Henter gamle mail

Jeg har fået noget af et problem, med mit Outlook 2016, styresystem Win 10, har ellers fungeret upåklageligt i ca 2 mdr. men her for et par dage siden begyndte Outlook hente gamle mail ind i et væk, nogle gange er det bare et par stykker, andre gange er det både 20 og 30 af gangen, mails som er kommet tidligere på dagen og også ældre mails der er flere mdr. gamle, har prøvet at snakke med TDC og Microsoft, men de sender åbenbart bolten vider til den anden, men ingen kan komme med en løsning.

Er der nogen her der har oplevet noget lignende og har en løsning ?

10 Kommentarer

Hej.

En bruger skriver om samme problem på YouSee Forum.

Fejlen skyldes en fejl i seneste opdatering af Microsoft Office Outlook 2016.

Et af de foreslåede mulige midlertidige udbedringer af fejlen, indtil Microsoft kommer med en rettelse, er i henhold til indlæg i Microsofts Community enkel af afprøve.

Det går ud på at fjerne valget af "Fjern fra server efter et antal dage" i kontoindstillingen i Outlook 2016.

Man må så enten selv slette gamle mails i Webmail eller leve med at gamle mails bliver liggende.

Det er slet ikke markeret hos mig, da jeg hele tiden selv har slettet i webmail, jeg har kun markeret de skal slæettes i webmail, når jeg sletter dem permanent i Outlook, så det kan ikke hjælpe mig, desværre.

Hej.

Det hjalp så ikke, tilmed viser det sig at det måske kan skabe flere problemer.

De to andre råd til løsning er:

1. Brug IMAP i stedet for POP3 (det kan man ikke hvis man har mailhos TDC eller YouSee).

2. Gå tilbage til forrige version af Outlook 2016 (det er absolut ikke ligetil).

Der kan henvises til Microsoft Community, hvor der er flere indlæg om problemet med Outlook 2016 i forbindelse med POP3-mailkonti.

Klik her for at åbne gruppen om Outlook på Microsoft Community.

Linket fører til gruppen, ikke til en konkret tråd, da der løbende kommer nye. Det er den danske udgave, vælger man engelsk kan der være mange flere indlæg om sagen.

det er utroligt at 3 medarbejdere ikke aner en pind om at Office pakken Outlook 2016 som jeg netop ahr opdateret ikke kan køre på deres servere. når jeg vil logge ind og lsæse mails er de der kun for 7 dage.

jeg har som jer andre oplevet at få mails i flere eksemplarer dagligt, men efter opdatering den 25 feb, til version 2016, oplevde jeg diag, at Outlook ikke kan åbnes og jeg kan heller ikke efter nyinstallering åbne dette.

hvad gør i andre med samme problem, når ens pc ikke kan køre mit nye Outlook 2016 version.

Nu er der her i aften sket noget mere underligt, ikke noget der har med mail at gøre, men da jeg skulle starte min PC, begyndte den at opdatere til Windows 10 og efter denne opdatering var alle mine mapper og favoritter i EDGE forsvundet, noget som man har gemt gennem flere år, hvor mon de er henne ?

Efterhånden er man lidt træt af Microsoft

chrisolras skrev:
Nu er der her i aften sket noget mere underligt, ikke noget der har med mail at gøre, men da jeg skulle starte min PC, begyndte den at opdatere til Windows 10 og efter denne opdatering var alle mine mapper og favoritter i EDGE forsvundet, noget som man har gemt gennem flere år, hvor mon de er henne ?

Efterhånden er man lidt træt af Microsoft

Hej.

Var det en opdatering af Windows 10 (d.v.s. at den eksisterende installation af Windows 10 blev opdateret), eller var det en opdatering fra Windows 7 eller 8 til Windows 10?

Det var en opdatering til Windows 10, som jeg vel efterhånden har kørt med i en fire måneders tid.

chrisolras skrev:
Det var en opdatering til Windows 10, som jeg vel efterhånden har kørt med i en fire måneders tid.

Hej.

Så lader det til at opdateringen desværre har nulstillet dine indstillinger m.m. for Edge-browseren. Hvis favoritterne stadig ligger til brug for Internet Explorer (mappen Brugere[brugernavn]Favoritter) kan man i Edge importere dem igen, men er Windows 10 installeret for fire måneder siden som opgradering af Windows 7 eller 8 vil de genimporterede favoritter fra Internet Explorer mangle ændringer, der er lavet i Edge.

Nu har den så gjordt det igen, mindre end uge efter sidste gang, har EDGE igen nulstillet sig.

Da jeg tændte PC,en i aftes og lukkede EDGE op havde den nulstillet sig og dermed slettet favoritter og ændret farve og som jeg kan se har der i mellemtiden, ikke denne gang været nogen opdatering.

Så jeg ved ikke hvad der sker, men det er jo ikke holdbart, Som nævnt mail problemer og så det her oven i.

Hej.

Da sagen intet har med gamle mails at gøre vil jeg anbefale at indlæggene om Edge flyttes til en ny tråd, der handler herom.

Men fortsætter problemet kan årsagen være at din computer ikke er 100 % kompatibel med Windows 10, eller at noget er fejlinstalleret. I kontrolpanelet er der en fejlfindingsfunktion, prøv den. Ellers prøv at bruge Internet Explorer i stedet for Edge, man kan under Indstillinger > System > Standardapps vælge at Internet Explorer skal være standard i stedet for Edge. Undersøg om alle opdateringer fra Windows Update er installeret uden fejl.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)