Svar

Min mail bliver omdirigeret

Jeg modtager ikke længere mine mails i min webmail på You See, eller i min Outlook. Alle mine mails indgår nu i en mailboks på min kones iPad, hvilket imidlertid aldrig har været hensigten.
Jeg har to mailadresser tilknyttet min You See mailkonto. Min og min kones, og det har fungeret fint i rigtig mange år. Nu har min kone så oprettet en Gmail, og vi har slettet hendes gamle mailadresse fra hende iPhone og iPad og i stedet tilknyttet hendes nye Gmail.
Spørgsmålet er nu, hvordan er mails til min You See mailadresse blevet omdirigeret til min kones iPad?
icon

Bedste svar af majah 15 februar 2018, 20:34

Har i en smartphone hvor din konto er sat op og hvor i læser mails.
Hvis ja er det nok den der "hugger" alle mails på serveren, og så skal i ind der og bede den/dem om at gemme en kopi af meddelelsen.

Hvis i har EEN mailkonto kan man oprettet en primær mailadresse og 4 aliasser. Når der kommer post til hver af de fem mailadresser lander de i samme indbakke.

At du skriver at det har fungeret i mange år, forstå jeg kun hvis i har sat nogle regler op i eventuelle mailklienter på jeres enheder elller måske på webmail.

ps hvis i kun har en youseekonto, og din kone vil have en konto for sig selv, er det helt rigtig at hun har oprettet en gmail.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej LarsHarder

Velkommen på YouSee Forum :)

Jeg kan se at du mangler svar her, så det får vi lige lavet om på.

Forklaringen må næsten være, at mailkontoen er sat på din kones iPad, hun åbner så mailsystemet og så henter den alt ud af serveren, fordi hun åbner for den først. Hvis ikke der er sat en parameter på de enkelte enheder, der går på, at der skal gemmes en kopi på serveren, så hentes mail ud af serveren på den enhed, som der åbner for kontoen først.

Jeg går ikke udfra, at du oplever problemet længere efter, at have slettet mailkontoen fra hendes iPad.
Hej Kasper, YouSee Forum

Jeg tror, du har misforstået problemet.

Mailkontoen var sat op til min kones iPad, men blev jo slettet, da hun oprettede en Gmail og satte den op til iPad'en i stedet for - og det er først herefter problemet er opstået. Hun modtager altså stadig alle de mails, der sendes til hendes gamle YouSee mailkonto på sin iPad (der nu er sat op til hendes Gmail).

Men ikke nok med det, hun modtager også de mails, der sendes til min mailadresse, der er oprettet på YouSee mailkontoen.
Har i en smartphone hvor din konto er sat op og hvor i læser mails.
Hvis ja er det nok den der "hugger" alle mails på serveren, og så skal i ind der og bede den/dem om at gemme en kopi af meddelelsen.

Hvis i har EEN mailkonto kan man oprettet en primær mailadresse og 4 aliasser. Når der kommer post til hver af de fem mailadresser lander de i samme indbakke.

At du skriver at det har fungeret i mange år, forstå jeg kun hvis i har sat nogle regler op i eventuelle mailklienter på jeres enheder elller måske på webmail.

ps hvis i kun har en youseekonto, og din kone vil have en konto for sig selv, er det helt rigtig at hun har oprettet en gmail.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)