Kodeord uden accept | YouSee Community
Svar

Kodeord uden accept

Hej
Jeg har oplevet, at når jeg vil logge på min YouSee Webmail, at mit kodeord allerede stpr der, til trods for at jeg har "defineret", at dette IKKE skal gemmes fra gang til gang? Hvad er miseren til dette og hvordan løser jeg dette?
mvh. Occultis
icon

Bedste svar af MS-ERIK 31 oktober 2018, 16:50

Der er sandsynligvis sket det, at efter at have tastet brugernavn og adgangskode på YouSees logonbillede har Firefox spurgt om brugernavn og adgangskode skulle gemmes, hvorefter der blev svaret ja til dette. Herefter skal man ikke længere selv taste brugernavn og adgangskode, da Firefox nu husker oplysningerne.

Hvis dette ikke ønskes må man slette de gemte oplysninger fra Firefox. Det gøres således:
1. Åbn Firefox.
2. Åbn menuen i Firefox ved at klikke på de tre vandrette streger øverst i højre hjørne.
3. Klik på menupunktet "Indstillinger".
4. Klik på "Privatliv & sikkerhed".
5. Rul ned i billedet til afsnittet "Formularer & adgangskoder".
6. Klik på "Gemte logins".
Så vises en liste over gemte logins og adgangskoder, og man kan slette dem, der ikke ønskes.

Man kan vælge ikke at blive spurgt om brugernavn og adgangskode skal gemmes uanset websted, eller man kan lave en liste over undtagelser hvor man ikke spørges.

Endelig kan man svare nej næste gang man bliver spurgt om brugernavn og adgangskode skal gemmes.

Markeringen på YouSees logonbillede gælder kun for om brugernavnet skal huskes eller ikke, adgangskoden huskes ikke via den markering.

Jeg går ud fra at der ikke er installeret en egentlig adgangskodehusker på computeren. Er det tilfældet kan det være den, der husker adgangskoden og ikke Firefox.
Se original

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal slette i din browser. Den husker brugernavn og password og undlade at lagre brugernavn og password mere. Måske noget som skal slås helt fra i din browser. Du skal gøre det for profil.yousee.dk. Hvis du nævner hvilken browser og platform du bruger, er der måske nogen som kan guide dig.
Hej Slangefar ;)
og tak for den hurtige og brugbare respons....
Jeg bruger Mozilla Firefox på et Windows 7 Ultimate styresystem
Omdømme 7
Badge +7
Kiggede lidt på fruens bærbar. Hun bruger Firefox med Windows 10. Næste gange du logger på yousee.dk, skal du under felterne med YouSee login information vælge "Gem aldrig". Som standard står den til "Gem" i Firefox. Håber det løser dit problem.
Omdømme 7
Badge +7
Prøvede at oprette vores YouSee konto på fruens Firefox. Det hjælper tilsyneladende ikke at bruge "Gem ikke", da Firefox ikke spørger igen. Nu logger Firebox bare på hele tiden 😞
Omdømme 7
Badge +7
Det tyder på, at der gemmes en cookie med brugernavn og password (det ser ud til afkrydsning af "Husk mig" på YouSee.dk ikke har nogen betydning). Du kan komme ind til disse data med:
1. Tryk på i ( for information) først i adresse linie
2. Tryk >
3. Tryk Mere information
Hej igen Slangefar
jeg er en udpræget antinørd, så du nødvendigvis guide mig: adresselinjen er hvor?
Omdømme 7
Badge +7
Der hvor man indtaster adresser på sider du vil ind på.
Omdømme 7
Badge +3
Der er sandsynligvis sket det, at efter at have tastet brugernavn og adgangskode på YouSees logonbillede har Firefox spurgt om brugernavn og adgangskode skulle gemmes, hvorefter der blev svaret ja til dette. Herefter skal man ikke længere selv taste brugernavn og adgangskode, da Firefox nu husker oplysningerne.

Hvis dette ikke ønskes må man slette de gemte oplysninger fra Firefox. Det gøres således:
1. Åbn Firefox.
2. Åbn menuen i Firefox ved at klikke på de tre vandrette streger øverst i højre hjørne.
3. Klik på menupunktet "Indstillinger".
4. Klik på "Privatliv & sikkerhed".
5. Rul ned i billedet til afsnittet "Formularer & adgangskoder".
6. Klik på "Gemte logins".
Så vises en liste over gemte logins og adgangskoder, og man kan slette dem, der ikke ønskes.

Man kan vælge ikke at blive spurgt om brugernavn og adgangskode skal gemmes uanset websted, eller man kan lave en liste over undtagelser hvor man ikke spørges.

Endelig kan man svare nej næste gang man bliver spurgt om brugernavn og adgangskode skal gemmes.

Markeringen på YouSees logonbillede gælder kun for om brugernavnet skal huskes eller ikke, adgangskoden huskes ikke via den markering.

Jeg går ud fra at der ikke er installeret en egentlig adgangskodehusker på computeren. Er det tilfældet kan det være den, der husker adgangskoden og ikke Firefox.
Tusinde tak til MS_ERIK og Slangefar. Det ser ud til at det fungerer nu. Har netop logget på, og måtte skrive såvel brugernavn som kode. Dejligt at det nu kører igen ;)
En taknemmelig "anti-nørd".
Occultis
Omdømme 7
Badge +7
Tusinde tak til MS_ERIK og Slangefar. Det ser ud til at det fungerer nu. Har netop logget på, og måtte skrive såvel brugernavn som kode. Dejligt at det nu kører igen ;)
En taknemmelig "anti-nørd".
Occultis

Hej Occultis

Dejligt, at det fungerer igen 🙂

Markér gerne det svar der førte til løsning via knappen "Bedste svar". Så er det også nemmere for andre, der kommer ind i tråden at finde løsningen 🙂

Besvar