"Lovlig" mail bliver stoppet af spamfilter...

• Deltager
  • 2 kommentarer
...og jeg kan ikke se, hvordan jeg kan ændre indstilling, så mailen ryger i indbakken.

Kan nogen fidusen?

På forhånd tak.

12 Kommentarer

Hej Rusti

Velkommen til TDC-forum. Jeg vil godt prøve at give et bud, selvom du ikke skriver hvilket postpogram du bruger.

Hvis du tilgår din webmail via TDC' webside, skal du klikke på mappen med spam.

Marker ud for den mail du vil flytte til indbakken og klik på flyt. Vælg indbakken den skal flyttes til.

Næste gang du modtager mail fra den adresse burde den ryge til din indbakke.

Er det et postpogram på din pc, åbner du programmet, højreklikker på mailen og på gardinet der kommer frem kan du højst sansynligt vælge om den skal tilføjet til uønsket post eller til afsendere der er tillid til. (Hvis ovenstående ikke virker så skriv venligst postpogrammets navn.)

Hej Maja,

Tak for din velkomst.

Jeg anvender Outlook Express. Og jeg har ikke på noget tidspunkt kategoriseret den pågældende afsender som uønsket.

Det der underer mig, er at man ikke kan godkende afsenderen generelt, for jeg har forsøgt både den metode, du beskriver, og så har jeg også på de enkelte mails ændret indstillingen til ikke at være uønsket mail. Men helt uden nogen ændring.

Da det er ret vigtige mails fra min agent, er det ekstra påtrængende at få løst problemet, for en overset mail kan betyde en mistet opgave.

Mange hilsner Ole / Rusty

Hej Ole

Det er godt nok surt, med mistede mails.  Du skriver at du har forsøgt den metode jeg beskriver.

Begge steder? Både i outlook og på webmail?

Har du, efter du har rettet/flyttet mail begge steder opserveret, at de samme mail røg i spam-mappen?

Det er først de efterfølgende mail der gerne skulle lande i indbakken.

Du har mulighed for at skrive til postmester(a)mail.dk, hvis ingen andre brugere har et råd til dig.

Jeg  har forsøgt at finde en løst tråd blandt alle forums indlæg om spam, men der er ingen brugbare løste tråde.  Jeg leder videre.......

Hej Ole

Binko - Jeg har fundet et indlæg som Angelika har skrevet. Jeg tror det lige bestemt er det du efterlyser. Grunden til at jeg ikke kunne finde det, var at det ikke var markeret som løsning, derfor kopierer jeg Angelikas svar ind i dette indlæg.

citat: "Der kan være mange årsager til, at mail pludseligt bliver standset af TDC Spam filter, men hvis du frem over ønsker at modtage mailen i din indbakke skal du gøre følgende:

1. Åben mail i spam mappen via www.mit.tdc.dk

2. Klik på "funktioner" øverst i  mailen

3. Klik på "Rapporter som ikke Spam"

Du kan muligvis  blive udsat for, at mailen alligevel kommer i Spam mappen selv om du har oprettede reglen, det  er ikke en fejl, men i nogen tilfælde skal reglen sættes op flere gange." citat slut.

(tak for hjælpen Angelika)

Kære Maja,

Tak for din vedholdenhed og fine indsats Glad humørikon

Jeg har nu prøvet det beskrevne, men jeg vil så prøve nogle gange endnum så kan det jo være, at det ordner sig. Men tilliden til systemet er forsvundet lidt.

Mange hilsner Ole

Det virker ikke ved mig, jeg har en række mails som altid ender i spam og hver gang gør jeg følgende.

1. I spam folderen vælger jeg mailen og sætter den til at dette er ikke spam

2. Så flytter jeg den til indbakken

Det har jeg nok gjort 20 gange og alle de mails ender stadig i spam.

Jeg oplever også når jeg nogle gange forsøger at sende en mail så får jeg at vide at det jeg er ved at sende er spam, og det er selv om det er til personer jeg har skrevet mails til gennem flere år. Jeg får så at vide at jeg kan prøve at ændre det jeg skriver for at den ikke opfatter det som spam, men det holder ikke for jeg skriver jo det jeg skriver fordi det er det jeg ønsker min modtager skal få...

