Homedisk synkroniseringsfejl

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg har problemer med synkroniseringen mellem homedisken og kopien på nettet. Upload stopper af og til ved een fil og det hjælper som regel ikke noget at slette den, man er nødt til at slette hele kataloget med filer og så senere kopiere det til homedisken igen med et nyt navn, -heller ikke det hjælper altid, der er en aller anden "hukommelse" på filer den har haft problemer med før. Det skal siges at filerne ikke fejler noget. Jeg var i efteråret i forbindelse med support hvor jeg fik oplyst at der var en ny version på vej som skulle løse disse problemer. Er der noget nyt om denne version?

mvh

pemmer

5 Kommentarer

Hej Pemmer.

Du har garanteret prøvet flere af nedenstående ting, men jeg kan ikke lige se hvor langt du er nået.

Første spørgsmål. Bruger du Windows PC, Mac eller andet (Linux)?

Du skriver den ”af og til stopper”!

• Er det konsekvent ved den samme fil?
  • Eller laver den nogle gange backup af filen?
  • Hvis, har du tjekket at den rent faktisk kommer på online backupen?
  • Hvis du i Homedisken laver en Gendan database, kører den så videre?
  • Der er en begrænsning på hvor langt filnavnet kan være. Med det mener jeg hele stien til biblioteket + filnavn i antal karaktere er for Homedisken og en Windows PC, den er meget lang, men vi har set eksempler på at denne grænse er nået.
  • Sidst men ikke mindst, hvilken type og størrelse fil er der tale om?
Husk vores hjælpesider til Homedisken findes ved at trykke på spørgsmålstegnet i øverste højre hjørne på homedisk serverens egen hjemmeside. Den med de blå ikoner for Musik, Billeder, Video, Dokumenter.

Du er også velkommen til at tage fat i vores support som kan hjælpe yderligere i en direkte dialog med dig.

Det er rigtigt der arbejdes på en ny firmware til TDC Homedisk som skulle komme med forbedringer på flere fronter.

Den interne test er skudt i gang, men den er endnu ikke moden til at blive lagt ud til jer kunder.

Det nærmer sig dog… Desværre kan jeg ikke sige mere.

Så nu brændte jeg fingrene ;o)

Hej Lars

Tak for sit svar.

Jeg har taget fat i support, som fik startet en reindexering så vi må lige vente 12-14 dage inden alt er uploadet igen, -den har dog allerede nu passeret det kritiske punkt (en bestemt sti og dens filer).

Til info: Windows PC, filerne jpg på nogle på MB, men det er ikke den samme fil hver gang. Hvis man sletter den fil som har problemet er det blot næste fil i samme sti den går i stå på. Stierne er ikke lange og filnavnene er ikke lange.

Der er noget i synkronisering/indexering mellem lokaludgaven og TDCudgaven som går galt for et helt direktorie og som bevirker at den går i stå -også uanset om man så renamer det direktorie filerne befinder sig i -kan den huske filerne på navnene. Nu får vi se om denne reindexering hjælper permanent.

Jeg tror det gik galt i forbindelse med at jeg tilføjede og slettede lidt for meget på en gang, som om den ikke kunne følge med til det så nu er jeg blevet mere forsigtig, men jeg ser frem til en version som er noget mere robust!

mvh

Peer

Hej Pemmer.

Godt at høre du fik hjælp.

Håber alt er gået, eller går godt ellers må du tage fat i os igen.

Ja store ændringer som flytning af store data mængder og samtidig sletning af større data mængde på Homedisken udløser nemlig flere efter hinanden følgende databaseopdateringer og efterfølgende synkronisering.

Det kan godt komme til at virke ”en smugle” langsommeligt…

Igen er det vigtigt, når man har en server med en automatisk online backup, store som små, at man laver en god plan inden man tager den i brug og derefter holder sig til den.

Hej Lars

Tak for svaret.

Efter at der var synkroniseret igen ved at alt indhold atter blev uploadet (tager 10-12 dage), ser det nu ok ud.

Min pointe er blot at sådan har det været flere gange. Selv om jeg har en strategi -jeg ikke på noget tidspunkt har fraveget- sker det jo at man sletter eller omdøber nogle filer/foldere, og det er her den er meget følsom og der opstår synkroniseringsfejl. Jeg gør intet, jeg ikke ville kunne gøre på en almindelig harddisk. Disse begrænsninger er ikke omtalt nogen steder.

Da jeg havde fat i support i efteråret første gang blev hans konklusion da også, at det først blev løst med den nye version. Derfor mit spørgsmål til hvornår den nye version frigives?

Det skal lige bemærker at mens den var igang med at uploade alt indholdet kopierede jeg på et tidspunkt indhold fra en folder med underfoldere (ca 20 GB) til en lokal harddisk. Det kunne den heller ikke tåler, resultatet var at den begyndte forfra med at uploade de 20 GB. Det ser ud som om man ikke kan røre filerne, dvs blot tage en kopi) mens den selv er igang -den begrænsning er ikke omtalt nogen steder?

mvh

Pemmer

Hej igen.

Godt at høre at du er opppe at køre igen.

Denne "skrøbelighed" kan vi kalde den, i protokollen mellem Homedisk og Online serverpark er en af de ting som adresseres i blandt andet den nye fw. til Homedisken.

Jeg kan ikke sige hvornår vi og vores leverandører er helt klar til at opdatere, men det ser lovende ud i vores interne pilot tests.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)