Mail afsendelse returnerer "SSL invalid record received" besked - Sagem 3890 | YouSee Community

Mail afsendelse returnerer "SSL invalid record received" besked - Sagem 3890

Jeg installerer et ABUS alarm i Århus magen til det jeg har i sommerhuset. Alarm meddeles som email og virker i sommerhuset. Der er her som der fast IP og port forwarding. Men der kan ikke afsendes email - alarmen returnerer blot fejlbeskeden " An invalid SSL record was received".
Yousee support siger bare at de ikke hjælper med portopsætning! Ikke som hos Skagennet, hvor der er fuld opmærksomhed og hjælp!!!
Jeg har selv tilgået Sagem modem 3890V3 og forsøgt at sætte det op på port 80 og 4433.
Alarmen er på lokalnettet og kan tilgås fra min PC; ligesom jeg kan tilgå fra WAN. Ligeledes har jeg en Mobil APP der ser ud til a fungere.
Alarmen har samme opsætning som min PC og mobil. asmtp - port 587- SSL

Enhver hjælp er velkommen!!

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der skal bruges TLS og ikke SSL på port 587.
Tak for dit input.

Sjovt nok så står både min PC og min mobil sat op med "Brug SSL" på port 587; hvilket er i overensstemmelse med Yousee anbefalingen. Der er intet valg muligt for TLS.

Men i øvrigt er der slet ikke mulighed for at vælge - heller ikke på alarmen. Så jeg tænker at betegnelsen SSL er anvendt mere genetisk end teknisk korrekt?
På alarmen ser jeg i datablad beskrevet at den anvender SSL 3.0/TLS 1.2 - og det kan så vælges til eller fra. - uden mulighed for at vælge den ene eller anden!
Fravælger jeg får jeg en anden fejlmelding at "Authentication unsuccessful/Bad username or password"

Sååeee
Omdømme 7
Badge +7
Port 587 er en TLS port for mail, men 465 er en SSL port for mail. Jeg vil dog ikke bruge 465, da YouSee finder på at lukke den, da de mener alle bruger TLS på port 587. Hvad bruger du som brugernavn og har du prøvet med et andet password med Mailindstillinger på Mit YouSee?
Aha. Jamen det giver mening at de enkelte porte har tilknyttet en specifik sikkerhedsmode.
Som brugernavn benytter jeg email adressen. Som Konto har jeg prøvet email og Navn som det fremgår af Yousee - uden effekt.
Yousee´s "support" bestod i, at han kunne prøve at åbne port 25, - men uden virkning. Han vidste helt klart ikke, hvad han havde med at gøre, og foreslog blot, at jeg kunne sende min forespørgsel til alarmfirmaet !!
Tak for kaffe.
Tænker du blot at ændre password for selve maildelen af Yousee - ikke adgangskoden?
Omdømme 7
Badge +7
Port 25 er kun relevant, hvis du har egen mailserver. På Mit YouSee kan du ændre mail password.
Nu har prøvet noget radikalt. Har en nedlukket Gmail, som jeg har genaktiveret og lagt ind i alarmen. Bruger port 587 med og uden SSL tilvalgt - men den fejler.
Så ser jeg, at man i Google opsætningen kan vælge at acceptere mindre sikre apps - ahaaeee.
Klik …...så ryger mailen afsted uden SSL.
Skræmmende, ...….men det virker for nuværende.

Jeg prøver at ændre mail password efterfølgende.
Omdømme 7
Badge +7
Det lyder banalt at ændre mail password på Mit YouSee, men det har virket for en del brugere af dette forum.
Har tidligere prøvet at sammenlægge TDC/Yousee mobilabonnement med netværk/TV/Tlf. abonnement. Det har ikke været muligt gennem flere år, mens TDC rokerede rundt på deres mail systemer; og hvor TDC ændrede det ene login ved at sætte xz efter .dk (…@tdcadsl.dkxz). Dvs der har været to forskellige logins!! - men bredbånd og mail hænger naturligvis sammen, selvom mail naturligvis også bruges på mobilabonnementer.!!!
Det rod har irriteret mig og din anbefaling triggede mig til igen-igen at tage fat i Yousee. Nu prøver de så at lave en overførsel af mobilabonnementerne til den konto (login) der indeholder bredbånd og TV mm. Jeg kunne dog ikke få garanti for at kontonummeret blev ens!!! - tag den.

Meeen. Nu virker mailafsendelse fra alarmen på samme måde som med Gmail kontoen. Dvs. uden SSL!!! - men det er dog med min "normale" Yousee mailadr. og login.
Så nu nedlægger jeg Gmailen igen.
Tak for dit bidrag!
Hej igen.
Nu fungerer port 465 også med SSL.!! Tænker jeg lader den stå der. Den sender automatisk en testmail med mellemrum, så jeg får en melding hvis Yousee lukker den.
Det er så i øvrigt en opsætning magen til den i sommerhuset, der dog kører på Skagennet.dk 😉
Tak for hjælpen!
Omdømme 7
Badge +7
Yousee har det desværre med at lukke for 465, da de fejlagtigt tror kunderne bruger det mere sikre TLS på port 587, men de oplever hvergang en masse kunder med mail problemer og lukker op for 465 igen.
Omdømme 7
Badge +6
Sikke en omgang bøvl med YouSee's server, den slags oplever jeg skutte med TDC's mail server.
Her kører mail bare på skinner med SSL og port 995, den står så også nævnt som en af de anbefalede porte i de papirer jeg fik af TDC dengang om opsætning af mail.
Så det er klart jeg bliver der, når TDC har givet mig lov til at fortsætte med at anvende deres mail server efter jeg overgik til YouSee.

Besvar