Svar

Mail mangler vedhæftet fil i Webmail

Har i dag modtaget en mail med et vedhæftet word dokument. Hverken den korte tekst der stod i mailen eller det vedhæftede word dokument kan jeg finde når jeg logger mig på Webmail. Mailen er der godt nok men den er ganske enkelt fuldstændig tom. Hvis jeg bruger Outlook kan jeg fint læse både teksten i mailen og se og åbne word dokumentet. Har ikke tidligere oplevet problemer med Webmail som jeg har brugt i mange år. (ps. der er rigelig med plads i mailboksen). Nogen der har en forklaring?
icon

Bedste svar af 70975 12 oktober 2016, 21:23

Jeg har set fejlen før, men uden at have en løsning.

Se original

5 Kommentarer

Måden hvorpå hackere sender virus ud er ofte via en vedhæftet fil. Derfor skal man være varsom med at åbne / klikke på vedhæftede filer. Da den mail du har modtaget er helt tom, har spamfilteret savnsynligvis vurderet den vedhæftede fil som værende af usikkert art.

Hvis du med sikkerhed ved hvad den indeholder og hvem der har sendt den, Kan du jo bede vedkommende om at sende den igen.
Derefter kan du tjekke indstillinger for webmail >
Generelt > marker ud for "Vis vedhæftede filer automatisk (hvis muligt)" som betyder:
Hvis du markerer her, vil vedhæftede filer altid blive vist automatisk. Der er dog tilfælde, hvor dette ikke er muligt. Hvorvidt filer kan vises automatisk eller ej afhænger af din browseropsætning.

Hvis du vil tjekke hvad en modtaget mail indeholder af oplysninger skal du åbne det der hedder Hederen. Det vil sige at du der kan se alle oplysninger fra afsenderen. Det gør du ved at åbne mailen på webmail.
Klik på funktioner øverst på sort/grøn knap > Klik på Detaljer.
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
En forklaring kunne være, at i Yousee webmail skal programkoden være helt opdateret, for at kunne håndtere skiftende mail formater. Møder den nuværende webmail en version af et format, som den ikke tror, at den kan håndtere visuelt, kan udviklerne have bestemt, at det skal vises som blank mail. Din Outlook er mere med på noderne (opdateret på de nyeste format versioner). Der er en ny mail platform på vej, og det kan være programkoden også bliver opdateret. Man kan (måske med rette) vende problemet, og sige, at afsender af mailen, måske bruger en version af et format, som måske ikke er særligt udbredt endnu på internet.
Hvad sker der, hvis du videresender den til dig selv?
Hvis jeg forsøger at sende mailen til mig selv inde fra Webmail, så får jeg en fejlmeddelelse "Internal Server Error" ??? Hvis jeg sender den til mig selv fra Outlook så kan jeg fint læse teksten og åbne word dokumentet i Webmail.
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 70975 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har set fejlen før, men uden at have en løsning.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)