Mail bliver slettet, når de lander i min indbakke ???

• Personlige oplysninger er blevet camoufleret. Dette gøres for at beskytte den enkelte bruger mod misbrug af personlige oplysninger, samt alle forum brugere imod interessen fra diverse svindlere, som høster sådanne oplysninger /MajaH

Hej

Jeg har i mange år haft en mailadresse, som nu bliver nedlagt, så derfor var jeg nød til at få mig en ny. Valgte så Gmail, men TDC accepterer ikke Gmail - så valgte at videresende mine Gmails til min TDC-mail. Jeg får masser af mails på Gmail, men min TDC-indbakke forbliver gabende tom.

Jeg har netop sendt en mail fra mit job til min TDC mail, for at teste om den overhovedet virker. Stor var min overraskelse da jeg fik denne besked:

Meddelelsen

Til: xxxxx @mail.dk

Emne:Det er en prøve

Sendt:09-05-2014 09:55

blev slettet uden at blive læst den 09-05-2014 10:34.

Jeg har ikke videresendelse på. Intet under at min indbakke er tom !!!! Hvordan kan det være mine mails bliver slettet ?

Det skal siges med det samme, at jeg ikke er noget IT-geni, så selv de mindste opgaver, der er supernemme for dem der har bare lidt IT-flair, er SVÆRE for mig, og jeg opfatter de fleste IT-forklaringer som sort snak.... Så forbered Jer på, at det bliver tungt at forklare mig det - hvis I kan  Blinkende humørikon

Venlig hilsen

Smydi

12 Kommentarer

Hej Smydi

Du skriver at din tdc mail bliver nedlagt og at du derfor har oprettet en gmail. 

Når din tdc mail bliver - eller er nedlagt, kan du ikke længere bruge den mailbox.  

Du har oprettet en gmail på google, og den kan du se ved at åbne din browser.  

Din browser er højst sansynlig internet eksplorer - som du også surfer på nettet med.

Måske skal du overveje at se din gmail  kun gennem din browser. 

Dette er lidt mere kompliceret:

Hvis du har et pogram på din pc hvor du kan læse din post fra gmail, eller da din tdc-mail virkede, hedder det program en mailklient. Det kan være outlook, windows live mail eller noget andet.  

Hvis du har det skal du bruge den opsætning Google har på deres supportside. 

https://support.google.com/mail/?hl=da#topic=3394144

vælg hvad du vil bruge.

IMAP= se dine mail på google-serveren[/b]

POP   = hent dine mail ned til mailklient på din pc.

Hvis du synes det er lidt indviklet, så har du helt ret. 

Hej Maja

Tak for svar ..... Jeg blev ikke meget klogere, men det er nok fordi jeg fik kastet mig ud i en rodet  forkalring, og dermed fik forvirret dig, så du har fået den opfattelse at det er min TDC-mail der er nedlagt. Det er IKKE tilfældet.

Jeg har i 15 år +, haft en Tiscali mail (siden Tiscali var tlf-selskab i Danmark). Tiscali, blev overtaget af et selskab jeg ikke mere husker navnet på, som blev overtaget af Tele2, som blev overtget af Sonofon som blev overtaget f Telenor Blinkende humørikon 

Gennem alle årene har jeg via min mailklient (Outlook) kunne downloade mails, og har selv ændret det i mailklienten, uden problemer hver gang jeg har hft skiftet Internet udbyder.

Telenor har så valgt t nedlægge deres mail/hjemmeside service, så derfor var jeg nød til, at få mig en ny mail adresse - valget faldt på Gmail, af den simple grund, at jeg så ikke behøver at vælge ny mailadresse, når/hvis jeg skifter udbyder igen Glad humørikon

MEN - jeg har via dette forum, fundet ud af, at man IKKE kan downloade Gmails via en mailklient, når man har TDC som udbyder ....... DERFOR videresender jeg mine Gmails til min (aktive) TDCmail, for at downloade dem til min mailklient, MEN ...... alle mails bliver promte slettet når de lander i min indbakke.

At vælge at bruge Gmail via min browser, er ikke en option, da jeg finder Gmail voldsomt rodet/forvirrende OG jeg har brug for nogle features i Outlook, som ikke er mulige at benytte i Gmail Glad humørikon

Så mit spørgsmål vr egentlig bare: Hvordan får jeg min TDC mail til at holde op med at slette mine mails ?

Hej Smydi

Du har bredbånd fra TDC.

Du har oprettet en gmail fra Google.

Du har outlook  indstaleret på din pc.

Du har mulighed for at dit outlook henter og sender mail til og fra googles server.

men det kræver at du henter googles opsætning til din mailklient..

Se link jeg sadte øverst.

Hvis du forsat vælger at videresende mail til en tdc-konto er du lige vidt, for så er du forsat afhængig af hvilket firma du har bredbånd hos. 

Du skriver at din tdc-mail på tdcs-server sletter dem der lander i din indbakke. Det passer ikke, men det kan jo være at din outlook eller hvis du har en smartphone er sat til at slette mail på din webmail.

Har man flere enheder der henter post på webmail skal man på hver enhed ind og sætte en markering ud for "Gem meddelelse på server efter hentning"  hvis man vil være sikker på at post ikke slettes efter en enhed har hentet mails.

Hvis du stadig er i tvivl om hvad du skal gøre, skriver du igen og så vil jeg få en anden til at kikke på din tråd. 

