Homedisk - kontroller for fejl - papirkurv - kan ikke slette filerne

Hej

I papirkurven på min homedisk, ligger der filer, som ikke kan slettes / tømmes.

Kikker på på mappen "papirkurv" med stifinder, er filerne nedtonede og markeret med et kryds.

Findes der en måde at kontroller Homedisken for fejl, eller andet utility som kan gå ind og fjerne de mange  "ikke sletbare filer."

homedisk fejl.jpg

4 Kommentarer

Hej.

Her er en mulig årsag.

Ved at forstørre det indsatte billede ses det, at der er etableret mulighed for offlineadgang til Homedisken, og det ser ud til at Homedisken har været offline, da billedet blev gemt. Når der etableres offlineadgang til et netværkssted (som Homedisken jo er), betyder det at de valgte mapper på Homedisken synkroniseres med en systemmappe på computeren, således at man kan arbejde med filerne selv om der ikke er adgang til selve Homedisken.

Når Homedisken er online burde den kunne ses i stifinder i afsnittet med overskriften "Netværk", men den mangler på dit skærmbillede på den placering. Der synes således ikke at være adgang til selve Homedisken.

Det, der så kan være galt, er at der er opstået en synkroniseringsfejl eller en anden form for fejl, således at filnavnene vises uden at der er adgang til filerne selv. Prøv at se i kontrolpanel under synkroniseringscenter, eller etabler onlineadgang til Homedisken.

Det skal nævnes, at der tidligere (for nogle år siden) er oplevet problemer med offlineadgang til en Homedisk, sandsynligvis fordi rodmappen på Homedisken er skrivebeskyttet.

Hej MS-Erik.

Tak for dit svar.  Det er ikke det hele af det du skriver jeg forstår.

Hvorfor at min Homedisk skulle gå i Off-line, har jeg ingen ide om, og jeg ved ikke hvad det er på billedet, som viser det.

Min homedisk bliver brugt til backup og til at kopiere billeder over på, så de kan ses på vores smartTV.

Til backup bruger jeg "Second Copy" som nogle gange i døgnet automatisk afspiller nogle profiler jeg har lavet, der sikre at vigtige filer bliver back-up'.

Når jeg kikker under "Netværk" i stifinderen, er TDC Homedisk også synlig i den katagori.

Hvad gør jeg forkert og hvordan ændre jeg det ?

Hej.

Her er en forstørrelse af dit billede, med bemærkninger med rød farve, som viser at selve Homedisken er offline. De viste mapper og filer vedr. Homedisk er derfor slet ikke selve Homedisken, men synkroniseringsmappen på det lokale C-drev. Du må have aktiveret brug af offlinefiler, og valgt dette for nogle mapper på Homedisken.

Homedisk-sync.jpg

Hvis Homedisk står i gruppen Netværk, så prøv at klikke på Homedisken her. Hvis den åbnes, så prøv om filerne i papirkurven kan slettes på normal måde i stifinder. Hvis der vises en boks til brugernavn og adgangskode, så er der IKKE onlineadgang til selve Homedisken.

Prøv eventuelt at åbne kontrolpanel, og vælg funktionen "Synkroniseringscenter" og se om der vises noget med synkroniseringsfejl.

Alternativt: Brug funktioner indbygget i Homedisken. Start browseren, og skriv Homedisk (eller 192.168.1.5) i adresselinien. Klik på den runde knap med teksten "Dokumenter". Log ind med dit TDC-login. Nu skulle der vises en mappeliste på Homedisken, herunder Papirkurv. Filerne i papirkurven kan slettes ved klik på "Funktioner" nederst i billedet. Slet IKKE filerne .RBM og .rbmlog.

Tak for svaret. Er klaret.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P