Kan ikke sende mails i Outlook 2007

Jeg havde samme problem i sidste uge,  hvor det blev løst takket være mange gode råd, men nu er det kommet tilbage!

POP3 rettede jeg  i sidste uge til 110 men nu er den ændret til 995 (gad vide af hvem - jeg har ikke gjort det).

ASMTP blev rettet til 587, men er nu ændret til 25!

Når jeg retter tilbage til 110 respektive 587  og kører TDCMailsuppport får jeg besked om at alt er OK, men det er det ikke.

Lennart Dahlrot

5 Kommentarer

Hej Lennart

Jeg sætter lige et link til din første tråd:

/t5/Mit-TDC/kan-ikke-sende-mails-via-outlook-men-vel-via-hotmail/m-p/122758#M11130

Jeg har rapporteret om en mulig fejl i programmet: websupport til forumteamet.

Hvad står der efter @ i din mailadresse? Hos mig står der@webspeed.dk

Jeg beder lige forumteamet om at kikke på dit problem, hvis der ikke i mellemtiden er en bruger der kan knække nøden.

Hej.

De avancerede mailindstillinger i Microsoft Outlook 2007 har nogen gange den dumme vane, at hvis man ændrer et eller andet, så bliver andre indstillinger af sig selv ændret til standardværdien.

Lad være med at bruge TDC-mailsupportprogrammet.

Gå manuelt ind i kontoindstillingerne, og vælg "Flere indstillinger" og derefter fanen "Avanceret", som er stedet hvor man angiver porte m.m. Indstillingerne skal være dette:

Server til udgående post (POP 3):  110

Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL):  Ikke markeret

Server til udgående post (SMTP):  587

Brug følgende type krypteret forbindelse: Ingen

Klik ikke på knappen Standardindstillinger.

Inden der klikkes på OK, så se efter om porte og kryptering har de rigtige værdier.  Noget skal muligvis indstilles igen.

Hej MS-Erik,

Jeg har fulgt din anvisning og det virker. Tak for hjælpen.

Hvad er årsag til at "systemet" selv ændrer portnumre? Det er sket flere gange for mig i forbindelse med forsøg på at løse dette problem.

Lennart Dahlrot

Hej Maja,

efter @ står der mail.dk

Hilsen

Lennart

Hej.

Jeg har selv oplevet at portnumre ændres, og også problemer med at sende og modtage mail i den anledning. Årsagen kendes ikke, men det er noget, der sker i Microsoft Office Outlook 2007, d.v.s. at hvis én ting ændres kan programmet finde på at ændre værdier andre steder til standardværdierne. Da TDC ikke helt følger standarderne, kan dette undertiden give problemer. Hvis man ikke redigerer i opsætningen når den virker, og holder sig fra TDC Mailsupportprogrammet, skulle der ikke opstå problemer.

TDC har en vejledning til manuel opsætning af mail i Microsoft Office Outlook 2007.

Den kan ses her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19960

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P