Mail Indbakke x2

• Deltager
  • 5 kommentarer
  • Inlæg flyttet til egen tråd med tilhørende svar, samt rettet overskrift, så den passer til indhold. /MajaH
Vil TDC oplyse mig om, hvorfor jeg kan have en limit på 50.000 mails, når der kun kan modtages 1.000 mails i min indbakke?

Jeg kan godt forstå, at mine mapper kun må indeholde 1.000 mails, men siden den 31. oktober 2013 kl. 15.30 er der sat en limit på min indbakke på 1.000 mails. Det hænger ikke sammen med, at jeg kan have 50.000 mails i min indbakke.

Denne grænse, der er sat ind den 31. oktober 2013 kl. 15.30, betyder, at jeg konstant skal lægge mails fra min indbakke ud i nye undermapper.

Der er sket en ændring i jeres mail-system.

Jeg ønsker svar fra en medarbejder, der ved mere om, hvordan mail-systemet er opbygget og ikke "kun" en hotline-medarbejdere, da jeg nu har talt med 2 hotline-medarbejdere, som ikke fattede en brik af, hvad jeg sagde.

Jeg kan se, at andre brugere har samme problem, og de får samme "vrøvle-svar" om, at indbakken kun kan indeholde 1.000 mails.

Forhåbentlig er der en kompetent medarbejder på TDC-mail, der kan forstå, hvad problemet er og gøre noget ved det.

14 Kommentarer

Hej MMAS

Uanset om man er privatperson, som jeg er, eller ansat i tdc, bruger man ikke sådan en tone her i dette kundeforum. 

Dit indlæg indberettes.

Redigeret stavefejl.

Det ville være bedre, hvis der blev gjort noget ved problemet, tak!

Der er fortsat ikke gjort noget ved problemet vedr. begrænsningen på "indbakken" i webmailen.

Indbakken er blevet koblet sammen med "mappen indbakke", således at den grænse på 1000 mails, der er for mappen indbakke, også gælder for indbakken i webmailen.

Ændringen er sket den 31. oktober 2013 kl. 15.30.

Indbakken i webmailen skulle jo gerne kunne modtage 50.000 mails, som er sat som grænse, men med sammenkoblingen til "mappen indbakke" er der nu en grænse på 1000 mails.

Vil I godt rette denne fejl?

Det er temmelig irriterende, at man nu hele tiden skal flytte sine mails fra indbakken i webmailen for at undgå dette loft på 1000 mails.

Og jeg skal endnu en gang gentage: Indbakken i webmailen er IKKE en mappe. Det er to forskellige funktioner.

Hej MMAS

Hvis du har en mailklient på din pc, kan du sætte den til at slette mails efter hentning i egenskaber for konto. Så behøver du ikke skulle flytte mails til andre mapper på webmail.

Hvis du  udelukkende bruger webmail, kan du  oprette sorteringsregler så modtagne mail i indbakken automatisk ryger videre fra indbakken og til en af dine mapper.

Du kan læse mere på webmail - indstillinger - hjælp.

Der er mig bekent ikke lavet noget om i mailsystemet. I hvert fald står der ikke noget i hjælp for webmail.  

Har du evt. kopi af mail hvori det står eller en webside du kan henvise til?

Hej.

Jeg har set diverse indlæg i denne sag. Jeg er ikke TDC-medarbejder men almindelig kunde hos TDC.

Men jeg er lidt i tvivl om hvori problemet består. Hvad skete der den 31. oktober 2013 kl. 15.30? Kunne du inden dette tidspunkt åbne et billede på Webmail i browseren, og heri se mere end 1.000 mails på én gang?

Jeg antager at du har problemerne ved brug af Webmail på browseren, og ikke på en lokal mailklient, da årsagerne på en mailklient kan være nogle helt andre.

Prøv at åbne Webmail og klik på ordet "Mapper" på listen i venstre side. Så vises en oversigt over alle oprettede mapper.

Nu kan der være forskelle efter hvilket abonnement man har, de grænser jeg nævner i det følgende gælder for mit abonnement.

Se efter hvor mange mails, der ligger i systemmapperne, navnlig i systemmappen "Indbakke". Hver enkelt systemmappe kan indeholde op til 1.000 mails, er dette antal nået? I hele mailboksen, d.v.s. samtlige mapper tilsammen, kan der være op til 50.000 mails. Endelig må det hele tilsammen ikke fylde mere end 1 GB. Men dine begrænsninger kan være anderledes hvis abonnementet er anderledes.

Under mapperne står de aktuelle størrelser, som gælder for dit abonnement.

