sven