Svar

Min mailbox tømmes

Hej

jeg har et problem med at mails i min mailboks langsomt tømmes.
Jeg tror ikke mails får lov at være mere end 2 mdr. gammel før de slettes

Er der en eller anden automatik der skal slås fra for at jeg kan få lov at anvende webmail uden at mine mails slettes.

mvh

Christian

PS: jeg anvender ikke mailprogrammer på min PC - kun webmail

icon

Bedste svar af Terabyte 8 juli 2014, 07:54

Har fulgt problematikken nogle dage nu men kan ikke få fejlen til opstå.

Min ældste mail bliver ved at være fra 27/5

Jeg må vist nøjes med at jeg et eller andet sted har en "klient" installeret hvor indstillingen er sat til at slette mails ældre end en måned.

Jeg kan bare ikke regne ud hvor den skulle være installeret....

Se original

8 Kommentarer

Hej Christian

Har du heller ikke en smartphone/ipad eller lignende?

Er du ved at have nået de 1000 mails der er plads til i din indbox eller er størrelsen  må de mails de har liggende ved at overskride hvad du ma have.

Kik på webmail og klik på mapper i venstre kollonne.

webmail-oversigt.jpg

Hej Maja

Næh - det er ikke der problemet er.

Jeg har kun brugt 43 mails ud af 1000 i indbakken og 381/50000 i alt (der er en del i spam folderen)

Jeg har godt nok en telefon hvor det er en App der henter mails - men den er sat til ikke at tømme når den henter.
Det er heller ikke alle mails der forsvinder - det er kun de ældste
Pt. er min ældste mail fra 27-05-2014 - så ca. en måned gammel

Hvis nu det er en mail klient et eller andet sted  - Kan den så sættes op til kun at tømme for post der er mere end en måned gammel ? For så skal jeg have sat en eftersøgning igang på hvor den befinder sig..... Gal humørikon

/chr

Hej igen

Mig bekendt kan Adndroid og Programmer i windows ikke sættes til kun at slette gamle mails fra før en bestemt dato. Jeg ved ikke om Mac/Apple/app store kan sættes til det. Jeg har dog læst om det du skriver, men har endnu ikke fundet ud af hvad der kan være årsagen.

Vil du have noget imod at skrive hvilke styresystem du har der hvor du har mailklienter (evt.pc??) med hvilken mailklient, samt hvad den app du har på din telefon hedder, så vil jeg forsøge at få en til at kikke med her i tråden. Det kunne være rigtig rart at få det opklaret, hvad der sker og hvor det sker.
Hej igen

Mysteriet er vist opklaret. 

Et "lyst" hoved har gjort mig opmærksom på at  efter markering af "Gem meddelelser på serveren"  kanman vælge hvor længe meddelelserne skal gemmes i indbakken. 

Du har en mailgliende et eller anden sted med en indstilling der er markeret ud for en måned/30 dage, eller i din app i din telefon.  Du er nød til at tjekke efter.

I min mailklient har jeg valgt at mail på min webmail gemmes i 7 dage, for ikke at min webmail skal overskride grænserne for mail.

Sådan ser fanen ud i windows live mail 2011:

opsætning+gemkopi-2.jpg

Det er lidt vigtig at du melder tilbage, hvad du finder ud af.  På forhånd tak.

Hej
Det er alene på Android platformen jeg har mailklienter

Det er både på min telefon (android 4.2.2)  og på min tablet (android 4.0.?) den i android indbyggede "E-mail" klient der anvendes (tror ikke den har andet navn end "E-mail"

Ja jeg kender godt indstillingen og har lige tjekket min telefon

Har står angivet "Aldrig" under "Indstillinger for indgående" - "Sletter mails fra serveren"

Jeg tjekker lige op på min tablet senere - du hører nærmere
Tak for hjælpen indtil nu. Glad humørikon

Har fulgt problematikken nogle dage nu men kan ikke få fejlen til opstå.

Min ældste mail bliver ved at være fra 27/5

Jeg må vist nøjes med at jeg et eller andet sted har en "klient" installeret hvor indstillingen er sat til at slette mails ældre end en måned.

Jeg kan bare ikke regne ud hvor den skulle være installeret....

Hej Maja.

Jeg vil ikke umiddelbart råde til at fjerne markering ved "Gem en kopi .." når der 'eksperimenteres' med 'ny' konto.

Havde overset, at fluebenet var væk, da jeg første gang gik ind på WLM, hvorfor WLM overførte hele min Indbakke fra min TDC-mail.dk og blev - grundet det manglende 'kryds' - fjernet fra serveren.

Så nu kan jeg ikke få min Indbakke tilbage fra WLM til TDC-mail-kontoen, som jeg fortsat ønsker at anvende i stedet for netop WLM-kontoen. - (Se mit nødråb om hjælp desangående her i Forum)

Vil da samtidig råde til at fjerne de to øvrige i 'Fjern ..' indtil man ser, hvordan det hele fungerer.

Hilsen

Flemming 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)