Homedisken - kan den bruges som alm disk?

• Deltager
  • 7 kommentarer
Er der nogen der har haft held med at komme i kontakt med Homedisken? (Altså selve den sorte boks, vi har haft stående).

Jeg har kigget på et link, en bruger herinde har lagt op i tråden HomeDisk (Zyxel nsa310) uden TDC., men har ikke turdet prøve det.

Jeg har dog (sikkert meget naivt) taget selve harddisken ud af homeboksen og sat den over i en HardDisk Box og koblet den til computeren. Min computer svarer lydmæssigt korrekt nok, installerer også tilsyneladende en driver, men disken er ikke i med oversigten over tilgængelige drev. Så der kan jeg ikke finde den.

Den optræder dog i oversigten over "Enheder og Printere" som "AS2105 med et icon som enhver andet tilsluttet USB disk. Kan dog ikke lige se noget under egenskaber der ser anderledes ud en en anden disk jeg har tilsluttet.

Er mit forsøg meget naivt? Helt hen i hegnet? Eller vil det kunne lade sig gøre at komme i kontakt med den på en eller anden måde ude store sværslag, der (måske) ødelægger data på disken?

Jeg har lagt alt jeg havde på disken over på en anden disk. Bortset fra nogle rå film fra vores kamera. De ville ikke flyttes uden at nogle egenskaber mistes. Så jeg ville meget gerne fortsat kunne bruge disken.

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Elsie.

De fleste Hjemme NAS'er er baseret på en eller anden type Linux. Så det er nok derfor du ikke kan læse den på en windows maskine. Det kræver en nok desvære en maskine med Linux installeret for at læse hvad der ligger på den disk.

Venlig Hilsen

Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)