Svar

Mail slettes fra mailserver

• Bruger
  • 11 kommentarer
Hej

Har Windows 7 og Outlook 2010 der er sat op til at gemme kopi af medddelelser på serveren. Samme opsætning på min Samsung Galaxy S5. Ikke desto mindre slettes indkomne mails umotiveret fra TDC server og de lægges ikke i papirkurven, men forsvinder helt. Har fjernet Outlook og genindstalleret, men det hjalp ikke.

Håber på hjælp.

Poul

icon

Bedste svar af Eagle 15 september 2014, 17:03

Hej Maja

Jeg har en Galaxy S5 og ja, den er sat til aldrig at slette e-mail fra serveren.

Jeg har haft Outlook 2010 i 3-4 år nu, og har aldrig tidligere haft problemer med den, så dette er et mysterium. Men tak for henvendelsen, vedr. Galaxy; det var jo en sådan ting, som man nemt kunne have overset.

mvh

Eagle

Se original

21 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Eagle.

Har du tjekket om du har ramt loftet for din mailboks' kapacitet ?

eller ramt grænsen på 1000 mails i indbakken ?

Hilsen Trumle.

Hej Trumle

Ja. Alle mapper er tomme bortset fra Spam-mappen, hvor der er 2 mails og lige nu i Indmappen 1 mail. I går aftes så jeg på min smartphone, at der var svar fra dig. Nu til morgen er denne mail væk fra min smartphone, uden at jeg har slettet den, den står ikke i slettede mails heller. I Outlook på min PC er mailen fra dig slet ikke vist og ej heller i slettet post.

Iøvrigt er der mails, som jeg slet ikke får (måske ikke når at se, før de er slettet i systemet).

Hilsen

Eagle

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Eagle.

Jeg har selv oplevet noget lignende.
Her var det"gem antal Dage" der var problemet.

Det skulle aktiveres inden programmet fandt ud af at gemme mails.
Har du kun flueben i gem en kopi,,er de 2 andre muligheder nedtonet.

Måske de lige skal "vækkes" inden programmet registrerer ændringer.

Jeg fandt aldrig ud af hvorfor det nu artede sig sådan--men det virkede.
Fluebenet ved "gem antal dage "kunne senere fjernes ,så jeg selv skulle slette.

Håber du samme resultat.

Start med KUN at se/hente mail med din PC---brug ikke din smartphone.
Så kan du senere se ,om smartphonen er med til at skabe problemet.

Hilsen Trumle.

Hej Trumle

Jeg er ikke rigtig med. Hvor er det jeg skal se efter "flueben i gem en kopi". Jeg har set forgæves i både Outlook og på TDC.

Hilsen

Eagle

Hej igen Trumle

Jeg glemte at skrive, at jeg når får meddelelse om "Systemfejl" fejl 299 når jeg logger ind på TDC mail.

Jeg har ikke kunnet finde nærmere oplysninger om systemfejl 299.

Hilsen

Eagle

Omdømme 2

Hej Eagle.

Fejl 299 betyder at "et eller andet" ikke er indlæst korrekt.
http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/tp/system_error_codes_200_299.04.htm

Hent og kør Automatisk opsætning på denne side:

Det vil rette en evt. fejl i din opsætning

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

Læs:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26036

I avancerede indstillinger:

Mail.jpg

Hilsen Trumle.

Hej Trumle

Fejl 299 er nu rettet, tak for det.

Der er flueben i "Gem en kopi af meddelelserne på serveren" og i"Fjern meddelelser fra serveren efter 14 dage". Den sidste box er blank (og ikke gråtonet).

Det bemærkes, at jeg har prøvet at fjerne fluebenene og sætte dem til igen, og jeg har prøvet af ændre det antal dage, som meddelelserne skal gemmes, men intet hjælper.

Jeg prøver nu at undlade at læse mails på Galaxy S5.

mvh

Eagle

Hej Trumle

I går ændrede jeg opsætningen på min telefon Galaxt S5 til  i k k e  at kunne modtaget mails i håbet om, at den var årsag til dels, at der er mange mails, som jeg ikke modtager i Outlook 2010 og dels, at mails bliver slettet på TDC's server, selvom de efter opsætningen skulle gemmes i 14 dage. Som tidligere méddelt er mapperne tomme bortset fra, at der er 2 mails under spam. Den er åbenbart ikke årsag til problemerne, som fortsat består.

Jeg håber at du eller andre vil kunne hjælpe mig ud af denne knibe.

Hilsen

Eagle

Omdømme 2

Hej igen.

Jeg har ikke andre forslag ,end at du sletter kontoen fuldstændig.

Derefter opretter du en ny med automatisk opsætning.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor dine mails bliver slettet.

