Svar

Imap istedet for POP

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg kunne godt tænke mig muligheden for at mine mails blev synkroniseret mellem min IPad, IPhone og computer. Med en POP3 server skal jeg slette de samme mails flere steder, hvordan undgåes dette som kunde ved TDC ?

icon

Bedste svar af miela1 30 januar 2011, 18:17

Hej,

Hent mails til Gmail fra TDC konto.

du logger ind på din Gmail og klik på indstillinger.

Udklip.PNG

Klik på: Konti og Import (Markeret med Blå) og der efter på Importer e-mails og kontaktpersoner(Markeret med Rød)

Udklip.PNG

Nu intaster du din mail adresse og klikker på næste så indtaster du din Password og klikker på næste. og så følger du bare vejledningen på skærmen.

husk at taste de rigtig server navne og porte.

du kan finde dem her.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5678

når du skal instille google på dine mail klienter, så kænder både Ipad og Iphone selv indstillingerne, det eneste du skal gøre er at fortælle at det er en Gmail.

det samme gælder hvis du Bruger windows Live mail på din computer

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Som du sikkert har opdaget kan du som TDC kunde ikke bruge en Imap server.

det nemmeste og billigeste er at oprette en Gmail(google mail) og så sette din gmail op til at hente dine mails fra TDC. alså bruge gmail som et mellem mail program.

så bruger du bare Googles Imap server til at hente dine mails til computer, Ipad osv.

har du brug for en vejledning til hvordan du setter din gamil op til at hente mails fra din TDC mail så skriv lige igen.

Hej, Mange tak for hintet.

Hvordan er proceduren for at undgå at skifte emailadr.:

1. Jeg opretter GMail

2. Indsætter oplysningerne i Mail programmet

3. Hvordan får jeg videresendt fra min TDC adr ?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Hent mails til Gmail fra TDC konto.

du logger ind på din Gmail og klik på indstillinger.

Udklip.PNG

Klik på: Konti og Import (Markeret med Blå) og der efter på Importer e-mails og kontaktpersoner(Markeret med Rød)

Udklip.PNG

Nu intaster du din mail adresse og klikker på næste så indtaster du din Password og klikker på næste. og så følger du bare vejledningen på skærmen.

husk at taste de rigtig server navne og porte.

du kan finde dem her.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5678

når du skal instille google på dine mail klienter, så kænder både Ipad og Iphone selv indstillingerne, det eneste du skal gøre er at fortælle at det er en Gmail.

det samme gælder hvis du Bruger windows Live mail på din computer

Mange tak, super hjælp

Man skal huske at konfigurer en brugerdefineret Fra-adresse i gmail som skal være den TDC adresse man ønsker at bruge, ellers vil al afsendt mail have xxx@gmail.com adresse som afsender. Dette skal gøres under indstillinger i mail.google.com og ikke på Ipad'en eller pc, da gmail.com ikke understøtter mail-relay.

https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=da&ctx=mail&rd=1

Hilsen,

Filip

Fortsættelse af denne tråd:

Kører med Outlook på pc, og vil gerne have adgang til at synce (a la en Exchange løsning)  til iPhone, iPad m.m. eller i en webmail  af de mails der ligger der på. Primært indbakke og sendt post. Og sådan at sendt post også synces til outlook når den åbnes igen. 

Vil det fungere med IMAP og gennem Gmail. Det vil jo i såfald være noget der minder om en exchange løsning.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)