Mail Classic eller Mail+

Jeg har i dag TDC Mail Classic (POP3), men vil gerne have en IMAP-konto. Hvad gør jeg?

Umiddelbart ser det ud som om der findes noget der hedder TDC Mail+ (IMAP), men hvad er TDC Mail+ og hvordan skifter man fra Classic til Mail+, og er der omkostninger forbundet med at skifte?

Jeg kan ikke finde noget om det på TDC's hjemmeside.

8 Kommentarer

Hej

TDC tilbyder endnu ikke imap, men jeg ved at@MS-ERIK  har et tip hvad du kan gøre i stedet for. 

Se hans vejlednings materiale  på OnDrive

Klik på Email tjenester > TDC Mail > TDC Mail Generelt. 

Nederst står et afsnit:

Hent og send POP-mail via Outlook. 

Redigeret tilført:

Link til Ondrive er fjernet da det aligevel ikke kunne hjælpe trådopretteren. Glad humørikon

Tak for dit svar Maja.

Men hvad går dette link så ud på?

http://8049.dk/493

og igen, hvad er forskellen mellem Mail Classic og Mail+?

Hej Transbøl

Nogen gange får man svar som man skriver.

Det havde hjulpet hvis du havde skrevet det link i dit første indlæg, så havde jeg ikke svaret dig, fordi jeg ikke ved hvad det betyder.  

Jeg grætter på du har et firma, og at du har oprettet en webside hos TDC Hosting, og at TDC Hosting stiller en  software mailklient til rådighed for alle der har webside hos dem, måske er det også derfor du har en forkortelse af en http-adresse.. 

Men som skrevet er det rent gætværk, og derfor kan jeg ikke hjælpe dig. 

Hej Transbøl.

Supplerende spørgsmål:

Kan du uddybe lidt om hvor du har set de to betegnelser "TDC Mail Classic" og "TDC Mail+"?

Jeg har ikke hørt om disse før, men TDC overrasker nogen gange med nye eller ændrede tilbud som de ikke orienterer om.

TDC tilbyder ikke IMAP på nuværende tidspunkt, men er det mulighederne, der fås med IMAP der ønskes, kan mulighederne fås på anden måde, også selv om man vil beholde sin TDC Mail konto (man vil måske ikke skifte email adresse). Følg linket (i Majas svar fra den 21-03-2015), vejledningsmateriale på OneDrive.

Det link, du skriver, kender jeg ikke, og af sikkerhedsgrunde frarådes det på det bestemteste at klikke på det, når man ikke kan se hvem der står bag eller kender det. Mine egne sikkerhedsregler forhindrer at jeg klikker på det.

PS. Midt i at jeg skrev dette kom der et svar mere fra Maja.

Hej igen Maja

Jeg har intet firma, og ej heller nogen webside hos TDC-Hosting. Jeg googlede blot "TDC IMAP", i det jeg da ikke i min vildeste fantasi kunne forestille mig andet, end at TDC tilbød deres mailkunder en IMAP-løsning.

Tak fordi du forsøgte at hjælpe. Jeg leder videre.

Hej Erik

Linket er harmløst og fører til "TDC Hosting", hvor der til venstre er henvist til "TDC Classic" og "TDC+". Jeg bliver bare ikke klogere. Men hvis du er 100 % sikker på, at TDC ikke tilbyder deres mail-brugere en IMAP løsning, så har jeg egentlig fået det svar jeg gik efter. Men det er dog fantastisk!

Og ja, jeg har set Majas link til dit forslag på OneDrive. Tak for det.

Hej.

Jeg har kigget nærmere på hjemmesiden for TDC Hosting, og det viser sig at være noget helt andet end TDC for private brugere. Faktisk synes der at være IMAP-mulighed via TDC Hosting. Åbenbart er TDC Hosting kun for kunder med eget CVR-nummer, og måske navnlig for større kunder (virksomheder).

Oplysningerne på TDC's hjemmeside TDC.DK kan næppe bruges, heller ikke oplysningerne om mailopsætninger, og heller ikke det IT-vejledningsmateriale, som der tidligere er henvist til. TDC Forum er ikke beregnet til brugere af TDC Hosting.

Det som Google finder ved søgning på "TDC IMAP" er enten sider under "TDC Hosting" (som ikke er TDC.DK) eller sider under "TDC.DK", hvor indholdet går ud på at TDC ikke har IMAP, eller at der på en TDC-side henvises til at bruge IMAP fra Google Gmail.

Det foreslås derfor at du kontakter TDC Hosting, http://www.tdchosting.dk for flere oplysninger, hvis det altså er en TDC Hosting-løsning, det drejer sig om.

Tak Erik, fordi du tog dig tid. Jeg er selv nået til samme konklusioner, og den nemmeste løsning er nok bare at skifte mailudbyder.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)