Svar

Lukning af tdc-mail-konto

Hvordan kan man lukke mail-kontoen hos TDC. Jeg bruger udelukkende Outlook til min mail m.v.. Og har derfor ikke brug for TDC-webmail?

icon

Bedste svar af Rabo 9 oktober 2010, 15:28

Hej asger

Webmail er egentligt ment som en tjeneste, hvor man kan se hvad der ligger på ens postkonto, inden man henter det ned i Outlook på sin computer.

Dvs. hvis du f.eks. er på ferie, kan du via Webmail tilgå din postkasse, og kommunikere med omverdenen.

Når du så kommer hjem igen, kan du hente alle mails ned på computeren via Outlook.

I enkelte tilfælde, har vi også oplevet at en e-mail kan sidde fast på postserveren, og her er løsningen at gå ind via Webmail og læse/slette e-mailen.

Så Webmail er beregnet som en alternativ løsning til Outlook, eller til brug når man ikke er i nærheden af sin egen computer, og du behøver derfor heller ikke bruge den til dagligt, når du benytter din Outlook.

Hvis du alligevel ønsker at fjerne din Webmail fra dit TDC-login, kan du gå ind på http://mit.tdc.dk/mit, vælge "Min profil" oppe til højre, trykke på "Afmeld services" i menuen til venstre, markere din e-mail adresse og trykke "Afmeld valgte services".

Under "Min profil", kan du også senere tilmelde den igen, hvis du ønsker det.

Vh.

Rasmus - TDC

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej asger

Tak fordi du har valgt at stille dit spørgsmål på TDC Forum.

Vælger du at lukke din mailkonto hos TDC, vil du ikke længere have en e-mail adresse hos TDC - er det hvad du ønsker? 

Det fungere således, at når du opretter en mailadresse, opretter du automatisk et login til webmailen. Via Webmailen kan du tilgå din postserver, hvor du modtager din post. Efterfølgende henter du dine mails ned fra postserveren, ned på din computer via Outlook.

Men du kan til enhver tid afmelde din mailadresse fra dit TDC login, således at du ikke kan tilgå din webmail. 

I nogle tilfælde kan det være praktisk med et login til webmailen. Eksempelvis, hvis du er på farten eller i udlandet og ønsker at tjekke dine ny mails eller hvis der opstår en fejl i Outlook om at der ikke er mere plads på serveren, skal du via dit login til mit.tdc.dk logge ind på postserven og slette diverse ting.

Håber dette besvarer dit spørgsmål, ellers er du også velkommen til at skrive herinde igen.  

Mange tak for svaret. Jeg ønsker fortsat at have min e-mail-adresse hos TDC., da vi har alt vedr. Internet, telefoni hos TDC og ikke på noget tidspunkt vil vælge en anden udbyder.

Vi har dog ikke brug for webmail, da kun åbner vores mail herhjemme via Outlook, og derfor synes det er ressourcespil at vi både skal logge os på webmail og outlook.

Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej asger

Webmail er egentligt ment som en tjeneste, hvor man kan se hvad der ligger på ens postkonto, inden man henter det ned i Outlook på sin computer.

Dvs. hvis du f.eks. er på ferie, kan du via Webmail tilgå din postkasse, og kommunikere med omverdenen.

Når du så kommer hjem igen, kan du hente alle mails ned på computeren via Outlook.

I enkelte tilfælde, har vi også oplevet at en e-mail kan sidde fast på postserveren, og her er løsningen at gå ind via Webmail og læse/slette e-mailen.

Så Webmail er beregnet som en alternativ løsning til Outlook, eller til brug når man ikke er i nærheden af sin egen computer, og du behøver derfor heller ikke bruge den til dagligt, når du benytter din Outlook.

Hvis du alligevel ønsker at fjerne din Webmail fra dit TDC-login, kan du gå ind på http://mit.tdc.dk/mit, vælge "Min profil" oppe til højre, trykke på "Afmeld services" i menuen til venstre, markere din e-mail adresse og trykke "Afmeld valgte services".

Vh.

Rasmus - TDC

Ok og mange tak. Jeg beholder webmail for en sikkerheds skyld. Nu kan denne sag lukkes.

TDC webmail udløser besked om, at min mailbox er fuld - hvordan afmelder jeg TDC webmail?

jeg kan ikke bruge:

Hej LeneWeng

Du logger på din webmail. http://mail.tdc.dk/

Ude i venstre kollonne skal du klikke på "mapper"

I vinduet der kommer frem kan de se en oversigt over hvor mange mail der er i de forskællige mapper. ogder er også en meddelelse der fortæller dig hvor mange procent der er brugt af pladsen på webmail.

Slet herefter de overflødige mails og du skal huske at slette mails i spam-mappen og i papirkurven, da dem der ligger der også tælles med.

Håber dette kan hjælpe dig.

Hvis du har en mailklient instaleret på din pc, henter det program mails på din webmail. Derfor har jeg skrvet hvordan du tømmer den. Andre har skrevet hvordan du sletter den.

webmail-oversigt.jpg

Hej MajaH

jeg kan sagtens slette mails.

hvordan sletter jeg webmailen så den ikke henter mails fra

xxxx@oncable.dk?

Jeg har ændret e-mailadressen, for at undgå at nogen misbruger den. /Rasmus - TDC

Hej igen

ups - Det er ikke tilladt at poste egne og andres mailadresser her i forum. Dette er for at begranse robotters gennemtrævling af foum, for at høste mailadresser. og det er også for at beskytte din anonymitet.

Det er sikkert mig der er tungt opfattende. Jeg kan ikke gennemskue hvad du mener.

Er det din mailkonto du har hos tdc, du vil have nedlagt?

Omdømme 2

Hej LeneWeng

I Webmail er der en funktion, hvor man kan hente post fra andre e-mailadresser.

Det sættes op under Indstillinger-> Ekstern mail, og her kan du også gå ind og slette det igen, så du ikke længere modtager post fra den e-mailadresse.

Alternativt kan man jo også sætte en e-mailadresse til at videresende til en anden e-mailadresse, hvis det er tilfældet, er det din oncable-adresse, du skal ind og stoppe med at videresende.

Vh.

Rasmus - TDC

Hvordan lukker jeg min mail konto hos jer

Omdømme 2

Hej 0517boye

Hvis det drejer sig om e-mailadressen "luXXXXXXXam@mail.dk" (Jeg har med vilje sat en række X'er, så der ikke er nogen, der kan se din reelle e-mailadresse), kan du lade være at bruge den, så lukkes den automatisk efter en 3 måneders tid.

Du er også velkommen til at skrive til vores Kundeservice på nedensteånde link, som kan hjælpe med at opsige den:

https://kundeservice.tdc.dk/privat/kontakt/#/area/4/7/mail

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 2

Jeg lukker denne tråd, da den efterhånden har små 4 år på bagen :-)

Hvis der er andre, der har spørgsmål til lukning af e-mailadresser, som ikke er dækket her, bedes I venligst oprette en helt ny tråd.

Vh.

Rasmus - TDC

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)