Står der her noget, der ikke svarer til de faktiske forhold, eller står der noget, der ikke svarer til dit abonnement?

På billedet med Webmail er der i venstre side også punkter, hvor der kan vælges hjælp. Så får man adgang til hjælpesider, herunder sider til brug for fejlfinding.

Hvis mappen "Indbakke" er fuld må man flytte eller slette indholdet (eller noget af det). Enten til andre mapper man selv kan oprette i Webmail, eller bruge en mailklient (f.eks. Microsoft Live Mail, Microsoft Office Outlook, eller Microsoft Outlook Express hvis det er en gammel computer), som henter mail fra serveren og lægger dem lokalt. Mailklienten skal indstilles til at slette mails på serveren, ellers hjælper det ikke noget.

Hvis det er grænsen på 50.000 mails, der er nået, er den eneste mulighed at hente dem med en lokal mailklient, eller slette dem.

Kære MS-Erik

Du kredser om problemet - men du rammer ved siden af. Og ja, det handler om webmailen.

Hvis du bruger oversigten over mapper - er der en række mapper, hvor én af dem hedder indbakke, og hvor du selv kan oprette mapper. Disse mapper kan max indeholde 1000 mails. Det er OK.

Men ovenover mapper - er der en indbakke (ikke en mappe). Denne indbakke har hidtil fungeret uafhængigt af mapperne - dvs uden begrænsning på 1000 mails.

Men den 31. oktober 2013 kl. 15.30 er indbakken (der ikke er en mappe) blevet hægtet sammen med mappen indbakken, og det betyder at indbakken (der ikke er en mappe) har fået samme begrænsning på antallet af mails, som der er sat på mapperne.

Indbakken (der ikke er en mappe) skal derfor "frigøres" fra mappen indbakken, så den igen kan fungere som en mailbox og ikke en mappe. Der har ikke tidligere været begræsning på min indbakke (mailbox) på webmailen - men det er der altså nu!

Mange venlige hilsener

Hej MMAS.

Er det denne oversigt på Webmail-siden, du henviser til?

tdcmail.jpg

Jeg oplever det på den måde, at den "Indbakke" der står OVER linien "Mapper" er det samme som den "Indbakke", der står UNDER linien "Mapper". Jeg kan i hvert fald ikke få indholdet til at være forskelligt. Når jeg sletter en mail i den ene "Indbakke", forsvinder mailen også i den anden "Indbakke", uanset hvilken "Indbakke" der slettes i.

Men det skal så også siges, at jeg aldrig har særlig mange mails liggende på Webmail, da de hentes med en mailklient, og derefter slettes på TDC's server. Det har ikke været forsøgt at sende 1.001 mails til mig selv.

Må jeg gentage spørgsmålet:  Har der i "Indbakken" OVER linien "Mapper" rent faktisk ligget mere end 1.000 mails, eller blev antallet 1.000 nået den 31. oktober 2013 kl. 15:30?

Der kan være forskelle på de forskellige abonnementer, og TDC kan have fejl i opsætningen. Så fordi jeg oplever de to "Indbakker" som det samme, kan det være anderledes for andre. Så er der ikke andet at gøre end at forsøge igen at fejlmelde til TDC, eller få dem til at sige at der er foretaget en ændring.

Hej

Klikker du på ordet Mapper i venstre kollonne får du en over sigt over hvor mange KB der er i hver mappe, og det er alle mapper.  Lige fra indbakken og i mit tilfælde ned til mappen der hedder Pr. Se billede herunder.

Når du klikker på en af de to ens indbakker får du vist hvormange mail der er i din indbakke. Vel at mærke den ene indbakke du har på webmail.

For at kunne give et fuldtændigt billede at hvor mange % din webmail indeholder er indbakken nødt til at blive vist på et oversigtbillede. 

Webmail har derfor kun een inbakke.

webmail-oversigt.jpg

Jeg prøver en gang til.

Jeg var overbevist om, at mapper var en funktion, man selv oprettede og selv flyttede sine mails over i, hvis man har brug for dette.

Dette er imidlertid ændret. Mine mails i min mailindbakke bliver nu automatisk flyttet over i min mappe indbakke. JEG har ikke bedt om denne funktion, og jeg kan ikke se, hvordan jeg sletter denne automatiske overflytning.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Mange venlige hilsener

MMAS

MMAS skrev:
Jeg prøver en gang til.

Hej MMAS

Det gør jeg også Blinkende humørikon

Prøv at åbne din webmail i internet eksplorer.

Det jeg vil have dig til, er at se på status linien nederst i ie.

