Vi får løbende henvendelser her på forum fra brugere, der oplever problemer med enten at sende- eller modtage emails. Dette skyldes typisk, at der er noget i vejen med mail-indstillingerne på din mobil eller PC, da de enten er forkerte eller forældede. Nedenfor kan du finde de korrekte indstillinger, så du igen kan få hul igennem til din mailboks.
Nedenstående informationer er vigtige at tjekke, hvis du oplever problemer med at modtage e-mails:
Indgående server / POP3-server:
- Standardport er 995
- Brugernavn: din YouSee-mail (fx. jensjensen@youmail.dk)
- Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din YouSee-mail
- Der skal sættes et flueben ved 'Min server kræver godkendelse (SSL).
Har du derimod problemer med at sende mails, så er det de udgående indstillinger, som du skal ind at kigge nærmere på:
Udgående server / SMTP-server
- Udgående postserver (SMTP): asmtp.yousee.dk (eller asmtp.mail.dk)
- Standardport er 587 - TLS (STARTTLS)
- Brugernavn: din YouSee-mail (fx. jensjensen@youmail.dk)
- Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din YouSee-mail
- Der skal sættes et flueben ved 'Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse'. Dette skal markeres i nogle programmer.
Forkert brugernavn eller adgangskode?
Hvis dit mailprogram eller den fejlkode du får tilbage fra dit mailsystem refererer til dit brugernavn eller adgangskode, så kan det betyde, at du bruger den forkerte kode til din mailopsætning.
Koden til selve din mailboks/mailsopsætning ikke er nødvendigvis den samme kode som du bruger til Mit YouSee. Dette kan være tilfældet, hvis du tidligere har ændret koden til Mit YouSee. Måske fordi du tidligere havde glemt den.
I dette tilfælde er der naturligvis stadig håb forude, for du kan nemlig ændre koden til din mailboks inde på Mit YouSee, og for at komme derind, der skal du nemlig bruge dit YouSee login.
(Hvis du har glemt dit YouSee login, så kan du genskabe det her)
Sådan ændrer du koden til din mailboks:
1. Log ind på Mit YouSee
2. Klik på "Mailindstillinger" i menuen til venstre:
3. Klik på "Skift adgangskode" for den relevante mailboks:
4. Indtast din ønskede adgangskode - vær opmærksom på regler for oprettelse af adgangskode. Tryk herefter på "Gem".
Hvis du har brug for flere video- eller billedvejledninger, så er du velkommen til at klikke ind på vores hjælpeunivers, hvor du finder forskellige vejledninger i forhold til at sætte din mailkonto op på forskellige enheder.
Vi håber at denne vejledning kunne bruges. Du er meget velkommen til at stille spørgsmål her i tråden, hvis du stadig oplever problemer 🙂