kan ikke afsende mails

• Bruger
  • 10 kommentarer
Godformiddag

Jeg kan pt. ikke afsende mails, jeg har prøvet at køre rep. prgram, har også kigget på opsætning, men det viker bare ikke.

bruger Windows live mail, og windows 8.

Der kommer følgende besked, når jeg prøver at sende

Meddelelsen kunne ikke sendes, da den er større end den maksimalt tilladte størrelse på denne server. Du kan opdele meddelelsen i mindre dele ved at vælge Funktioner | Konti | Egenskaber | Avanceret.

Emne 'Afregning rep. møde'
Serverfejl: 552
Svar fra server: 552 5.3.4 Message size exceeds maximum message size: 41937920, se forklaring her http://tele.dk/23424
Server: 'asmtp.mail.dk'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC6D
Protokol: SMTP
Port: 25
Sikker (SSL): Nej

vh

Jan

9 Kommentarer

Hej Jan.

Der synes at være to problemer.

For det første er den benyttede port forkert. Til udgående SMTP-mail skal bruges port 587 når SSL er slået fra, og port 465 når SSL er slået til.

Det andet problem fremgår faktisk af fejlteksten. Er den mail (inkl. vedhæftede filer), der forsøges sendt, virkelig så stor at den overstiger grænsen? Er det tilfældet må mailen enten deles i flere dele, eller det kan forsøges at zip-komprimere vedhæftede filer, så de fylder mindre uden at der mistes data. Det er dog muligt at fejlteksten fremkommer som følge af den forkerte port, så fejlen forsvinder ved brug af rigtig port.

Hvis mailen faktisk er så stor, så tænk på at modtageren også kan få problemer, hvis det lykkes at sende den.

Hej MS-Erik

Jeg vil medgive dig det med porten, det er fordi jeg har prøvet mange gange, og så har jeg ikke lige fået rettet tilbage igen, men det er gjort nu.

Det er 2 små vedhæftede filer, jeg vil sende, det er vist ikke dem, der laver ballade.

Jeg har prøvet at sende og videresende andre mails, dog uden held, kan dog sende til mig selv.

På forhånd tak...

Jan

Hej Jan.

Så har jeg desværre ikke noget konkret forslag til en løsning. Måske kan det være et lokalt problem med Windows Live Mail?  Prøv om mailen med vedhæftede filer kan sendes gennem webmail på adressen https://mail.tdc.dk

Hvis det virker gennem webmail er det sandsynligt at noget er gået galt lokalt med Windows Live Mail, eller at din computer har et andet problem. Pas på hvis du vil prøve at afinstallere Windows Live Mail og derefter geninstallere den. Alle hentede og sendte mails kan gå tabt hvis de ikke er kopieret til et sikkert sted inden Windows Live Mail afinstalleres. Under visse omstændigheder kan alle mails på serveren også gå tabt (hvis det er markeret, at mail skal slettes på serveren når de slettes på den lokale mailklient).

Webmail er i øvrigt lidt underlig for tiden, så problemet kan måske være et problem hos TDC. Flere andre brugere har haft problemer med at sende mail, men ofte skyldes problemerne indstillingen af porte og kryptering. 

Hej igen

Kan heller ikke sende igennem webmail.

Jeg har for en sikkerheds skyld slettet den mail, som ikke kunne afsendes - men stadig uden held.

For et halvt års tid siden, havde jeg også et problem med systemet, ved den lejlighed, var der en der overtog computeren, og på den måde fik løst problemet.

Jeg må se op der dukker en anden op som kan hælpe.

Jeg har haft denne mailadresse i ca. 20 år, og i de sidste par år har jeg jævnligt haft vrøvl med den- det er måske ved at være på tide at skifte leverandør, jeg er faktisk også begyndt at betale for at have den, p.g.a. jeg ikke har fastnettelefon mere, og den pludselig ikke kunne beholdes gennem Yousee uden betaling.

vh

Jan

Hej.

Kan årsagen være at der ikke er mere ledig plads til din mailkonto på TDC's server?

Det skulle kunne ses på skærmbilledet til webmail. Klik på punktet "Mapper", så står der både hvor meget plads der er til rådighed, og hvor meget plads der er brugt.

Prøv at tale med TDC's kundeservice, måske kan de hjælpe.

Adresser er her: https://kundeservice.tdc.dk/privat/kontakt/#/area

Hej

Det kan vist hller ikke være årsagen, se selv:

vh

Jan

Hej.

Jeg kan desværre ikke se de to billeder, du har indsat. Der vises ikke andet end et kryds to gange.

Prøv at tale med TDC kundeservice.

Du skrev noget om YouSee. Det er vel ikke sådan, at du har mailkontoen hos YouSee?

Hvis det er tilfældet må du henvende dig til YouSee i stedet for.

Hej igen

Billederne, var bare min mailbox, hvor man kunne se hvor meget plads der var brugt.

Jeg prøver TDC kundeservice- hvis tålmodugheden rækker !!!!!!!!!!!!!!

Vh og god week-end

Jan

Jeg kan ikke sende mail i outlook 2007,  windows 7.

Jeg har prøvet jeres mail reparationsprogram, og får også det grønne flag, men når jeg tester får jeg fejl når der skal sendes post.

Når jeg prøver at sende post, ligger den i udbakke og melder fejl, og outlook virker ikke før jeg har slettet posten i udbakke.

NB: jeg kan godt modtage post.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P