kan ikke sende mails

18 Kommentarer

Er det en TDC mailadresse?

Ja, det er en tdc mailadresse. Vi har samme problem her til morgen. Indgående post fungerer, medens mails til afsendelse bliver hængende i udbakken.

Jeg har samme problem: kan modtage men ikke sender mails. 

Jeg har en TDC mail. Der står ved udgående post:

'Serveren understøtter ikke den krypteringstype, du har angivet for forbindelsen. Prøv at ændre krypteringsmetoden. Kontakt administratoren af mailserveren eller internetudbyderen for at få yderligere hjælp.'

Det er samme melding vi får, når vi clicker på "send/modtag".

Hej

Jeg går ud fra i sender fra en mailklient og ikke fra webmail.

Prøver llige at finde et indlæg....  øjeblik

KimT har skrevet følgende:

/t5/Mit-TDC/Udg%C3%A5ende-mail-fungerer-ikke/m-p/141423#M12406

citat. 

Jeg har løst problemet ved at fjenre et lille flueben sat i ruden med "anvend sikker forbindelse" i min kontoindstilling.

Så virker alt som det plejer

citat slut.

Det kunne i jo prøve??

Meld gerne tilbage om det virker?

Tak for svaret. Den løsning Kim foreslår tør jeg ikke gøre brug af. Det er vel med til at reducere sikkerhedsniveauet, eller ?

mvh

Hmm - Det ved jeg faktisk ikke. Trist humørikon

Det er da også underligt at det virker hos nogen og ikke hos andre.

Er der andre der kan svare på Theologos spørgsmål? eller anden løsning, ud over selføgelig at oprette en gmail-konto.  Eller købe sit eget domæne og oprette sine mailkonto der. f. eks. one.com. Jeg har aldrig problemer og så dyrt er det alt heller ikke.

Hi Maja

Tak for dine svar. Ja, jeg bruger mailklient. Mit problem opstådede igår i et ny mailkonto på et nyt bærbar (Outlook 7, Win 8.1). Det merkligt er at jeg har brugt TDC email opsætningsprogram og den siger at kontoen er korrekt og kan sender test mail--det kan jeg bar ikke fra mit pc.

Den flueben du skrev om, er den i menuet INTERNET-e-mail-indstillinger , hvor der står Denne server kræver en krypteret fobindelse (SSL)? 

Pls excuse my bad spelling and grammar; I'm a Yank.

jote

Hi igen

Jeg har fjenet flueben og det syntes ikke at hjælpe. Da jeg fjernede fleben ændres port nr. til 110 vedl indgaende post .

jote 

Prøv at tjekke opsætningen manuelt.

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password.
Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password.

Hvis du ikke kan huske dit pasword, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password.
Her kan du taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.

Åben egenskaberne for din konto.
Fanebladet Servere:
Server til udgående = asmtp.mail.dk
Server til indgående = pop3.mail.dk
Marker feltet: JA til godkendelse.

Fanebladet avanceret:
Port til udgående post = 465
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)
Port til indgående post = 995
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)

Hi Maja

Tak for råd og støtte. Jeg har fulgte anvisninger du sendt og kan endnu ikke sende mails. Jeg får samme beskede som før. MEN da jeg kikker under avancerede kan jeg se at server til udgående post (SMPT) ændres automatisk tilbage fra 465 til port 587. Hvad mon sker?

Mvh 

jote

Hi Maja

Så lykkedes det. Jeg tror problemet var under fanebladet server til udgående post, hvor jeg havde benyttede log på ved hjælp af menuet. Denne står tom nu, og Brug samme indstillinger.... er mærkede.

I alt faldt kan jeg nu sender mails. Server port til ud post er 587.

Tak for hjælp

jote

Kære Maja,

Tak for hjælpen - nu er det lykkedes ! Ved du om dette skift af port fra 587 (som hidtil har fungeret) til 465  forl udgående post skyldes TDC´s nedbrud i torsdags ?

mvh

Theologos

Hej begge

Nej det har ikke noget med strømudfald at gøre.

Så vidt jeg ved, har det noget at gøre med at TDC begyndte for laaaaang tid siden at lave et eller andet om og det var ikke alle kunder på en gang, derfor har de ikke oplyst offentlig om skiftet af porte endnu.  Fordi det ikke er kommet (rullet) ud til alle kunder.

Det kan være derfor at den ene af jer kan få det til at virke med 587, og den anden kan få det til at virke med 465.

Hvis man bruger den gamle opsætning, og bruger mailsupportprogrammet, fanandres det automatisk til den nye opsætning. Desvære kan det så også betyde at manskal gå ind manuelt at rette det tilbage.

Ovenstående skal tages med et gran salt, da jeg ikke et 100 % sikker på det jeg skriver.

å - men godt det virker for jer - God Påske!

Tak for svaret og i lige måde- God Påske !!

mvh

alias Theologos

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)