Mail inbox tømmes ikke automatisk

Hej,
Tidligere blev min webmail inbox automatisk tømt, når jeg hentede mine mails ned på min computer, men det sker ikke mere, så jeg har snart fyldt min inbox op.
Hvordan sætter jeg min webmail op, så mails'ne slettes fra min webmail, når de bliver hentet ned på min computer?

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal gå ind på webmail og slette den. Alternativt kan du i webmail oprette en ny bakke til gamle mails.
Hej Joern,
Tak for dit svar. Men tidligere er det sket automatisk - uden problemer. Ved ikke, om det er gået galt, da TDC mail gik over til YouSee mail. Jeg er aldrig på min webmail - og det bliver lidt bøvlet, hvis jeg skal herind og slette mails løbende.
Omdømme 7
Badge +7
I min indbakke på webmail, kan det være 1.000 mail. Får besked, når der er ca. 900 mails. Så bruger jeg nogle få minutter på at slette eller flytte 800 mails.
Omdømme 7
Badge +3
Det formodes at der drejer sig om en mailboks hos YouSee, hvor der kun anvendes POP3-mail. Andre mailudbydere har andre muligheder end det, der nævnes herunder.

Det program på din computer, som henter dine mails fra en POP3-mailboks (som er den type, TDC/YouSee bruger), har normalt en indstilling, hvor man vælger hvad der skal ske med mails på serveren når de er hentet fra indbakken. Valgmulighederne kan være at de slettes fra serveren, eller at der gemmes en kopi på serveren, og ved den sidste mulighed tillige en indstilling om tidsbegrænsning m.m.

Nogle lokale mailprogrammer har som standard at POP3-mails slettes fra indbakken på serveren, andre at der gemmes en kopi på indbakken på serveren, og det kan nok også forekomme at man ikke kan vælge.

Det er en indstilling, der skal laves i det lokale mailprogram på computeren, ikke i webmail. Hvis mails tidligere blev slettet fra serveren og der ikke er skiftet lokalt mailprogram, må der være sket en utilsigtet ændring af indstillingerne, måske som en følge at en eventuel opdatering af mailprogrammet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)