Spørgsmål

Hvorfor var Yousee Log-Ind m.m. nede i 16 timer i går?

Omdømme 7
Badge +2
Ikke meget nyt der er skrevet om det...

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det var en entreprenør, der havde gravet nogle kabler over.
Omdømme 7
Badge +4
Der er faktisk kommet nyt om sagen

http://www.recordere.dk/2017/12/yousee-aendrer-forklaring-aarsag-nedbrud/
Omdømme 7
Badge +2
Hardware problemer...

Men mit TV og Internet var ikke nede, selv om Humax Boksen ikke kunne logge på...
Omdømme 7
Badge +6
Det var jo !uge netop problemet, der kunne ikke logges på You See på nogen måde.
Omdømme 7
Badge +4
Hvis Humax boksen tændes på stikkontakten i væggen, som mange åbenbart gør, så skal den først logge på, eller hvis den er genstartet, så skal den også logge på
Omdømme 7
Badge +3
Hændelsen viser at der er ulemper ved TV-bokse, der henter brugerens abonnementsoplysninger fra internettet. Min gamle YouSee Plus boks anvender programkort, og den var slet ikke berørt af nedbruddet. Alle kanaler fra både fuldpakken og ekstrakanaler fungerede, og arkivet virkede også.

YouSees anvisning om at brugeren ville kunne se grundpakken ved at sætte antennekablet direkte i TV-apparatet i stedet for i boksen kræver at brugerens TV har en DVB-C tuner og kan modtage MPEG4. Altså ikke et ældre TV. I øvrigt kunne brugere med fuldpakken se hele fuldpakken, ikke kun grundpakken.
Omdømme 7
Badge +2
Når jeg skriver ikke logge på, kunne den godt vise alle kanaler men EPG osv. blev ikke vist...

Da de skrev Log-Ind virkede tog det ca. 30 secunder før jeg kunne se TV på telefonen på hver kanal, så først troede jeg ikke det virkede...
Omdømme 4
Badge +2
Flere medier har citeret yousee for, at historien om det overgravede kabel ikke holder vand.
Yousee var længe om at komme med udmeldinger om noget som helst, bl.a. var de længe om at advare mod at slukke og tænde udstyr.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)