Jeg kan modtage men ikke sende mails

Send testmail: Outlook kan ikke oprette forbindelse til mailserveren til udgående post (SMTP). Kontakt serveradministratoren eller internetudbyderen, hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse.

Opgaven 'tidemand@pc.dk - sender' rapporterede en fejl (0x80042109) : 'Outlook kan ikke oprette forbindelse til mailserveren til udgående post (SMTP). Kontakt serveradministratoren eller internetudbyderen, hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse.'

Nu kan jeg heller ikke sende via gmail. - og nederst i højre hjørne af skærmen står der "x arbejder offline" ????

MON IKKE JEG SKULLE OVERVEJE AT SKIFTE UDBYDER???

4 Kommentarer

Er det en tdc-mailadresse? Fejlkoden 0x80042109 tyder på at det ikke er en tdc mail. Er det ikke det, skal du finde opsætningen til din mailadresse der hvor du har oprettet mailadressen og bruge den server som de anbefaler.

Hvad mener du med at du ikke kan sende via gmail?

Hvilken outlook-version bruger du?
Hej Maja H. Tak for reaktion. Jeg bruger Microsoft Office 2013 - min mail adr. tidemand@pc.dk er vel omrking 20 år gl. men har ikke virket de sidste 3-4 mdr. Jeg kan modtage på den, men ikke sende. Jeg har finjusteret og gjort alt muligt - synes jeg - uden at det hjælper. På en tråd tidl. på disse sider blev det foreslået at  jeg skulle bruge 2 andre porte: 999 og 587. Det hjalp heller ikke. Jeg blev ringet op at en flink TDC mand, og han kunne konstatere via mail support at kontoen virker - jeg kan stadig bare ikke sende. Jeg bruger i stedet min gmail konto - som dog var ude af funktion noget af dagen onsdag. 

Hej

Jeg kender ikke outlook 2013.

999 har jeg ikke hørt om.  Blinkende humørikon

Jeg paster lige en opsæatning ind som jeg ved virker. 

Prøv at kopi-paste dette ind nøjagtig som jeg har skrevet. Både som ud og indgående post.

Du skal lægge mærke til at denne opsætning kræver at der er markeret ud for SSL  

Har du pillet ved din adgangskode til tdc's server?  Det er nemlig ikke den samme kode som du bruger til at logge på mit tdc med.

se her:

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password.
Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password.

Hvis du ikke kan huske dit pasword, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password.
Her kan du taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.
Åben egenskaberne for din konto.
Fanebladet Servere:
Server til udgående = asmtp.mail.dk
Server til indgående = pop3.mail.dk
Marker feltet: JA til godkendelse.

Fanebladet avanceret:
Port til udgående post = 465
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)
Port til indgående post = 995
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 465.

Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Lad høre hvordan det går? 

100.000 tak - nu virker det igen!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)