Jeg har oplevet, at når jeg vil logge på min YouSee Webmail, at mit kodeord allerede stpr der, til trods for at jeg har "defineret", at dette IKKE skal gemmes fra gang til gang? Hvad er miseren til dette og hvordan løser jeg dette?
mvh. Occultis
Bedste svar af MS-ERIK
Der er sandsynligvis sket det, at efter at have tastet brugernavn og adgangskode på YouSees logonbillede har Firefox spurgt om brugernavn og adgangskode skulle gemmes, hvorefter der blev svaret ja til dette. Herefter skal man ikke længere selv taste brugernavn og adgangskode, da Firefox nu husker oplysningerne.
Hvis dette ikke ønskes må man slette de gemte oplysninger fra Firefox. Det gøres således:
1. Åbn Firefox.
2. Åbn menuen i Firefox ved at klikke på de tre vandrette streger øverst i højre hjørne.
3. Klik på menupunktet "Indstillinger".
4. Klik på "Privatliv & sikkerhed".
5. Rul ned i billedet til afsnittet "Formularer & adgangskoder".
6. Klik på "Gemte logins".
Så vises en liste over gemte logins og adgangskoder, og man kan slette dem, der ikke ønskes.
Man kan vælge ikke at blive spurgt om brugernavn og adgangskode skal gemmes uanset websted, eller man kan lave en liste over undtagelser hvor man ikke spørges.
Endelig kan man svare nej næste gang man bliver spurgt om brugernavn og adgangskode skal gemmes.
Markeringen på YouSees logonbillede gælder kun for om brugernavnet skal huskes eller ikke, adgangskoden huskes ikke via den markering.
Jeg går ud fra at der ikke er installeret en egentlig adgangskodehusker på computeren. Er det tilfældet kan det være den, der husker adgangskoden og ikke Firefox.
Se original
Hvis dette ikke ønskes må man slette de gemte oplysninger fra Firefox. Det gøres således:
1. Åbn Firefox.
2. Åbn menuen i Firefox ved at klikke på de tre vandrette streger øverst i højre hjørne.
3. Klik på menupunktet "Indstillinger".
4. Klik på "Privatliv & sikkerhed".
5. Rul ned i billedet til afsnittet "Formularer & adgangskoder".
6. Klik på "Gemte logins".
Så vises en liste over gemte logins og adgangskoder, og man kan slette dem, der ikke ønskes.
Man kan vælge ikke at blive spurgt om brugernavn og adgangskode skal gemmes uanset websted, eller man kan lave en liste over undtagelser hvor man ikke spørges.
Endelig kan man svare nej næste gang man bliver spurgt om brugernavn og adgangskode skal gemmes.
Markeringen på YouSees logonbillede gælder kun for om brugernavnet skal huskes eller ikke, adgangskoden huskes ikke via den markering.
Jeg går ud fra at der ikke er installeret en egentlig adgangskodehusker på computeren. Er det tilfældet kan det være den, der husker adgangskoden og ikke Firefox.