Svar

kan ikke sende mails

• Bruger
  • 10 kommentarer
Hej

Er der nogen der kan hjælpe????

kan ikke sende mails i windows live mail 2011, har prøvet via webmail at reparere, dog uden held.

Har talt med hotline, som bare sagda at jeg skulle opsætte manuelt, og følge anvisningen slavisk, men uden held.

vh

Jan

icon

Bedste svar af Electronic 9 november 2013, 13:48

Det er en af spærringlisterne hos Spamhaus.

Se original

20 Kommentarer

Hej Jan

Er det dette du har skrevet ?

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587

Marker feltet: JA til godkendelse
Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587.

Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke..:D

Godaften Majah

Det er lige det, jeg har gjort, som du beskriver- det virker bare ikke...........

Jeg har også lige prøvet at slette kontoen, og oprette den påny- dog også uden held

vh

Jan

Godaften

Får du evt. en fejlmeddelelse når du sender en mail til dig selv?

Hvis ja så prøv at kopiere - paste den ind her i tråden men camufler venligst hvis der står mailadresse i den.

IP-adresse er blevet camoufleret. Dette gøres for at beskytte den enkelte bruger mod misbrug.

Håber der er forståelse for dette. /Electronic

Der er opstået en ukendt fejl.

Emne 'Fw: Julerejser - Juleshopping i Lübeck fra kr 199,-' Serverfejl: 421 Svar fra server: x.x.x.x.x.x http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=x.x.x.x Server: 'asmtp.mail.dk' Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC67 Protokol: SMTP Port: 587 Sikker (SSL): Nej

vh

jan

Hej igen

Lige et spørgsmål mere

Er det en tdc-mailadresse du har?

Hvis ja - så prøv dette

Prøv at oprette en ny mail   Skriv i Til-feltet: test@mail.dk

Skriv i emnefeltet - prøve

og i mailen et hej

send det - hvad sker det nu

IP-adresse er blevet camoufleret. Dette gøres for at beskytte den enkelte bruger mod misbrug.

Håber der er forståelse for dette. /Electronic

Hej

Det er prøvet, med samme resultat, som det ses herunder.

Der er opstået en ukendt fejl.

Emne 'prøve' Serverfejl: 421 Svar fra server: 0.0.0.0.0.0 http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=x.x.x.xServer: 'asmtp.mail.dk' Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC67 Protokol: SMTP Port: 587 Sikker (SSL): Nej

vh

Jan

Hej

Jeg glemte lige at skrive, at det er en tdc mail adresse.

vh

Jan

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

Jeg har SSL slået TIL - det virker for mig.
Hej

Det hjælper ikke her......

Hej

Det er pænt af dig Mathias, men jeg kan jo ikke sende mails- og jeg skal vel ikke sende id og kode her vel?

vh

Jan

Kan jeg få dig til at skrive hvad der står efter @?

Hos mig står der @webspeed.dk

Hvis der står det er det en yousee-mailadresse og så skal du bruge yousees opsætning.

I den fejlbesked du har sat ind står der noget med spam, derfor spurte jeg om det var en tdcadresse.  En mailadresse fra en webside kan være blacklistet, så det er derfor du ikke kan sende, eller en mailadresse fra et andet domæne end tdc, skal opsætningen findes på det domæne mailadresser er oprettet på.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen,

Bemærk at det er en privat besked her på forum jeg har sendt dig, som du bare kan svare på Glad humørikon
Omdømme 2

Spamhaus havde blacklistet hans IP adresse. Vi requestede en fjernelse af hans IP-adresse fra systemet igennem http://www.spamhaus.org/lookup/

IP'en var listet under "XBL".
Hvad betyder "IP'en var listet under "XBL". " ?

Redigeret tilført:

Blogindlæg om emnet her: /t5/Forum-bloggen/Spamhaus-og-Zbot-Fejl-ved-afsendelse-af-post/ba-p/130333

Omdømme 2

Det er en af spærringlisterne hos Spamhaus.
Vi er mig bekendt mange der bliver ramt af blokering mht. at sende mails fra Live Mail. Fejlmeddelelse - - - spamhaus osv. Problemet har tilsyneladende noget med de tildeste IP-adresser at gøre, og TDC kender det !

Hvorfor gør de ikke noget ved det, og hvis de gør, hvad gør de så, og hvad skal vi som brugere gøre ????

Ja, jeg kan heller ikke sende mails fra min@mail.dk

Nu har jeg brugt hele eftermiddagen på at rode med det.

Har fundet ud af at jeg kan sende mail fra den selvsamme konto når jeg bruger hot spot på min telefon som forbindelse. Men når jeg bruger TDC's bredbåndforbindelse - til min TDC mail konto -  kan det ikke lade sig gøre.

Får iøvrigt samme serverfejl nummer(421) som nævnt tidligere i tråden.

Man har mange fornøjelser som TDC kunde.

Lad endelig være med at ændre i mail set-up.

Gå på spamhaus.com og gå ind på IBL (?) med din IP adresse. På den side der kommer, kan du nederst requeste en unblock(?), og så går der 1 time eller 2 og så er IP adressen ok igen.

Det er iøvrigt ikke kun IP adresser som tildeles af TDC som bliver ramt. 

Hej

Har i læst dette blogindlæg af Patrick?

/t5/Forum-bloggen/Spamhaus-og-Zbot-Fejl-ved-afsendelse-af-post/ba-p/130333

hvordan finder man sit hostname kan ikke rette problemet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)