Svar

Hvordan fjerner man adgang til Homedisk

• Deltager
  • 7 kommentarer
Min søn har for lang tid siden fået min gamle bærbar computer.

Han skal ikke have adgang til homedisken.

Jeg har prøvet at afinstallere, fjerne afgang og slette alt hvad jeg kan, der hedder noget der ligner TDC og Homedisk.

Men forgæves.

Hver gang han starter computeren op, kommer iconet "Homedisk" på skrivebordet.

I disk oversigten kommer Homedisken også. Og hver gang han starter computeren igen, kommer der et nyt drevbogstav til Homedisken. Dem kan der så være mange af, hvis man ikke jævnligt deaktivere adgangen til hver enkelt bogstav. Ved næste opstart er der et nyt, begynder som regel ved Z og bevæger sig op i alfabetet.

Jeg kan intet finde i programoversigten, der hedder noget med TDC eller homedisk, så jeg kan afinstallere.

Han kører på den samme router som min computer og homedisken gør, og det er måske derfor, den automatisk dukker op. Eller hvad?

Hvordan kan jeg spærre hans afgang til homedisken?

Hilsen Lone  

icon

Bedste svar af Stephen1 27 oktober 2013, 16:18

Hej Lone.

Det er programmet/filen "NCReconnector.exe", der opretter HomeDisken som drev, hver gang computeren startes. Programmet ligger under opstartsprogrammer.

Hvis du finder og fjerne denne fil, vil HomeDisken ikke længere blive oprettet som drev Glad humørikon

Mvh

Stephen

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Lone.

Det er programmet/filen "NCReconnector.exe", der opretter HomeDisken som drev, hver gang computeren startes. Programmet ligger under opstartsprogrammer.

Hvis du finder og fjerne denne fil, vil HomeDisken ikke længere blive oprettet som drev Glad humørikon

Mvh

Stephen

Det er da også rigtigt, det er den fil, jeg skal slette Glad humørikon

Kan nu godt huske, det var det, programmet hedder, for at få Homedisken til at funke.

Og selvfølgelig virker det at slette den fil Glad humørikon

Mange tak for hjælpen :-)

Hilsen Lone

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8