Kan man skelne mellem YouSee mails og fupmails? | YouSee Community

Kan man skelne mellem YouSee mails og fupmails?

• 15 november 2017
  • 1 kommentar
  • 641 visninger

Omdømme 5
Badge +2
Jeg har netop set nedenstående i en særdeles troværdig gruppe på fb:
Jeg har lige fået email fra youSee, hvor de skriver at de nu sender separate regninger til mig. Ganske forunderligt eftersom jeg ikke har haft abonnement ved dem de sidste ca. 2 år.
Jeg ringede til deres kundeservice, som fortalte at det var spam mails, og at jeg langt fra var den eneste der havde modtaget dem.
Jeg pointerede at mailen indeholdt mit fulde navn, mit gamle kundenummer, var sendt fra deres server (messaging-sendgrid.yousee.dk) med TLS encryption så jeg anså at det var meget usandsynligt at det var andre end netop youSee der havde sendt den mail, og at det sikkert var en fejl i deres system.
Jeg blev efterfølgende spurgt om titlen på mailen (Din YouSee Telefonregning) og afsender email addresse (do-not-reply@yousee.dk), og fik derefter at vide at det matchede den beskrivelse de havde fået her til morgen om at det var spam der var i omløb, og at jeg bare skulle ignorere det.
Hvad mener I?
Som jeg ser det, så fatter de ikke hvad de snakker om, og har helt sikkert en fejl i deres egne systemer.
Alternativt har de en stor sikkerhedsbrist, og fatter ikke alvorligheden.

Jeg er tilbøjelig til at tro, at YouSee trænger til at få ryddet op i og forenklet alle procedurer.
Hvis det holder stik, at spammails er afsendt fra YouSee's egne servere, så er der mere galt end jeg troede.

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7
Hej nuber2

Der er desværre tale om en fejl herfra, som modtager så er berørt af ,og dermed årsag til at vedkommende har fået denne mail.

Der skal blot ses bort fra mailen og der vil ikke ske yderligere.

Vi beklager generne mange gange.

Besvar