Mail-adresse/Alias og afsender

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har en mailadresse samt et ekstra alias.

Jeg vil gerne have min alias adresse til at være den adresse, som vises når jeg sender mails. Det har jeg også ændret på min webmail, så det er alias adressen som angives som afsender adresse. Problemet er når jeg sender mails fra Outlook, hvor det er min "oprindelige" mailadresse, som bliver vist som afsender.

Er det muligt at bytte rundt på den oprindelige mailadresse og alias adresse, eller er det muligt at lave en opsætning i Outlook, så alias adressen angives som afsenderadresse?

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej GeSo,

Så skal du oprette en ny konto i din Outlook, hvor du som brugernavn, indsætter dit alias, som du gerne vil kunne sende fra.
Jeg har oprettet en ekstra mailadresse i Outlook, men det betyder at jeg modtager alle mails to gange, og det er ret irriterende.
På serveren har jeg opsat min mailboks, så jeg gemmer mail på serveren, og den funktionalitet er vigtig for mig, så jeg har ikke fået løst mit problem.

Svar til GeSo:

Jeg antager at du med "Outlook" mener Outlook i kontorpakken Microsoft Office. Grunden til at du modtager alle mails to gange er at du har oprettet en ny konto i Outlook med aliasadressen, men stadig har en konto med den oprindelige adresse. De henter derfor begge dine mails. Gå ind i kontoindstillinger og marker den nye konto som den primære, og slet derefter den gamle konto. I Microsoft Office Outlook gemmes mails i en separat datafil, og der er ingen fare for at mails mistes ved at slette en mailkonto (i modsætning til hvad der sker i Winlows Live Mail, her slettes alle mails når en mailkonto slettes).

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)