Svar

kan ikke sende mails via outlook, men vel via hotmail

Jeg kan pludselig ikke sende mine mails via Outlook.

Når jeg trykker "send" havner de i udbakken, men intet sker.

Når jeg trykker på "send/modtag" går processen i gang, den blå søjle flytter sig langsomt til højre, men de bliver ikke sendt.

Jeg har kørt "Mailsupport", som svarede at der ikke var fejl i opsætningen.

Jeres hotline foreslog at jeg fjernede anti virus og firewall og det har jeg gjort, men det hjalp ikke.

Jeg har installeret jeres TDC Sikkerhedspakke, men det hjalp ikke.

Når jeg flytter mine mails over til Hotmail bliver de sendt uden problemer.

icon

Bedste svar af ldahlrot 30 august 2013, 00:07

Problemet er løst! Forslaget om at udfylde brugernavn og adgangskode i udgående server virkede.

Tak til alle som har foreslået løsninger.

Lennart Dahlrot

Se original

13 Kommentarer

Hej ldahlrot

Jeg gætter på der er en gammel defekt mail  i din udbakke, som blokerer til tdc's server.

Har du tømt din udbakke.

Prøv at åbne mappen "Sendte mail" for at tjekke at den mappe er helt tom. 

Jeg tømte "Sendt post" - boksen. Jeg flyttede herefter en mail til den tomme "Udbakke" og trykkede "Send". Mærkelig nok står der nu "Sender 1 af 4 mails" i boksen nede til højre. Hvor er de tre "usynlige" mails og hvordan fjerner jeg dem? Jeg har genstartet maskinen, men resultatet er detsamme - der er tre usynlige mails et eller andet sted, som nok er årsagen til blokeringen. Jeg er spændt på hvad du svarer!

ldahlrot skrev:
 Jeg er spændt på hvad du svarer!

Det er jeg også selv. Hvordan pokker flytter man tre usynlige mail????????

eller i det mindte får programmet til at glemme dem?

Prøv at gå på webmail og klik i venstre kollonne på ordet "mapper" klik på mappen send.

Ligger der mails i den mappe, så slet dem.

Hvis ikke der ligger nogen, håber jeg der er andre brugere der har et godt bud.

Kære Maja,

Tak for din indsats. Dit råd hjalp dog ikke. Der er fortsat 3 usynlige mails som blokerer når jeg skal sende. Er der nogen som har en idé til hvordan de fjernes?

mvh/Lennart

PS: En sidste ting Blinkende humørikon.

Aner ikke om systemgendandelse fjerner de usynlige mails, men det kan jo godt være du er heldig.

(Andre må meget gerne byde ind med svar.)

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

(Andre må meget gerne byde ind med svar.)

;-)

Tjek at din konto for udgående er sat rigtig op, den skal være som nedenstående:

asmtp.mail.dk

Hej whome,

Konto for udgående sat rigtigt op, med asmtp.mail.dk.

Kan problemet skyldes krypteringsnøglen? Jeg bruger SSL.

Når jeg laver en TDC mailsupport test får jeg et grønt flag, som tegn på at alt er i orden, men det er det altså ikke, når udbakken ikke bliver sendt.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Kan læse at, du har tømt din udbakke, men har du også tømt din papirkurv?

Mvh
Ja, papirkurven er tømt.

Når jeg åbner Outlook og den henter indkommende mails står "Status for send/modtag"og hakker når sidste mail er blevet hentet. Den grønne søjle er næsten fyldt helt ud, men der kommer ingen afslutning.

Når jeg undlader at hente og beder om kun at sende mails står der "Forbereder send/modtag", men der sker ikke noget.

Jeg har en mistanke til krypteringen. Hvilken nøgle skal benyttes?

Puha, det er træls, det her!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen,

Ja, det lyder meget træls.Glad humørikon

Jeg ville nok afinstallere Outlook (tage en kopi på vigtige mails først) og installere igen.

Men, hvis du tror at det er krypteringen, kan du jo bare slå "denne forbindelse kræver kryptering (SSL)" i udgående, fra. Ellers skal du, under indstillinger, avanceret, sætte din kryptering til "auto":

"Brug følgende type krypteret forbindelse": auto

Jeg kan læse, at TDC skriver at man skal bruge SSL til udgående, men har selv aldrig brugt det (Apple produkter). Kan være en dårlig løsning, men et forsøg værd?

Og, til sidst, tjek at din web-mail (xxxx@mail.dk) ikke er fuld, hvis du har sat din Outlook til "gem en kopi på serveren".

Hvilken version Outlook og hvilken Windows-version bruger du?

Mvh

Problemet er løst! Forslaget om at udfylde brugernavn og adgangskode i udgående server virkede.

Tak til alle som har foreslået løsninger.

Lennart Dahlrot

Hej Lennart

Tak for din tilbagemelding.Glad humørikon

I første indlæg skriver du at du har kørt websupport og at det program ikke meldte fejl.

Er det rigtigt?

For hvis det er rigtigt, er der fejl i programmet og så vil jeg gerne melde det til tdc.

Husk at klikke "accepteret løst tråd ud for det indlæg hvor du skriver løsningen.

Det er vigtigt at tråden bliver lukket. Glad humørikon

Redigeret tilført 2. sep. 2013:

Desværre kom problemet tilbage og Lennard oprettede en ny tråd her:

/t5/Mit-TDC/Kan-ikke-sende-mails-i-Outlook-2007/m-p/123336#M11177

Hej Maja,

Jeg har kørt TDC Mailsupport flere gange, og hver gang med svarbesked om at "nu er det løst", men det passede ikke.

Vil gerne trykke på accepteret løsning for at lukke tråden, men hvor er knappen?

Lennart Dahlrot

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P