Svar

Jeg kan modtage men ikke sende mails

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg kan ikke sende mails!

jeg fik følgende fejl: Opgaven xxxx@jensen.mail.dk sender rapporterede en fejl (0x800ccc78): Meddelelsen kunne ikke sendes. Kontrollere følgende e-mailadresse under egenskaber for din konto. Serveren svarede: 550 5.7.1 Authentication needed, relaying denied, se forklaring her http//tele.dk/23430

Jeg har ikke adgang på denne aresse. Jeg kørte derefter TDC-mail fejlrettelse med test, som efter fejlrettelsen kørte fint igernnem, man når jeg forsøger igen med Outlook, får jeg nu følgende fejl:

Opgaven xxxx@jensen.mail.dk sender rapporterede en fejl (0x800ccc1a): Serveren understøtter ikke den krypteringstype, du har angivet for forbindelsen. Prøv at ændre krypteringsmetoden.

jeg har forsøgt med de muligheder, der er, men det ændrer ikke noget.

Opsætninger:

Server til indgående post (POP3): 995

FLUEBEN Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL)

Server til udgående post (SMTP): 587     ASMTP

Brug følgende krypteret forbindelse: SSL

fra TDC-mail virker det, men besværligt at anvende

Redigeret af Stefan - Fjernet mailadresse

icon

Bedste svar af back 10 juni 2014, 10:34

Jeg kører Windows 8.1

Jeg kører Outlook 2010 fra Professionel officepakke 2010

TDC-mailrettelsesprogram rapporterer ingen fejl, og jeg kan sende fra TDC-mail, men det er jo fra før Jesus' tid

Jeg kan ikke se, hvor jeg kan ændre på krypteringen i Outlook, hjælp er meget velkommen

Se original

11 Kommentarer

hej Back

Jeg kan se du har en forkert port angivelse. 

Måske hjælper det at forandre 587  til 465

Åben egenskaberne for din konto.
Fanebladet Servere:
Server til udgående = asmtp.mail.dk
Server til indgående = pop3.mail.dk
Marker feltet: JA til godkendelse.

Fanebladet avanceret:
Port til udgående post = 465
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)
Port til indgående post = 995
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)

Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Til Maja, TDC.

Det hjælper ikke noget! Det er kryptering, der er galt med, men jeg kan ikke finde, hvor jeg kan rette det!

Jeg har kørt jeres program fra Mail-support, det hjælper ikke noget.

Jeg hat fået installeret hotmail, som giver samme fejl.

Skal jeg afinstallere Outlook og installere det igen?

Henning

Hej Henning

Jeg er kunde som du og derfor er det ikke tdc du har fat.

Når du skriver  @jensen.mail.dk  bør det være en mailadresse der er hostet hos TDC.

Har du prøvet at tjekke hvad jeg skriver i min vejledning?

Den har nemlig virket de andre gange jeg har skrevet det. 

Hvis det ikke er en tdcmailadresse du har, skal du ind og se opsætningen for mailklienter på den webside hvor du har din mail-adresse.

Det er vigtigt at du markerer SSL, når du bruger de portnumre jeg anbefaler, ellers vil du få krybteringsfejl. 

Skriv gerne igen. Hvis du ikek får det til at virke med den "opskrift" jeg skriver det være en fejl fra tdc's server som skal rettes.

Maja.

det hjælper stadig ikke noget, jeg har forsøgt, at slette min internetopsætning og få Windows8 til at etablere den igen, men det hjælper heller ikke, så jeg overvejer at skifte internetudbyder!

Hej.

Jeg kan prøve at bidrage med nogle flere oplysninger.

Du skriver at du bruger Windows 8, og du nævner "Outlook".

Mener du hermed Microsoft Office Outlook - og hvis ja, så hvilken version - eller mener du Microsofts nye Outlook.com (som er efterfølgeren til Hotmail)?

Hvis det er Microsoft Office Outlook så er det kun de nyeste versioner, d.v.s. Outlook 2007 og nyere, der fungerer sammen med Windows 8.