Hilsen Trumle.

Hej Trumle

Er det muligt at beholde min email-adresse hvis jeg sletter kontoen fuldstændigt og åbner en ny?

Hilsen

Eagle

Omdømme 2

Hej Eagle.

Du kan beholde din nuværende mail-adresse,selv om du sletter kontoen.

Læs her hvordan du fjerner en konto. (nederst på siden).

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/tilfoje-eller-fjerne-en-e-mail-konto-HA010354414.aspx#_Toc301268941

Håber det lykkes for dig denne gang.

Hilsen Trumle.

Hej igen Trumle

Nej, det lykkedes heller ikke denne gang. Det er virkelig en udfordring. Det største problem er, at der er mails jeg slet ikke får.

Håber du kan komme med en god idé. Hvis jeg helt afinstallerer min mailkonto hos TDC og geninstallerer den, kan jeg så beholde min email-adresse? Hvis ja, kunne det måske være forsøget værd?

Hilsen

Eagle

Omdømme 2

vi tager den 1 gang til.

Uanset hvad du sletter af konti beholder du din mail-adresse.

Kun hvis du opsiger dit bredbånd hos TDC vil du miste den.

Efter alle disse forsøg ligger der nu en masse ubrugelige filer i Outlook programmet.

en såkaldt outcmd. dat fil .Den skal slettes/nulstilles.

Se her hvordan:

http://www.dipee.info/1/2012/05/hvordan-man-abner-og-nulstille-Microsoft-Outlook.html

Derefter kører du mail-opsætningen igen med dette værktøj:

(uden at røre indstillingerne  i Outlook)

http://hent.tdconline.dk/tdcmailsupport.exe

Programmet afsluttes med en TEST-hvor der sendes en mail til din indbakke.

Lykkes det ikke vil det forsøge at reparere.

Hilsen Trumle.

God aften Trumle

Jeg beklager, men jeg kan ikke finde "outcmd.dat" og mener iøvrigt ikke, at den bruges i Outlook 2010 og Outlook 2013.

Så måske du ville anvise mig en anden fremgangsmåde.

På forhånd tak.

mvh

Eagle

Omdømme 2

Lav en ny Profil,så starter du uden fejl.
Info:
http://support.microsoft.com/kb/829918/da

Hej Trumle

Nå, ingen hilsen denne gang, så du er nok begyndt at blive lettere irriteret på mig, så vi stopper her. Dit forslag til løsning hjalp iøvrigt ikke.

Med venlig hilsen

Eagle

Omdømme 2

Hej Eagle.

Jeg er ikke irriteret på dig.men du er ikke "nem at hjælpe",når du kun kort skriver:"det virker ikke!"

Brugte du f.eks programmet "automatisk opsætning af konto" vil dette afslutte med at sende en testmail til din nyoprettede konto.
Hvis denne mail lander i din indbakke er din konto sat rigtig op.( hvis ikke- kommer der en fejlmelding med en oplysning).
Så var næste problem måske også løst:
"Mails du ikke får?" kunne jo så tyde på en forkert tastet/ oplyst mailadresse fra afsenderen.

Du skrev i starten at du havde sat serveren til at gemme en kopi af mail.

Hvordan kunne du det,--når du ikke vidste hvor indstillingerne skulle findes??

Meldte Konto-opsætningen OK skal problemet så løses i Outlook 2010.

Dette er et "stort tungt program" med mange indstillinger og muligheder,,,og derfor også stor risiko for fejlindstillinger.
Bl.a derfor er der skrevet tykke hæfter om opsætningen/anvendelsen .
Anvender du ikke disse muligheder,men "kun" har brug for at skrive og modtage mails vil jeg foreslå at anvende Windows Live Mail.
Det kan også mange ting,,men her er risikoen for fejl langt mindre.

Du forventer vel ikke at få løsningen "serveret på et sølvfad"?
Køber du en bil har du formodentlig et kørekort,,der følger ikke en privatchaffør med.

Vil du anvende Outlook 2010 må du sætte dig ind i opsætningen.

Selv om Microsoft har udmærkede hjælpesider ville hæftet om Outlook være en stor fordel at have liggende.
Det kan spare dig for en masse besvær,og hjælpe dig,,så du får 100% udnyttelse af programmet.
Det kan synkronisere via BlueTooth med din mobil,foretage opkald,adresselister ,kalendere osv.

Jeg kan også anbefale dig at stille dit spørgemål på følgende link.
Husk at oplyse hvilket styresystem du har ,hvis du opretter et spørgsmål.
I dette forum sidder der flere komputereksperter i mange kategorier.
Og de er (også) altid villige til at hjælpe.
http://www.eksperten.dk/

Held og lykke med fejlfindingen.
Trumle.

