Ingen telefonforbindelse | YouSee Community
Spørgsmål

Ingen telefonforbindelse

Jeg har et bredbånds abonnement hos jer.

Hvorfor mister min fastnet telefon og mine mobiltelefoner kontakten til omverdenen hvis der ikke er strøm til home boxen eller den er slukket?
Hvis jeg f.eks har en strømafbrydelse, kan jeg slet ikke komme i forbindelse med omverdenen, hverken SMS, mail eller fastnet telefon eller mobiltelefoner virker. Dette betyder at jeg ikke engang på min mobiltelefon kan tilkalde hjælp til politi eller ambulance, hvis der er en strømafbrydelse i huset eller i området. Dette er helt uacceptabelt.

Mvh. Erik

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Slukker du for modemet skulle du da gerne kunne bruge mobil telefonen, hvis ikke du bruger kun Wifi opkald, hvis man kan det... men klart ved en total strøm afbrydelse i hele området vil den måske ikke virke, men Homeboks med eller uden strøm skulle ikke indvirke på mobil telefoner, så er der noget galt.
Omdømme 7
Badge +3
Hej, vi svarede på dette du skrev:

''og mine mobiltelefoner kontakten til omverdenen hvis der ikke er strøm til home boxen eller den er slukket?''

Normalt skifter en alm. mobil telefon til Data, hvis strømmen går og den har en sim kort isat.

Vedr. Fastnet har jeg en telefon der får strømmen fra en boks med isat et batteri, så den stadig virker hvis strømmen, så er man afhængig af en telefon der skal virke var det en mulighed, men det er ret dyrt min abbo...
Omdømme 7
Badge +7
Uanset hvad der sker med fastnet, så har det INGEN betydning for Mobil, da de 2 ting jo er helt forskellige teknologier.
Hvis der f.eks er en strømafbrydelse i et område, så kan det også afbryde en Mobil mast, og så er der ikke forbindelse, med mindre der er kontakt till en anden mast som ikke er afbrudt.

Husk dette er et brugerforum, og derved ikke en kontakt til You See.
YouSee oplyser omsider, at der findes to former for fastnetforbindelser ved bredbånds abonnement:

Den billigste til ca. 100 kr. pr. md. forbinder fastnet telefonen via Homeboxen. Her virker fastnet telefonen altså ikke, hvis din Homebox er slukket, eller der ikke er forbindelse til internettet, eller du f. eks. har en strømafbrydelse.

Den anden mulighed koster ca. 200 kr. pr. md. og forbinder telefonen direkte gennem det ordinære telefon trådnet i jorden.

Her virker fastnettelefonen til gengæld så altid, uanset om Homeboxen er tændt eller ej, eller har forbindelse til internettet.
Og når nogen ringer til dig på dit fastnettelefon nummer, resulterer dette dyre abonnement derfor ikke i en "ikke eksisterende nummer" fejltone i øret, så vedkommende tror at nummeret ikke eksisterer mere.
Omdømme 7
Badge +7
Kan heller ikke få øje på at Mobilen ikke virker når der ikke er en fast Bredbånd forbindelse, hvis det er grundet Wi-Fi opkald, så bruges den jo bare normalt.

Besvar