Du skriver at TDC Mailsupportprogrammet ikke hjalp noget. Kom der nogen fejlmeldinger i mailsupportprogrammet, eller meldte det at alt var OK?

Jeg kører Windows 8.1

Jeg kører Outlook 2010 fra Professionel officepakke 2010

TDC-mailrettelsesprogram rapporterer ingen fejl, og jeg kan sende fra TDC-mail, men det er jo fra før Jesus' tid

Jeg kan ikke se, hvor jeg kan ændre på krypteringen i Outlook, hjælp er meget velkommen

Hej.

TDC har nogle hjælpetekster til manuel opsætning af mail. De er dog desværre ikke helt opdaterede.

Her er vejledningen til Outlook 2010: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26036

Se punkt 10 i oversigten, og det skærmbillede, der vises lige over teksten til punkt 10.

Her er nogle felter til serverens portnumre, og markering for SSL-kryptering. For at vælge SSL-kryptering til udgående mail skal man vælge typen på en liste.

TDC's tekst er mangelfuld, man kan godt anvende SSL-kryptering både til indgående og udgående mail.

Hvis SSL er slået fra: Port 587 for udgående mail (SMTP) og 110 for indgående mail (POP3).

Hvis SSL er slået til:  Port 465 for udgående mail (SMTP) og 995 for indgående mail (POP3).

For en ordens skyld skal det nævnes, at der ikke er adgang til IMAP for TDC Mail, så hvis IMAP forsøges anvendt vil det ikke virke.

Check efter om der skulle være fejlindtastninger, og emailadressen skal være en adresse hos TDC.

Hvis det stadig ikke virker, samtidig med at brug af webmail virker uden fejl, tyder det på at et eller andet er galt lokalt med outlook-installationen. Prøv eventuelt at slette mailkontoen (OBS! Slet IKKE Outlook-datafilerne, så mistes alle mails, der ligger lokalt), og derefter oprette mailkontoen igen. Prøv at gøre det manuelt, måske er der noget galt med mailsupportprogrammet, når det bruges på Windows 8.1.

Hvis mailkontoen slettes og nyoprettes, så bemærk billedet i punkt 7 i TDC's vejledning. Husk fluebenene, og markeringen for levering af nye meddelelser skal rettes til "Eksisterende datafil", ellers kommer nye mails i en anden indbakke end hidtil benyttet.

Virker det herefter stadig ikke?

Hej

jeg har lige fået ny pc

Styresystem er windows 8

Office 2007

jeg kan ikke sende mail fra mit outlook !!

Jeg oplever periodevis tilsvarende med Windows 7 og Windows Live Mail 2012. Når jeg forsøger med ”TDC Mailsupport til pc” og automatisk opsætning eller reparation siger programmet ok indtil jeg kørere en test, så kan den ikke sende mail og siger det er en serverfejl, hvor jeg skal kontakte support, det findes bare ikke til mail på TDC hjælp. Der kan fejlmeldes på mobil, telefon, bredbånd osv. men ikke mail. Alle tidligere beskrivelser og rettelser er forsøgt uden held. Webmail virker ok.

Håber der er en fornuftig forklaring og hjælp. Mvh. Jan L

Fejlmelding:

• Der er opstået en ukendt fejl. Emne 'Re: Ny hjemmeside' Serverfejl: 421 Svar fra server: 421 4.7.1 (62.44.134.249) http://pmaster.tdc.dk/authbl.pl?ip=62.44.134.249 Server: 'asmtp.mail.dk' Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC67 Protokol: SMTP Port: 587 Sikker (SSL): Ja
  • Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen Mail (jlauridsen). Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid.
  • Server: 'pop3.mail.dk' Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0F Protokol: POP3 Port: 995 Sikker (SSL): Ja
Hej jlauridsen

Jeg har fulgt linket som du har sat til Postmester og har i forum fundet denne tråd, som kunne være dit problem.

Spamhaus og Zbot. Fejl ved afsendelse af post

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P