lav bit rate = dårlig lyd

Hurra jeg er nu den lykkelige ejer af TDC HomeTrio, som også inkluderer TDC Play.

Bare for så at finde ud at lyden på TDC Play er ret dårlig.

Er der et sted man kan indstille hvilken bitrate man vil streame med?

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej DinMathi

Tak fordi du har valgt at stille dit spørgsmål på TDC Forum

Det er korrekt at der er en lavere bitrate på streaming end på download-filerne, men et lydbillede kan ikke entydigt afgøres af dette, da komprimeringen tager højde for det enkelte tracks opbygning. Men generelt er download-filerne at foretrække hvis du vil have musikken rundt på andre devices som har bedre afspilnings-lyd end din pc/mac.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen igen her på TDC Forum.

Jeg oplever ringe lyd via TDC PLAY app til android, sammenlignet med det samme nummer som 192 mp3 på telefonen afspillet via telefonens player (HTC Desire). Filerne downloades til telefonen med denne app, har jeg forstået .. men hvorfor er kvaliteten så ringere end det samme nummer downloadet til pc?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Franzen

En af de ting der har indflydelse på lydkvaliteten er konverteringen af signalet fra digital til analog, altså DA converteren. Der er forskel på den converter som er i en mobiltelefon og den der findes på en pc's lydkort. De fineste convertere findes i dag i dyre CD afspillere og forstærkere til HI-FI anlæg. Der kan man se priser i den billige ende på omkring 10 - 15 tusinde kroner. Så det er klart at lydkvalitet koster penge, det får man ikke gratis. Komprimering af digitale lydfiler vil give et tab, også efter dekomprimering og konvertering. Der er en hel del andre faktorer som også har indflydelse på lydkvaliteten, men det er alt for omfattende at beskrive, så det vil jeg ikke komme ind på her.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Lige for at suplere,

så er lyden "dårlig" i Android App'en af 2 grunde, den er lavet som en streemings player, som godtnok cacher filen og så forde den er lavet til mobil telefoner, som jo ikke er lavet til at spille musik i samme kvalitet som ex et anlæg eller for den sags skyld en computer.

Må sige at jeg er rimelig skuffet over lydkvaliten af tdc play. Da jeg satte den første sang på kunne jeg klart høre at det var ekstra komprimeret lyd.

Alle jeres argumenter med at en telefon ikke er bygget til streaming er lige til at putte i skraldespanden. Grooveshark + Spotify kan levere god kvalitet direkte til din mobil, så burde TDC jo også kunne ;-)

Det er virkelig skuffende hvis man ikke kan selv kan indstille kvaliteten. Det meste af tiden har vi jo wifi adgang og her vil det altså være lækkert at kunne høre noget musik i god kvalitet.

Selv på 3G kan min mobil hente 3,5 mb på cirka 10 sekunder.

Hej jeg ved intet om bit rate men jeg har problemer med at lyden hakker når jeg vil se film også længe det gør det gider jeg ikke leje eller se noget på tdc play

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)