"....Du skriver at din tdc-mail på tdcs-server sletter dem der lander i din indbakke. Det passer ikke...."

Nå, så det gør det ikke ....???? Gal humørikon

1. Min Outlook er IKKE sat op til min TDC mail.
  2. Min Outlook er IKKE sat op til Gmail.
  3. Når jeg siger de bliver slettet - SÅ PASSER DET !!!
Beklager ulejligheden.

.... Jeg har jo sendt testmails til min TDC-mail, mens jeg var online på indbakken. De bliver slettet i samme sekund de dumper ned i den.

Jeg har jo sendt testmails til min TDC-mail, mens jeg var online på indbakken. De bliver slettet i samme sekund de dumper ned i den.

Smydi_Plander skrev:

"....Du skriver at din tdc-mail på tdcs-server sletter dem der lander i din indbakke. Det passer ikke...."

Nå, så det gør det ikke ....???? Gal humørikon

1. Min Outlook er IKKE sat op til min TDC mail
  2. Min Outlook er IKKE sat op til Gmail
  3. Når jeg siger de bliver slettet - SÅ PASSER DET !!
Beklager ulejligheden.

Hej Smydi

Hvis du citerer mig, må du meget gerne citere mig for det jeg skriver:

catat: "Du skriver at din tdc-mail på tdcs-server sletter dem der lander i din indbakke. Det passer ikke, men det kan jo være at din outlook eller hvis du har en smartphone er sat til at slette mail på din webmail. Citat slut.

Med det mener jeg, at det må være en indstilling som du har foretaget,  for det er tvivlsomt at det er TDC's server der af sig selv sletter dine mail.  

Det er lidt svært at hjælpe, når du ikke læser det jeg skriver.  

Mit bedste råd er at du skal opsætte din outlook med den opsætning som google anbefaler. 

Linket til den opsætning kan du se i mit første indlæg.

Som jeg skrev i det citat du ikke gengav, så kan det være din outlokk der sletter dine meddelelser på tdcsserver.:

Åben din outlook.

Åben egenskaber. (Højreklik på konto og klik på egenskaber)

I dit tilfælde SKAL der være markering:

opsætning+gemkopi-2.jpg

PS: For at din outlook skal kunne fungere, er det nødvendigt at du som minimun konfigurer en mailkonto i det program, da det er det program der henter mails på den server du opretter konto til. 

Jeg har f.eks  oprettet fem mailkonto i min mailklient. Yousee-mailkonto, Gmail-konto, Hotmailkonto, og to koti for min hjemmen side. 

Yousee-mailkonto, opsætning som  yousee, siger den skal være

Gmail-konto, opsætning som  google,             -/-

Hotmailkonto, opsætning som  microsof,        -/-

og to koti for min hjemmen side. -  opsætning som one.com    -/-

Ud fra mit svar, burde du kunne se, at jeg HAR læst det du skriver - fordi jeg fortæller at min min Outlook ikke er sat op til TDC mailen ... Jeg bruger pt. slet ikke Outlook - fordi jeg ikke kan få det til at fungere.

Grunden til at jeg har dette her problem, er fordi det ikke er muligt at få Gmail til at spille sammen med min outlook (jeg har haft en IT kyndig til at hjælpe mig) derfor er jeg endt her.

Det er derfor er jeg nød til at bruge min TDCmail - derfor har jeg valgt (efter råd fra en IT kyndig) at videresende mine Gmails til TDCmailen.

ALTSÅ: jeg bruger pt. KUN min TDC mail via min browser, og mine mails bliver altså slettet. Testen er kørt fra mit job, hvor jeg sender en mail fra mit job, til min Gmail, der videresender den til min TDCmail. Og jeg kan sidde og se, at mailen bliver slettet, når den rammer indbakken.....

Jeg har før haft flere mailkonti oprettet, lige som du - og det har før jeg blev TDC Home Trio ikke været noget problem. Jeg har endda selv kunne finde ud af at oprette dem Blinkende humørikon

Du skal ikke bruge mere tid på det - jeg giver op, og må leve med Gmails rod og manglende features Humørikon frustreret

Til Smydi!

Jeg ved ikke om du eventuelt har prøvet at reparer din windows programmer ( det vil sige windows og microsoft

samt mails produkter) det kan du gøre selv ved at gøre følgende=1) gå til start 2) klik på kontrolpanel 3) klik på

programmer og funktioner 4) skrol ned til du finder windows live Essentials, markerer den og klik på fjern og

der kommer en box frem, hvor den spørger om du vil fjerne et eller flerer, og under den står der vil du reparer

windows den klikker du på, og lad den køre selv den meddeller selv når den er færdigt,

jeg vil tro at det vil kunne hjælpe dig fordi den reparer din mail så den kan køre igen, håber det hjælper dig

her venligst HC21.Glad humørikon

Hej HC21

Jeg har totalt opgivet at bruge min TDC-mail sammen med min mail-klient - jeg har ikke evnerne til at få det til at fungere, og det er alt for besværligt syntes jeg. Har aldrg før haft en udbyder, hvor det voldte mig så mange problemer at kunne bruge min outlook.

Jeg har valgt en anden løsning (outlook.com) - og det virkede første gang jeg oprettede en konto i min mail-klient.

Men tak for dit råd Blinkende humørikon

Gos søndag

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)