Manglende forbindelse til mail-server


Hej.

Vi har i den seneste uges tid oplevet, at vi ofte ikke kan sende- og/eller modtage mails. Vi benytter mail på Imac via VDSL homeboks, og det har indtil nu fungeret uden problemer. 

Der kommer et advarsels ikon  og bla denne meddelelse:

Der kan være et problem med postserveren eller netværket. Kontroller indstillingerne til kontoen “Mail”, eller prøv igen.

Serveren returnerede fejlen: Forbindelsen til serveren “pop3.mail.dk” på port 110 udløb.

Vores Imac kører trådløst net, og netforbindelsen fungerer fint både på Imac og alle andre enheder - det er udelukkende mail funktionen...

Jeg kan intet se nogen steder, om der generelt skulle være problemer med postserveren, og ved heller ikke, om fejlen skal findes i mailprogrammet eller homebox. Jeg har gentagne gange tjekket mail indstillingerne, og alt står som det skal.

Nogle gode råd?

/Per.

1 Kommentar

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ajla har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Per_Nielsen

Det lyder ikke så godt, hvis du oplever problemer med at sende/modtage mails. Typisk tyder det på en fejl i mailopsætningen, men jeg vil anbefale, at du kigger på følgende guide med løsningsforslag til dette problem:

http://kundeservice.tdc.dk/tdc-mail/modtagelse-og-afsendelse-af-emails

/Ajla

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)