Hvis ikke du har den linie i internet eksplorer, kan du få den frem ved at højreklikke helt oppe i tomt felt.

Marker ud for "Status-linie"

Nu skulle statuslinien være synlig. Helt til højre står der en lup og 100%

Nu er du i webmail. Hold curseren over ordet "Indbakke" og læg mærke til hvad der stå i statuslinien til venstre.  Hold derefter curseren over ordet "indbakke" som står i rækken under mapper. I status linien står der den samme sti, som til den der står øverst. Det gør der fordi det er samme mappe eller indbakke, som du kalder det.

Dine mails bliver ikke flyttet fra øverste indbakke til den nederste indbakke, fordi det er nøgagtig den samme indbakke.  Det har du lige set på stien nederst i browservinduet. Sådan har det altid fungeret. Der er ikke ændret noget angående dette.

Da indbakken er en system-mappe, og at den systemmappe vises to steder, kan du ikke slette den. Hvis du kunne det, ville du ikke have en indbakke på tdc's server, som kunne modtage dine mails.

Hej.

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår hvad problemet er. De to indbakker er nøjagtig det samme, se Majas indlæg.

Har det tidligere været sådan, at klik på "Indbakke" uden for mappelisten viste en masse emails, men klik på "Indbakke" inde i mappelisten ikke viste noget, eller viste nogle andre mails? Eller at der slet ikke var nogen mappeliste?

Hvis det har været tilfældet lyder det som om der har været en fejlfunktion, som er rettet enten af TDC eller ved at nogle midlertidige internetfiler er slettet eller erstattet med opdaterede filer. Ellers lyder det blot som om det maksimale antal på 1.000 pr. mappe blev nået.

Men hvordan kan det være et problem at mappen "Indbakke" viser indholdet af indbakken?

Hvis tanken er at "Indbakke" uden for mappelisten kun skal indeholde nye uåbnede mails, kan man oprette en brugerdefineret mappe, og så flytte modtagne mails hertil når man har set dem. Den kan f.eks. døbes "Modtaget". Hvis det drejer sig om flere tusinde mails må der oprettes flere brugerdefinerede mapper, da der kun kan ligge 1.000 mails i hver.

Vær opmærksom på at bruger man en lokal mailklient kan den kun se indholdet i "Indbakken" på serveren, når det drejer sig om TDC Mail.

Problemet med mail-indbakken (som ikke er en mappe) er fortsat ikke løst. Hvis man går ind og højre-klikker på mail- indbakken (som ironisk nok kan indeholde 1 GB) får man den information, at det er en mappe - altså samme funktion som de undermapper, man selv kan oprette.

Hvordan får man overbevist TDC om, at mail-indbakken ikke er en mappe????

Jeg skal endnu en gang anmode om, at den automatiske overførsel fra min mail-indbakke til min mappe-indbakke bliver fjernet. Jeg har ikke oprettet en automatisk overførsel.

Og så skal jeg endnu engang anmode om, at mappe-funktionen bliver fjernet fra min mail-indbakke. Funktionen kan ses ved at højreklikke på hhv mail-indbakken og mappe-indbakken. Det kan ikke være rigtigt, at mail-indbakken er ændret til en mappe.

Denne ændring har TDC lavet den 31. oktober 2013 kl. 15.30. Vær venlig at fjerne mappe-funktionen fra min mail-indbakke, Tak!

Det er utroligt, det er så svært at forstå!

Mange venlige hilsener

MMAS

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

hej MMAS.

som jeg forstår spørgsmålet,går det ud på ,at hvis du h. klikker på inbakke kommer der en liste af undermapper,så langt så godt!, men de undermapper der så kommer til syne-kan der ikke ændres på,da det er en del af mail program.måske jeg har misforstået dit spørgsmål!!!

mvh.2515

Hej MMAS

Da du forsætter med at fylde indlæg på, i en anden brugers tråd, påbegynder jeg at flytte dit første indlæg med alle tilhørende svar, således at du får din helt egen tråd.

Indlæg er hermed flyttet til egen tråd.

Da du har fået løsnigen på dit problem (flere gange), er der ikke mere vi kan gøre for dig, fordi du er på forum som anonym bruger.

MMAS du er velkommen til at påstå at indbakken i oversigten ikke må hedde et album, med mindre du trolder os. I så tilfælde kan du sikkert finde en løsning i dette indlæg: /t5/Forum-bloggen/Etiquette-p%C3%A5-TDC-Forum/ba-p/126295

Glad humørikon

Glædelig jul og godt Nytår.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)