Kan ikke sende mail via outlook Expres

Hver gang jeg sender mail via mit Outlook Express program, bliver det ikke sendt og får jeg meldingen 421.4.7.1 (xxx). Jeg har næsten prøvet alt: Kigge efter svar til andre på Forum, installeret TDC sikkerhedspakke, besøgt Spamhaus og fulgt deres vejledning til genåbning af IP adresse, slettet mail konto og genoprettet, kørt scanning med mit Antivirus AVG business program og derefter oprettet nyt password på TDC mail. Når jeg har genåbnet via Spamhaus, så kan jeg sende en enkelt gang og når jeg så sender igen får jeg en ny IP adresse, der er blokeret. Jeg har skrevet til TDC on-line  for hjælp for 1½ uge siden, men ikke fået svar. Nu er det begyndt at irritere lidt voldsomt. Jeg sidder midt i Liberias jungle og kan ikke bare lige ringe til Hot-line. Nu prøver jeg denne vej.

7 Kommentarer

Det ser forløbigt ud til, at jeg har fået løst problemet

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Hej finnihou.

Godt det virker midlertidigt.

Den fejlkode indikerer at du har virus på PC'en. Patrick har skrevet et godt indlæg på Forum bloggen om netop dette /t5/Forum-bloggen/Spamhaus-og-Zbot-Fejl-ved-afsendelse-af-post/ba-p/130333

Ovenikøbet skal du jo benytte stedets SMTP server (sendeserver) og den kan jo også være blokeret på nettet af diverse blacklistfirmaer (spamhaus, spamcob....).

Fortsat god tur

Mvh.

/

Det er den link jeg bl.a også har brugt, og det ser foreløbig ud til, at det virker. Jeg har i al fald kunnet sende i 3 dage uden problemer. tak for hjælpen

Desværre er problemet vendt tilbage. Det er måske udbyderen her i Liberia, som et af svarene indikerer, der har et problem. Når jeg tænder computeren om morgenen har jeg ingen problemer med at sende en enkelt gang. Efterfølgende mails, jeg forsøger med, bliver ikke sendt. Hvis jeg så skifter udbyder, kan jeg igen sende. Jeg har nemlig både et modum og min mobil som Wifi hot Spot, som er to forskellige telefirmaer. Men det er mystisk for mig

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Hej finnihou.

Hvorfor du kan sende een om morgenen ved jeg skisme ikke - måske fordi du får en ny adresse når du logger på - men alligevel så burde den også være blacklistet - har du nogen fejlkode fra outlook ?.

Nå, men et råd herfra som bruges når man rejser er at benytte webmail - det gør at du kan finde en hvilken som helst internet forbindelse og logge ind - læse og skrive mails uanset hvor du er henne (næsten).

Du skal bare være opmærksom på at lukke helt ned for din browser hver gang den benyttes (hvis det er 'fremmed' pc) for at slette cachen og dermed brugerid/paswords.

mvh

/

Nu er det sådan, at jeg ikke bare besøger Liberia. Jeg bor her faktisk og har gjort det siden 2005, 120 km fra hovedstaden. Jeg har brugt Outlook Expres siden 2005 uden problemer. Jeg bruger også webmail, når det er nødvendigt, men med Outlook kan jeg jo sidde og læse og forberede mine mails. Forbindelsen er ustabil så derfor kan kontakten pludselig forsvinde, hvorfor det har været en fordel for mig, at bruge min Outlook Expres.

Jeg ved heller ikke, hvad der gør, at jeg kan sende de mails, jeg har lagt i udmappen om aftenen. Men når jeg så har lavet et svar og lagt i udmappen, så sendes de ikke og jeg får følgende melding:

Der er opstået en ukendt fejl. Konto: 'hougaard@post7.tele.dk', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '421 4.7.1 (41.191.107.54) http://pmaster.tdc.dk/authbl.pl?ip=41.191.107.54', Port: 587, Sikker (SSL): Ja, Serverfejl: 421, Fejlnummer: 0x800CCC67.

Jeg har forsøgt så meget som beskrevet i mit første indlæg.

Jeg kommer hjem på sommerferie 8. maj. Måske skal jeg blot vente og leve med, at det er som det er p.t.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej finnihou

Jeg opdager først din tråd her nu, pga påsketravlhed.

Jeg undres over, du overhovedet har fået held til at sende en eneste mail ud fra Liberia med din TDC mail. Så vidt jeg husker, har vi nemlig lukket helt af, pga scam o.lign med TDC mail adresser fra Liberia Trist humørikon

Nu kommer jeg lidt sent ind i tråden, derfor skriver jeg inden jeg har vished. Du er i sidste indlæg lige ved at give op. Her vil jeg takke Helt for indsatsen med at hjælpe dig.

Når du kommer hjem på sommerferie, den 8. maj, kan du nemmere komme i kontakt med supporten, men du kan ikke genskabe de problemer som det giver at have en Liberiansk IP-Adresse. Derfor håber jeg at vi kan nå at hjælpe dig, inden Glad humørikon

Jeg vil nu skrive til vores Postmaster og høre, om han kan hjælpe med hvad det kan være som er problemet. 

For at være helt grundig, har jeg brug for flere informationer.

Vil du sende mig en PM ved at klikke her:  Send PM til Patrick her på forum

I den skal jeg bruge din mail adresse - som ikke skal skrives offentligt. Måske lidt om din udbyder i Liberia og hvad du ellers mener kan være relevant. Et telefon nummer vi kan kontakte dig på, hvis det er nødvendigt...

Jeg vender tilbage, når vi har hørt fra dig igen Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P