HomeBox fejl 53, Windows 7

Jeg har oplevet fejl 53 ved oprettelse af forbindelse til tdc HomeBox. Jeg kører med windows 7 Home Premium. Jeg fik løst problemet ved at gøre følgende procedure.

1. Genstart HomeBoxen

2. Kontrollere at tiden i HomeBoxen er rigtig. Jeg måtte ændre tidszonen så den står til +2 i stedet for. Genstart den efter ændringen er foretaget.

3. Kontrollere at HomeBoxen og computeren kører med samme arbejdsgruppe indstillinger. HomeBoxen kører default WORKGROUP.

4. Kontroller at HomeBoxen er opgraderet med den sidste nye firmware.

5. Ændre følgende parametre i registreringsdatabasen:

- Klik på Start og vælg Kør, Her skriver du regedit og afslutter med OK.

- Dernæst skal du lokalisere følgende:
  HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetContro lNetworkProviderHwOrder

- I højre vindue skal du højreklikke på ProviderOrder og vælge rediger.

- Herinde fjerner du teksten og erstatter det med følgende:
  WDNP32,SnacNp,RDPNP,LanmanWorkstation,webclient

- Vælg OK og luk registreringsdatabasen.

6. Ændre NT LAN Manager ( NTLM ) -godkendelse

- Åben Notepad.

- Indsæt følgende tekst:
  Windows Registry Editor Version 5.00
  [HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlLsa]
  "lmcompatibilitylevel"=dword:00000002

- Gem filen på skrivebordet (eller et andet sted) og giv den et vilkårligt navn eks. ændring.reg men husk at den skal hedde ”.reg” til sidst. Ikonet bliver et stykke papir med blå klodser stillet op som et kvadrat.

- Kør filen og sig OK til de to popup vinduer der herefter kommer.

7. Genstart computeren.

8. Prøv at køre installationen til drevoprettelse fra HomeHoxen igen.

Dette var de skridt jeg har været igennem og fik hul til min HomeBox.

1 Kommentar

Hej.

Det er muligt at problemet kunne løses lettere, men for at kunne svare på det er der behov for at få oplyst, om der menes HomeDisk (en netværksharddisk) hvor der skrives HomeBox (en router m.m.).

Endvidere - hvis det er en HomeDisk - opstod problemet ved brug af TDC's program netconnector.exe, eller ved forsøg på manuel adgang til mapperne på HomeDisken? Er der ændret i indstillingerne til computerens netkort i forhold til standardindstillingerne?

Hvis det drejer sig om en HomeDisk har TDC en hjælpetekst herom.

Den findes her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25678  

Det fremgår, at du har løst problemet, men andre brugere kan have fejl 53, måske af andre årsager end det, du har oplevet. Man kan komme meget galt af sted ved at rode i registreringsdatabasen manuelt. Medmindre man er helt sikker på hvad man foretager sig.

Samt er helt sikker på ikke at komme til at ændre noget ved en fejl! Det er tilrådeligt at printe (eller nedskrive) skærmbilledet med det indhold, man vil rette (inden der rettes), så man kan ændre det tilbage hvis det ikke virker eller noget går galt (forudsat at computeren kan startes efter ændringen).

Når Microsoft giver anvisninger på manuelle rettelser i registreringsdatabasen, er det altid fulgt op med en advarsel. Faktisk skriver de at man inden man ændrer manuelt i registreringsdatabasen bør tage backup af alle data på computeren, der har betydning.

Man skal i øvrigt huske, at når der er rettet i regedit, så er rettelsen gemt, det er ikke som i et regneark, hvor man kan fortryde det hele ved blot at annullere i stedet for at gemme.

Går det helt galt, kan computeren få fejlfunktioner, eller i værste fald helt nægte at starte, så man kan ende med at skulle geninstallere Windows for at komme videre, hvis det ikke lykkes at starte computeren med den sidst fungerende konfiguration.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)