Svar

Jeg kan modtage men ikke sende mails

Hej

Er der nogen, der kan give svaret på denne her:

Jegmodtager alle mails, men kan ikke sende. Jeg får denne fejlmeddelelse;

Opgaven 'magnus.schou@mail.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC1A) : 'Serveren understøtter ikke den krypteringstype, du har angivet for forbindelsen. Prøv at ændre krypteringsmetoden. Kontakt administratoren af mailserveren eller internetudbyderen for at få yderligere hjælp.'

mvh

Magnus

icon

Bedste svar af Solfang 9 maj 2014, 20:10

Hej MS-Erik

Jeg fulgte dine anvisninger - og Vupti, så virker det.

Tak for hjælpen.

mvh

Magnus

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Magnus.

Fejlmeddelelsen indikerer, at din mailklient ikke er opsat korrekt.

På denne supportside skulle du kunne finde hjælp til opsætning af din mailklient:

http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=p_help_bb_mail_sup

Mvh

Stephen

Den har jeg skam prøvet og den melder fejl, når den skal sende en testmail. Har også prøvet at ringe til TDC support, men de står af, når det er Outlook. Det kan de ikke hjælpe med...

Hej.

Nu kan jeg ikke se hvor meget, du har prøvet af de oplysninger, der findes på TDC's side om mailopsætning, men TDC's oplysninger er mangelfulde, og en mulig årsag kan være forkert kombination af portnummer og markering af SSL-kryptering. Rettes manuelt i Outlook under kontoopsætning. Der kan være flere valgmuligheder for kryptering, vælg SSL hvis man skal vælge på en liste og ikke blot markere for ja eller nej.

For udgående TDC-mail gælder:

Hvis SSL er sat til ja skal port være 465.

Hvis SSL er sat til nej skal port være 587.

For indgående TDC-mail gælder:

Hvis SSL er sat til ja skal port være 995.

Hvis SSL er sat til nej skal port være 110.

Brug af SSL skulle betyde at transmissionen af mails bliver mere sikker.

Prøv at rette manuelt, d.v.s. uden brug af mailsupportprogrammet.

Vær opmærksom på at en ændring af SSL fra ja til nej eller omvendt får visse programmer til automatisk at ændre portnummer, og muligvis ikke til det nummer, som TDC bruger. Sker det så ret nummeret.

Se bort fra at disse oplysninger, navnlig for så vidt angår udgående mail, er mangelfulde i TDC's hjælpetekster.

Hej MS-Erik og andre

Jeg har selv ovennævnte problem med SEND MAIL, og blev så glad, da jeg læste dit indlæg. Prøvede straks de forskellige kombinationer, MEN desværre, mails bliver hængende i Udbakken.

Jeg har haft problemet tidligere, men af uforklarlige grunde løste problemet sig.

Måske har jeg en pointe, idet jeg mener "skaden" opstod efter en JAVA opdatering, men det er måske noget sludder!

Håber der kan komme en løsning.

Hilsen

Per S

Hej Per S.

Har du prøvet at køre TDC's mailsupportprogram?

Det kan hentes her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

Her kan man også finde nogle hjælpetekster til forskellige mailprogrammer (men oplysninger om kryptering og porte er mangelfuld).

Det er ikke sikkert at det hjælper, andre brugere har brugt det uden at fejlen forsvandt.

Kig indstillingerne i mailkontoen igennem. Er der skrevet et , i stedet for et . eller er der et mellemrumstegn hvor det ikke skal være? Eller et flueben for meget eller for lidt?

Det oplyses ikke hvilket program, du bruger til mail. Men der kan være et større eller mindre antal indstillinger diverse steder i programmet. Kan der være sat en indstilling, der gør at programmet ikke sender automatisk? Hvis der er en knap, der sender og/eller modtager ved klik på den, så prøv at klikke på den. Kommer der så en fejlbesked (kan være et kodenummer, men det kan man måske søge på i Google eller hos Microsoft?

Der kan være en indstilling, der begrænser den tid, programmet venter hvis serveren ikke svarer. Hvis den tid er sat for lavt og internetforbindelsen eller computeren er langsom, kan det være at programmet opgiver for tidligt, og at der er brug for mere tid.

Men der kan være et stort antal årsager til at det ikke virker. Noget kan mangle eller være indstillet forkert et eller andet sted, enten i mailprogrammet eller i operativsystemet (Windows eller Mac OS). Måske kan mailprogrammet geninstalleres, eller der kan køres en reparation, der retter fejl. Eller et helt andet program, der kører samtidig, kan forstyrre mailprogrammets funktion.

Hej MS-Erik

Jeg fulgte dine anvisninger - og Vupti, så virker det.

Tak for hjælpen.

mvh

Magnus

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8