Kan ikke sende mails via Outlook (2007) | YouSee Community
Spørgsmål

Kan ikke sende mails via Outlook (2007)

Hej YouSee Forum!

Jeg kan godt modtage mails, men kan ikke sende mails fra min Outlook mail.
Har lige prøvet kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport-tool, men der kom ikke lige hul igennem. Jeg var i tvivl om jeg turde "koble mig op" på YouSee versionen af min mail. I frygt for den vil overtage min outlook konto, som jeg plejer at se mine mails på.

Testen fortæller mig bare at den ikke kan modtage sin egen test-mail, men ikke hvad jeg så skal gøre.

Server til udgående post er: asmtp.mail.dk

Det er som om jeg skal ind og indstille noget på min mail konto for at få hul igennem.

Med venlig hilsen
Jesper Kragh

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej Huddie

Jeg håber du følte at dit spørgsmål blev besvaret med et svar du kunne bruge 🙂

Markér gerne bedste svar via knappen med samme navn.
Omdømme 7
Badge +7
Den udgående server hedder asmtp.mail.dk eller asmtp.yousee.dk
Omdømme 7
Badge +7
Husker du at logge på den udgående mail server? Det er din mailkonto og det password som sættes med Mailindstillinger på Mit YouSee.
Omdømme 7
Badge +7
Når man bruger port 587 skal TLS og ikke SSL kryptering være slået til.
Omdømme 7
Badge +7
Bruger du port 587 til at sende på? Port 465 har virket, men det gør den ikke mere.
Jeg tror også der stod pop3.mail.dk før jeg fik YouSee ind over, da jeg var på jagt efter mine tidligere sende mails. Så fik jeg vist oprettet en YouSee mail via min Outlook mail adresse.
Omdømme 7
Badge +7
Det må være You See, da de bruger PoP3. Bruger selv G mail, det sætter sig op selv uden der skal rodes med noget.
Så skal udskifte "pop3.yousee.dk" med "imap.one.com" og "asmtp.yousee.dk" med "send.one.com" ?
Bare så der ikke går kuk i noget, så min mail går helt i fisk.
Omdømme 7
Badge +7
Hmm. Måske kan denne side hjælpe. https://help.one.com/hc/da/articles/115005594285-Hvordan-ops%C3%A6tter-jeg-en-mailkonto-i-f-eks-Outlook-

Besvar