Svar

Mail contra spam

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hvis jeg rapportere en mail som ikke spam, hjælper det ikke. Afsenderen ryger stadig i spam mappen. Hvordan kan jeg forhindre dette?

icon

Bedste svar af FN1 19 februar 2011, 14:17

"Men måske ligger problemet hos tdc's spamfilter?"

Ja, såfremt mailprogrammet ikke husker din markering "Ikke spam", så ligger problemet så afgjort hos TDC.

Jeg synes i det hele taget at TDC's mailprogram lader en del tilbage at ønske. Ligesom der er et "Personligt spamfilter", så burde der også være en "Personlig liste" over mail (afsendere) man har godkendt som værende tilladte.

Staveonktrol er en annen tink man got kune brue, men jeg synnes nu osse det gå helt fin udden. Meget glad humørikon

Mvh FN ;-)

Se original

12 Kommentarer

Hej annp

Velkommen til TDC-forum.

Hvor? På din webmail.

Du kan oprette dit personlige spamfilter på webmail over mail du ikke vil have.:

http://mail.tdc.dk - instillinger - personligt spamfilter.

Hvis du har et postpogram, kan du højst sandsynlig højreklikke på mailen i din indbox du vil have og tilføre den til ønsket post.

ps. jeg ved ikke lige hvad du mener med, at du rapporterer - Hvor henne? Overrasket humørikon 

Det er på min webmail, som jeg efterfølgende downloader til min outlook. Jeg har et login så jeg kan se mine mails på tdc, og det er der den går gal. Dvs. at de mails der ligger under mappen spam på tdc online, aldrig kommer ned på min computer, og det er der jeg rapportere ikke spam.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Når du har rapporteret en mail som værende "Ikke spam", så skulle den næste mail fra samme afsender gerne undgå at havne i spammappen.

Den aktuelle mail flytter sig IKKE fordi du rapporterer den som "Ikke spam". Den skal du selv flytte ved at markere den og så vælge den option fra menuen der hedder "Flyt", og så vælge "Indbakke" som den mappe du vil flytte den til.

Mvh FN ;-)

Hej annp

Så lærte jeg også noget. Der hvor du rappoterer en mail som værende ikke spam, tror jeg er til TDC'postmester.

Luk dit Postpogram på din pc og prøv så at flytte den mail fra spam-mappen og ud i indbox. Så skulle du gerne få den. Næste gang du får en mail fra den afsender smutter den ikke i din spam-mappe.

HOV - FN kom først - jeg streger lige mit.

Tak for jeres hurtige svar, men jeg ved godt jeg kan flytte mailen fra spam til indbakken online og så får jeg dem også ned til outlook. Men spamfiltret bliver med at opfange de mails jeg har sagt var 'ikke spam'. Men måske ligger problemet hos tdc's spamfilter?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"Men måske ligger problemet hos tdc's spamfilter?"

Ja, såfremt mailprogrammet ikke husker din markering "Ikke spam", så ligger problemet så afgjort hos TDC.

Jeg synes i det hele taget at TDC's mailprogram lader en del tilbage at ønske. Ligesom der er et "Personligt spamfilter", så burde der også være en "Personlig liste" over mail (afsendere) man har godkendt som værende tilladte.

Staveonktrol er en annen tink man got kune brue, men jeg synnes nu osse det gå helt fin udden. Meget glad humørikon

Mvh FN ;-)

Hej

Jeg har også det problem, at en af mine job-agenter fra Stepstone hver dag ryger i spam-mappen. Og dette på trods af at jeg hver dag rapporteret det som "Ikke-spam" og derpå flytter det til min indbakke. Hvor lang tid skal jeg gøre det før TDC forstår at jeg selv har bedt om denne mail.

Hilsen

Jan Christensen

Og dette problem er stadig ikke løst. Jeg forlader snart TDC bl.a. af denne grund.

Med uvenlig hilsen

Jan Christensen 

Hvis jeg forstår problemstillingen rigtigt, så ser det ud som om markeringen af "spam" eller "ikke spam" i TDC Webmail og markeringen af "spam" eller "ikke spam" i Outlook opfattes som hængende sammen. Men det er to uafhængige indstillinger. Hvis noget er markeret som "spam" i TDC Webmail overføres det ikke til Outlook, heller ikke hvis det i Outlook er markeret som "ikke spam" (medmindre man i Webmail manuelt flytter pågældende mail til indbakken i Webmail).

Man kan slå spamfilteret helt fra i TDC Webmail (det har jeg gjort fordi noget fejlagtigt havnede i spammappen), og så bliver alt overført til Outlook (medmindre TDC helt har blokeret), hvorefter det er indstillingerne i Outlook, der bestemmer hvad der skal ske (f.eks. sletning eller placering i særlig spammappe i Outlook). Der er adskillige muligheder for indstillinger i Outlook, ud over den filtrering som Microsofts spamfilter sørger for. Desuden er der mulighed for at en sikkerhedspakke på maskinen kan fange uønsket mail efter forskellige kriterier.

M.v.h.

MS-ERIK

MS-ERIK

Det er for mit vedkommende ikke korrekt opfattet. For mit vedkommende er der udelukkende tale om TDCs Webmail, hvor jeg dagligt skal definere de samme mails i spam-bakken fra samme afsender som ikke-spam og derpå flytte dem til min indbakke. Jeg bruger ikke Outlook længere. Der er tale om fx mail fra Ofir.dk eller Stepstone.dk, som jeg selv har bedt om at få. Hvis jeg ikke kontrollerer min spam-bakke regelmæssigt, taber jeg jo disse mail, når de slettes som spam.

Mvh

Jan

Har samme problem som alle de ovenstående. Min vigtigste kund, jeg er freelancher, er pludselig begyndt at havne i spam mappen. Også selvom jeg hver dag går ind og redigere mailsne som Ikke spam og raporter som ikke spam. Nu har jeg slået spam fileteret fra.. ved endnu ikke om det så virker...?

Hej

Her er der en ansat, Dan - der forklarer hvordan webmails spamfilter fungerer:

/t5/Mit-TDC/Spam-filteret/m-p/108368#M10090

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8