Spørgsmål

Hvad sketer der med min Webmail da windows 10 blev opdateret til ver. 1809

Efter opdateringen er det kun HTML versionen der fungerer og den kommer konstant ud med fejl.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Fruen bruger også 1809 på sin bærbar. YouSee webmail virker fint med Chrome og Firefox browserne og AJAX interface muligheden. Hvilken browser bruger du?
Omdømme 7
Badge +3
Har prøvet på en testmaskine med en 32 bit-version af Windows 10 version 1809 med Windows Defender som eneste sikkerhedspakke. Bruges Microsofts indbyggede Edge-browser viser det sig, at Webmail kun kan starte i HTML-versionen. Man når til billedet hvor der skal vælges mailboks, og når der vælges vises en boks med bl.a. teksten "Indlæser...", hvorefter der intet sker medmindre man vælger HTML-versionen. Tryk på F12 afslører en mængde advarsler og anbefalinger, samt fejl. Det er tilsyneladende noget i et javascript, der går galt, men jeg kan ikke gennemskue om det er en fejl i webmail-kildekoden (herunder javascriptet) eller om der er en sikkerhedsindstilling i Windows Defender eller Windows Firewall eller andet, der blokerer. Eller måske virker det ikke i Edge på en 32 bit maskine.

Bruges Edge i tidligere Windows 10, version 1803, er der ingen problemer med Webmail. Hvis man bruger Google Chrome fungerer Webmail i standardversionen.

Men brugere kan have forskellige problemer med Windows 10 version 1809 afhængig af både den aktuelle hardware og af øvrig installeret software, så den ene brugers erfaringer kan ikke altid bruges af en anden bruger. Andre brugere har ingen problemer med version 1809. Microsoft tilstræber at Windows 10 ikke opdateres til version 1809 via Windows Update på maskiner, der indeholder noget inkompatibelt hardware eller software.

Jeg har endnu ikke modtaget opdatering fra 1803 til 1809 på den normale PC med 64 bit-versionen af Windows 10.

Omvendt fungerer det for YouSee Forum, hvor der er nogle problemer og fejl i Edge på version 1803 men ikke i version 1809.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har nu modtaget version 1809 på den normale PC med en 64 bit Windows 10 og hermed kan Webmail kun åbnes i Edge-browseren i HTML-versionen. I Google Chrome kan den stadig åbnes.
Jeg bruger også Edge og har nøjagtig de samme problemer som Erik.

MVH

Ib
Omdømme 7
Badge +3
Har lige opdaget at samme problem rammer administrationssiden på routeren Sagemcom 3890, som heller ikke kan åbnes i Edge efter opdateringen af Windows 10. YouSee må have forsømt at gøre deres kildekoder kompatible med den nyeste Windows.

Problemet med åbning af Webmail i Edge er fortsat uløst.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)