Hej Trumle

Nu synes jeg at du går for vidt.

Følgende sætning er dig ikke værdig: ” Du forventer vel ikke at få løsningen "serveret på et sølvfad"?

Køber du en bil har du formodentlig et kørekort, der følger ikke en privatchauffør med.”

1. Når jeg skriver, at det ikke virker, er det naturligvis fordi de anvisninger, som du har givet mig, ikke har ændret situationen, at der er mails, som jeg ikke får, eller måske ikke når at se, inden de automatisk bliver slettet. Det ved jeg, fordi der er venner og bekendte, der udmærket kender min mailadresse, der har sendt mig mails, som jeg ikke har set. F.eks. er der hverdage, hvor jeg ikke har kunnet se at have modtaget hverken ”Berlingske” eller ”Den korte Avis”.
  2. Jeg har naturligvis, som af dig anbefalet, brugt ”automatisk opsætning af konto” og ja, testmailene er gået udmærket igennem, jeg har modtaget dem i Outlook, og også i TDC mail, men efter en periode forsvinder de fra TDC mail, selvom jeg i Outlook har indstillet den til først at slette mails efter 14 dage.
  3. Jeg har brugt reparationsprogrammet uden held
  4. Jeg vidste udmærket hvor jeg skulle sætte flueben for at gemme mails, men den anvisning, som du gav mig efterlod mig i tvivl, om det var der du mente. Undskyld at jeg ikke var kvik nok.
  5. Nej, jeg forventer ikke at få løsningen serveret på et sølvfad, men da din ekspertise på området utvivlsomt er bedre end min, håbede jeg på hjælp.
  6. Jo, jeg har absolut sat mig ind i opsætningen af Outlook og føler bestemt ikke, at jeg er en novice på området
  7. Jeg har været på nettet utallige gange for at se, om jeg derigennem kunne få gode idéer til afhjælpning af problemet. Jeg har fulgt dine anvisninger, men desværre er problemerne ikke blevet løst.
Jeg vil gerne slutte her med at sige, at jeg har været glad for, at du har brugt tid på mig, og jeg er imponeret over, hvor hurtigt du har svaret mig hver gang, det være sig hverdage, lørdag eller søndag.

Men den glæde som jeg følte over, at du gad søge at hjælpe mig, blev pludselig til skuffelse, da dit/dine svar pludseligt gav indtryk af.

Med venlig hilsen

Eagle

Eagle skrev:

Hej Trumle

Nå, ingen hilsen denne gang, så du er nok begyndt at blive lettere irriteret på mig, så vi stopper her. Dit forslag til løsning hjalp iøvrigt ikke.

Med venlig hilsen

Eagle

Hej Eagle

Når vi rammes af it-panik, sker det, at vi glemmer ting og sager. Sådan er det ihvertfald for mig.  Derfor lige et par ord fra mig også.

Jeg har læst hele tråden, og jeg synes du har fået rigtig mange gode informationer. For at få hjælp, kræver det engang i mellem også en indsats fra den der gerne vil hjælpes.  Vi må huske på at andre kunder ikke kan se den skærm vi sidder og ser os blind på.

Når hjælpen så skrives (af Trumle), er det vigtigt at komme med tilbagemellinger og måske især, at læse hvad der står.  Forstår man ikke hvad der er skrevet, spørg da spesifikt, hvad det er man ikke forstår. 

Hvis du forsat har problemer, vil jeg stærkt anbefale dig at læse denne tråd med Windows Live 2012.

/t5/Mit-TDC/Windows-Live-mail/m-p/68671#M6764  Det er et nemt lille program, som jeg også benytter mig af, fordi det kan det jeg har brug for.

Hvis du også får problemer med det program, er det måske kun webmail du har behov for??? Det kan ikke så meget, men måske mister du til gengæld sikkert ikke dine mails, ved kun at bruge din mailbox via en browser. https://mail.tdc.dk/

redigeret tilført

Jeg så ikke dit sidste indlæg, da vi skrev hver vores indlæg. Og jeg forstår ikke din skuffelse over Trumles svar.

Ps. Jeg har en Samsung galaxie s2 som jeg har sat til aldrig at slette mails på tdc's server. 

Har du sat indstillingerne i din Samsung til aldrig at slette mails på tdc's server?

Hej Maja

Jeg har en Galaxy S5 og ja, den er sat til aldrig at slette e-mail fra serveren.

Jeg har haft Outlook 2010 i 3-4 år nu, og har aldrig tidligere haft problemer med den, så dette er et mysterium. Men tak for henvendelsen, vedr. Galaxy; det var jo en sådan ting, som man nemt kunne have overset.

mvh

Eagle

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)