Mail

• Bruger
  • 22 kommentarer
Når jeg skriver en mail, er systemet pludselig begyndt at sætte dobbelt linieafstand mellem det, jeg skriver. Jeg prøver at vise det her.

Sådan ser det ud. Hvordan får jeg alm. linieafstand tilbage ?

Mvh Sebbe.

5 Kommentarer

Hej seppe

Det er der mange der hat spurt om.

Prøv at se MS_erik's forlag her

/t5/Mit-TDC/%C3%86ndring-af-linjeafstand-i-mails/m-p/140877#M12305

Husk at markere din tråd for søst hvis du kunne bruge mit svar.

Jeg synes absolut ikke, jeg kan acceptere svaret: "hold ctrl og shiftpilen nede samtidig med linieskift" som en løsning.

Det har fungeret før, så nævnte løsning er besværlig.

Mvh Sebbe.

Det er desvære kun det svar jeg kan give dig. Glad humørikon

Hej.

Så vidt jeg kan finde frem til, så kommer der kun dobbelt linieafstand ved påbegyndelse af en nyt afsnit. Når man sidder og skriver, skal man ikke trykke på Enter når der ikke er mere plads på linien, man skal blot skrive løs, linieskift sker automatisk og retter sig ind efter bredden i det vindue, teksten vises i, og der er ikke dobbelt linieafstand.

Kun ved nyt afsnit (som her) kommer dobbelt linieafstand. Her i Forum gøres det ved at trykke Enter to gange.

Hvis der er brug for tvungen linieskift uden nyt afsnit skal man holde Shift nede når der trykkes Enter.

Denne formattering ses også i tekstbehandlingsprogrammer som f.eks. Microsoft Word som en standardindstilling.

I TDC Webmail kan man ændre denne formattering ved at vælge tekst-editor i stedet for html-editor, men så mister man nogle andre redigeringsmuligheder indtil man vælger html-editor igen.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Sebbe.

Så rolig nu - du spørger i et kundeforum og der er en venlig sjæl der forsøger at give et svar (hun giver i øvrigt rigtig mange gode svar til andre kunder) så prøv med 'tak MajaH,  for dit svar - måske der er andre muligheder !  - - -  og se så MS-ERIKS svar nederst som også kan være svaret.

mvh

/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)