Spørgsmål

Grafik mangler i mails

• Deltager
  • 2 kommentarer
God dag

Jeg er frivillig hos Ældresagen og i denne kapacitet får jeg af og til udfordringer. I øjeblikket har vi et medlem hvis mails bliver konverteret til tekst-format uden grafik og vises vel nok ikke i, HTML-format eller helt forsvinder. Samme mail modtages af andre uden problemer. Nogle mails går dog igennem i HTML-format. Der er normalt tale om mails fra et eller anden udbyder af services eller tilbud. Når man videresender mailen fra medlemmers maskine bliver mailen til en masse tegn - som i et spil kort.

Hvorfor kan han ikke modtage alle mails med grafiks indhold (i HTML-format)? Er der problemer med mail programmet eller måske tale om opsætning af PCen eller noget med et grafikkort? Medlemmet har Windows 10 på sin maskine.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Med venlig hilsen
Raymond

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Bruges der webmail eller et mail program?
Yousee webmail.
Omdømme 7
Badge +7
Flere klager over mails er tomme i webmail, eller de ikke kan se om der er vedhæftede filer. Henter de mailen ned i et mail program ser den normal ud. Mit indtryk af Yousee webmail er det er noget meget gammel kode, og det kan ikke håndtere nyere mail formater. Der er en ny mail platform på vej lige nu, og man kan håbe det gør, at nyere mail formater også virker.
Tak for det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P