Installation Outlook 2013


Har fået ny pc med outlook 2013, selvom jeg opsætter den manuelt med de rigtige koder servernavne kan den ikke hente mails fra tdc?? Den kan godt sende, men de sendte mails ligger ikke i "sendte mails" mappen. Lige efter opsætningen så det ud til at den hentede mails, men de kommer ikke frem i indbakken?? Er der en der har et bud på hvad der er galt?

Mikkel

3 Kommentarer

Tabellen er ændret fra grafisk billede til egentlig tabel 08-12-2014 MS-ERIK

Svar til mikkelogmia:

Det er ikke helt ligetil at se hvad der er galt ud fra de givne oplysninger. Microsoft Office Outlook virker på den måde, at man opsætter en (eller flere) mailkonti med oplysninger om server, bruger og adgangskode. Mail, der sendes og hentes (gælder for mailudbydere som TDC, der kun tilbyder POP), lægges i en databasefil, som kan eksistere uafhængigt af oprettede mailkonto. Til hver mailkonto skal der så være en oplysning om, i hvilken mappe og i hvilken databasefil, mail skal lægges.

Fejl kan bestå i, at der er noget galt med databasefilen, eller at mailkontoen har forkert oplysning om databasefilen. Fejl kan også bestå i, at der er indtastet forkerte værdier i mailkontoen. Desuden kan fejl bestå i, at automatisk hent og send er slået fra, at der er problemer med selve internetforbindelsen. Forkerte indstillinger i et spamfilter eller i en firewall kan også være årsagen, eller der kan være opsat regler, der gør et eller andet utilsigtet ved mails, der modtages eller sendes.

Endelig kan der også være fejl i selve Microsoft Office Outlook 2013-programmet, eller der mangler en opdatering hertil.

En mulighed kan også være at mailpladsen på TDC's server er brugt op, eller at der er fejl i TDC's system. Det kan afprøves ved at bruge TDC Webmail og sende en mail til sig selv.

Det, der egentlig er lettest at kontrollere, er om der er indtastet rigtigt i mailkontoen. Her må det bemærkes, at TDC's hjælpetekster er mangelfulde, og at brug af TDC's mailsupportprogram nogen gange har vist sig at lave kludder.

Nedenstående skema viser det, der bør stå i mailkontoopsætningen. Rækkefølgen og betegnelserne for de enkelte punkter kan være forskellige i forskellige mailklienter. Hvor der står "Ja" som værdi kan det både betyde at der skal markeres med et flueben, eller vælges på en liste. Oplysningerne gælder for mail, hvor sikkerhed (SSL) mod aflytning fra uvedkommende er slået til både for modtagning og afsendelse. Husk at markere, at kontoen skal opsættes manuelt, ellers opsættes den automatisk med værdier, der ikke passer til TDC Mail.

















































































































Mailopsætning af TDC Mail POP sikker (SSL)


GRUPPE


INDSTILLING


VÆRDI


Opsætning af konto


Skal opsættes manuelt


Ja


Kontonavn


Valgfrit navn


Bruger- oplysninger


Navn


Vist navn


Organisation


Evt. organisation


E-mail adresse


E-mail adresse


Svaradresse


Evt. svaradresse


Server- oplysninger


Servertype til indgående post


POP eller POP3


Indgående post


pop3.mail.dk


Udgående post


asmtp.mail.dk


Server til indgående post


Brugernavn


E-mail adresse


Adgangskode


Mail-adgangskode


Log på - godkendelse


Klar tekst


Portnummer


995


Kræver sikker forbindelse


Ja - SSL


Server til udgående post


Kræver godkendelse


Ja


Samme logon som indgående


Ja


Portnummer


465


Kræver sikker forbindelse


Ja - SSL


Timeout


Tid


>= 1 minut


Afsendelse


Opdel meddelelser


Ved behov


Levering


Gem kopi på server


Valgfrit


Fjern fra server efter antal dage


Valgfrit


Fjern når slettet fra "Slettet post"


Valgfrit



Bemærkninger:  Adgangskoden er den særlige mail-adgangskode, der indstilles i TDC Webmail, det er IKKE den adgangskode, der bruges til TDC Login. Hvis man vælger "Ja" til at gemme en kopi på serveren, skal man være opmærksom på at pladsen er begrænset, og at man derfor manuelt må rydde op med mellemrum. Hvis man har en meget langsom forbindelse, kan man prøve at forøge timeout-tiden, så venter Outlook længere på svar fra serveren inden den giver op.

Nu har jeg fået det til at funke, det var det der med at mailsene blev lagt som en data fil og man skulle så aktivt ind og få outlook til at sende dem videre til indbakken??? forstå det hvem der kan, det er da ikke ret smart at den indstilling ikke er sat som default indstilling.

1000 tak for hintet der hjalp mig videre.

Mikkel

Hej.

Det var godt at det kom til at virke.

Normalt er indbakken i Outlook-datafilen den, der automatisk bliver valgt, således at man kun aktivt skal gøre noget hvis en anden mappe eller en anden datafil ønskes, f.eks. hvis man har oprettet flere mailkonti og ikke ønsker dem blandet sammen. 

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)