HomeDisk online backup

Jeg har installeret HomeDisk og overført filer til drevet. Men når jeg logger ind og checker, hvordan det går med online-backuppen, som jo skulle finde sted automatisk, er skruenøglen gul, og angiver, at der kun er kopieret 1 %. Der sker ikke mere, selvom der er gået mange dage. De overførte mapper er der taget backup af, men indholdet følger ikke efter. Hvorfor ikke?

3 Kommentarer

Hej soefarer

Det er bestemt ikke det jeg er mest inde i, men du skriver Homedisk online bacup.

Ka' man det???

Redigeret tilført:

Det var noget vrøvl jeg havde skrevet, så mit svar har jeg slettet.

Læs venligt MS-ERIKS svar herunder.

Hej.

Jo, Homedisk online backup er god nok. En Homedisk er en ekstern netværksharddisk, som man selv har stående, men det, som man lægger på den bliver der automatisk taget onlinebackup af. Går Homedisken i stykker eller mistes på anden måde, så mister man ikke sine data. Når man herefter får en ny Homedisk fra TDC vil det, der ligger i onlinebackuppen blive kopieret tilbage til den nye Homedisk.

Hastigheden, hvormed der tages onlinebackup, er dog alt for langsom til at være praktisk, så derfor kan skruenøglen godt være gul i et stykke tid. Hvis man gemmer mange gigabyte data på Homedisken på én gang kan det tage adskillige dage, måske endda uger. Men bliver den ved med at være gul, og hvis procenten ikke ændrer sig, er der noget galt. Det kan muligvis hjælpe at resette Homedisken, og derefter installere den igen. Mere herom findes i TDC's vejledninger.

Se TDC's vejledninger her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_play_hdisk

Jeg er ikke klar over hvad der sker såfremt internetforbindelsen bliver afbrudt midt i processen, d.v.s. om der startes forfra eller der blot fortsættes. Det er muligt at indstille Homedisken til hurtigere upload, men det kan betyde langsommere internetkommunikation for andet udstyr.

Hej MS-ERIK og soefager

Nu troede jeg lige at jeg havde forstået forskellen på en homedisk og på den lukkede webdisk. Det havde jeg så ikke. 

Nå men jeg fik da tråden hevet op, så soefager fik et fornuftigt svar.

Tror lige jeg sletter mit vrøvl, så andre ikke bliver misinformeret.

Jeg har fundet Miela1's indviklede formel for opload, måske kan den bruges som forklaring for hvor langsomt det går.

/t5/Bredb%C3%A5nd/Langsom-backup-af-Homedisk/m-p/20411#M3604

Tak til MS-ERIK, for dit svar. Glad humørikon

Hvordan går det soefager? Er din homedisk blevet færdig eller har du stadig problemer?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)