Generelt har jeg de sidst 3-4 måneder haft så mange problemer med jeres mail program så jeg nu er ved at skifte til gmail. 

Mvh

Thomas

Hej thomasmv

Underligt at du skriver Jeres.Overrasket humørikon Da det er et brugerforum du skriver i.

Nu er det jo en lidt gammel tråd du har fundet, så jeg er i mellemtiden blevet lidt klogere ang. spam i webmail's indbakke. Jeg vil anbefale dig at læse hele den tråd jeg henviser til:

/t5/Mit-TDC/Spam-filter/m-p/94202#M8824

Er det evt. nyhedsbreve du selv i sin tid har bedt om, kunne du prøve at kontakte websiden og klage over at du modtager spam fra deres firma.

Hej MajaH

Med Jeres mente jeg tdc's mailsystem.

Jeg tror du har forstået mit indlæg lidt forkert, for jeg modtager nemlig IKKE spam fra dem, men det bliver tdc's mailsystem ved med at markere det som. Selv om jeg hver gang giver besked om at dette er ikke spam.

Men det var også mere for at synliggøre at selv her et år efter så har tdc stadig store problemer med deres mailsystem. Jeg skrev ikke så meget for at få en løsning på mine problemer da jeg allerede er gået væk fra tdc til gmail da jeg har opgivet at få det til at virke.

Mvh

Thomas

Hej igen

Nåh - derfor Meget glad humørikon

Nej - jeg har ikke misforstået dig. Som Julenissen skriver i den tråd jeg henviser til, er webmail tilsyneladende kun forsynet med et centralt filter.

Det vil sige hvis du markerer en mail modtaget fra  minwebside.dk som ikke-spam, og jeg markerer den som  spam. Så går de to komandoer lige op og så bliver de ikke lovliggjorte. (Nu skal der sikkert mange flere markeringer til, men jeg tror at det er princippet i det.

Når det er sagt, vil jeg godt give dig ret i at det er irriterende og jeg fatter heller ikke hvorfor jeg har samme problem med min nyhedsmail fra Yousee. Den lander også altid i min spammappe. Så er det jeg tænker: Sidder der en masse modtagere og markerer den nyhedsmail som spam, selvom de måske selv har bedt om den. Og når jeg så i yousee-forum gør opmærksom på at Yousee har et problem i form af at deres kunder ikke modtager deres mail, så sker der ikke en dyt. Nøjagtig som du og andre også har gjort opmærksom på her i TDC. Jeg undrer mig også over hvorfor der ikke et personligt spamfilter der lader selvvalgte mail passere det centrale filter.  (Jeg kan i hvertfald ikke finde det)

Du har faktisk givet mig en ide. Nu vil jeg afmelde min youseemail på yousee-nyhedsbrev og tilmelde mig igen med mit domænenavn eller med min gmail. Så tak for tippet. Meget glad humørikon

Hej MajaH

Ahh ok på den måde, ja det kan da godt være det er et fælles spamfilter som jeg så har meget lille indvirkning på.

Det er også grunden til at jeg er gået til gmail, for ender en mail i spam som jeg ikke ønsker, så sætter jeg bare op at dette er ikke spam og så rammer den altså ikke spam mere. Det virker meget bedre. Dog er der nogle andre ting jeg ikke er så vild med hos gmail men det vigtigste for mig er at ting jeg ikke ser som spam ikke bliver smidt i den folder. Glad humørikon

MVh

Thomas

Hej Maja

Jeg har det samme problem i min tdc.mail. En mail som jeg ofte skriver med er lige pludseligt begyndt at havne nede i spamfilteret. Jeg har markeret den flere gange og accepteret den som "lovlig" - lige meget hjælper det.

Hilsen
Charlotte

Hej Charlotte

Som jeg skriver længere oppe, er det tdc's centrale spamfilter der fanger den. 

Drøn irriterende. Gal humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P