mailserver

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej!

Nogen der kan hjælpe mig med et mindre problem.

jeg har et domaine som kører over googlemail men er opsat som pop3 på min pc, men kan ikke sende testmail til mig selv. har virket fint med gammel udbyder, men kan ikke få det til at virke med tdc ??

pop3 server: 995

Smtp: 587

Hjælp

10 Kommentarer

Hej Dymo!

Jeg havde samme problem i går.

Der findes et program fra TDC til at løse Outlook problemer.

Det hedder Tdcmailsupport.exe

Den ændrede mine POP3 og ASMTP servere til hhv 995 og 465, og flueben i boxen lige under POP3 serveren.

Jeg synes dog at det er mærkeligt at TDC ændrer det UDEN at meddele kunderne det.

For det virkede de gamle tal inden i går.

Håber at det virker for dig.

Hej Harte.

Tak for hjælpen, det må jeg lige prøve at se om det virker her hos mig.

Godt indlæg Harte
har lige fundet supportprogram-linket:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349 

Før skulle SSL for ind- og udgående ikke være markeret, det skal de nu.

Vil du prøve om de to indstillinger er markeret hos dig? 

Dymo - Hvis det ikke er tdc's domæne, men en anden udbyders, skal du ind på den udbyders supportside og finde deres opsætning. 

Ja, der er sat hak i den lille box under POP3 serveren.

Jeg husker ikke om der var det før igår.

Men begge numrene er ændret i POP3 og ASMTP serverne.

Og jeg gentager - det er altså dårligt af TDC, at de ændrer det uden at fortælle kunderne det.

Ok - beklager at jeg ike lige forstod det du mente med "boxen neden uder".

Ja-  jeg læste godt, hvad du skrev om, at det var for dårligt, og da jeg er kunde som du, vil jeg gerne give dig ret.

Hvorfor vi ikke får noget at vide, kan der være en årsag til. Jeg ved ikke hvor mange kunder der har en mailbox, men jeg tror det er mange tusinde. Det er ikke alle kunders mailboxe der bliver opdateret på en gang. Det sker i klynger.  Hvis TDc sender ud til alle kunder når de begynder at opdatere, kan det hos mange skabe forvirring, over at der måske går et helt år, før lige deres mailbox bliver opdateret, og det er jo heller ikke smart.

Hvordan det kunne gøres, eller burde gøres - ved jeg ikke, og jeg ved heller ikke om dette er grunden, måske er der en helt anden og måske teknisk grund til vi ikke får at vide, når der sker disse forandringer.  

Hvordan går det Dymo - Virker det for dig nu?

Virker det hos dig MajaH ???

Se der bliver jeg dig svar skyldig, da jeg har maildomæne hos yousee og så er det deres mailopsætning jeg bruger. - jeg bruger forøvrigt mailklienten Windows live mail, men det burde være samme opsætning der bruges ved en tdc-mail opsat i google's gmail, hvis det er det Dymo mener med domæne der går gennem gmail.

Men jeg ved fra MS-ERIK, som har gjort forsøg med den nye opsætning at den virker. Jeg skriver lige den manuelle opsætning, jeg har fået fra ham, men husk det er windovs Live mail. I google er der ikke faneblade..

Åben egenskaberne for din konto.
Fanebladet Servere:
Server til udgående = asmtp.mail.dk
Server til indgående = pop3.mail.dk
Marker feltet: JA til godkendelse.

Fanebladet avanceret:
Port til udgående post = 465
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)
Port til indgående post = 995
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)

Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

OK - jeg er hos TDC og bruger Outlook.

Hej MajaH.

Nej det virker ikke hos mig har fundet en anden løsning.

Jeg har skiftet til imap.

og det virker nu.

Mvh Henning

Hej igen Dymo

Det kunne tyde på, at det ikke er en tdc-mail - du havde problemer med, og at mit råd  i dette indlæg /t5/Mit-TDC/mailserver/m-p/133305#M11817  var løsningen for dig, idet jeg skriver sådan: "Dymo - Hvis det ikke er tdc's domæne, men en anden udbyders, skal du ind på den udbyders supportside og finde deres opsætning. "

Hvis mit gæt var rigtigt, må du gerne markere mit indlæg som værende løsning på dit problem - Hvis ikke mit gæt var rigtig, må du meget gerne skrive det.

Andre kunder kan have gavn af det du vælger.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)